KM norāda, ka festivāla mērķis ir informēt sabiedrību par romu kultūras mantojumu un šī mantojuma radošuma izpausmēm, kā arī mainīt sabiedrības aizspriedumaino attieksmi pret romiem kopumā un mazināt izveidojušos stereotipus ar mākslas un kultūras starpniecību.
Tāpat KM skaidro, ka Latvijas sabiedrībā joprojām valda augsts aizspriedumu līmenis pret romu tautības iedzīvotājiem. 2019.gadā informatīvās kampaņā "Atvērtība ir vērtība" īstenotās aptaujas rezultāti liecina, ka 42% respondentu ir bijusi negatīva pieredze saskarsmē ar romu tautības cilvēkiem. Aptauja rāda, ka romu tautības cilvēku par savu kolēģi nevēlētos 33% respondentu, par ģimenes locekli - 47% respondentu, bet par kaimiņu - 36% respondentu.
Tāpat KM atzīmē, ka Covid-19 infekcijas izplatības dēļ noteiktie ierobežojumi skāra ne tikai uzņēmējdarbības jomu, bet radīja sarežģītākus darbības nosacījumus arī biedrībām un nodibinājumiem. Biedrībai "Romu Kultūras centrs" bija ierobežotas iespējas organizēt pasākumus, piesaistīt Romu Vēstures un mākslas muzeja apmeklētājus, lai nodrošinātu pietiekamus ieņēmumus un līdzekļus festivāla organizēšanai.
Biedrība "Romu Kultūras centrs" ir sagatavojusi festivāla koncepciju, kas paredz trīs galvenās aktivitātes: festivāla koncertu ar Latvijas un ārvalstu mākslinieku piedalīšanos, romu mākslinieku Kārļa un Ornellas Rudeviču digitālās mākslas izstādes organizēšanu "DigitalArtHouse" multimediju izstāžu centrā, kā arī starptautiskās Romu Apvienības konferences organizēšanu, kas būs veltīta romu situācijai Ukrainā.
KM norāda, ka visas trīs festivāla aktivitātes norisināsies klātienē. Lai nodrošinātu festivāla norisi, tā aktivitātēs piedalīsies romu mākslinieki un romu kopienas pārstāvji ne tikai no Latvijas, bet arī no ārvalstīm.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri