Kā aģentūru LETA informēja Izglītības un zinātnes ministrijā (IZM), politiķe ar vēstnieku otrdien pārrunājusi abu valstu sadarbības iespējas izglītības un zinātnes jomās. Tikšanās laikā Melbārde uzsvērusi, ka Latvija augstu vērtē 2015.gadā noslēgto Sadarbības memorandu ar Japānas Izglītības, kultūras, sporta, zinātnes un tehnoloģiju ministriju, kas kalpo kā pamats abu valstu partnerībai.
Melbārde uzsvērusi nepieciešamību plašāk iepazīt Japānas pieredzi mākslīgā intelekta izmantošanā, īpaši izglītības jomā - gan skolēnu, gan skolotāju atbalstam -, kā arī zinātnes attīstībā. Viņa izcēla Japānas nozīmīgo lomu globālajā zinātnes un pētniecības telpā, norādot, ka Latvijai ir jāmācās no šīs valsts pieredzes.
Tikšanās laikā ministre arī apliecinājusi Latvijas ieinteresētību veidot ciešāku sadarbību pētnieku līmenī, tai skaitā pētniecības projektos jau to sākotnējā stadijā. Latvijai ir svarīgi attīstīt kontaktus starp augstākās izglītības un pētniecības iestādēm, veicinot studentu, pētnieku un akadēmiskā personāla mobilitāti, informācijas un pieredzes apmaiņu, kā arī kopīgu projektu īstenošanu, tajā skaitā ES programmu Erasmus+ un Horizon Europe ietvaros.
Vēstnieks Jošida paudis gandarījumu par abu valstu attiecību attīstību un apliecināja interesi paplašināt sadarbību zinātnes jomā un studentu apmaiņā. Viņš informēja par tikšanos ar Japānas studentiem Latvijā, kuri atzinīgi novērtē iespēju studēt angļu valodā un jūtas Latvijā droši.
Šobrīd Latvijā studē seši Japānas studenti, un 2024./2025.akadēmiskajā gadā Japānas studentiem piešķirtas četras valsts stipendijas - viena pilna studijām, trīs dalībai starptautiskās vasaras skolās.
Vēstnieks arī atsaucās uz neseno Latvijas Valsts prezidenta Edgara Rinkēviča vizīti Japānā, tostarp uz "Expo 2025" apmeklējumu un kopīgo paziņojumu par stratēģisko partnerību starp Latviju un Japānu. Tā ietver sadarbību zinātnes, tehnoloģiju, pētniecības, inovāciju un izglītības jomās.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri