Valsts policija plāno pastiprināt klātbūtni un veikt regulāru satiksmes uzraudzību pie pagaidu tilta pār Salacu Salacgrīvā maija sākumā un vasaras sezonā, kad satiksmes intensitāte pieaug, informēja policija.
Patlaban iespēju robežās policija uzrauga satiksmes noteikumu ievērošanu Salacgrīvā, kur notiek Salacas tilta pārbūves darbi. Policijas klātbūtne tiek nodrošināta ikdienā, pievēršot uzmanību smagā transporta kustības kontrolei un iespējamiem pārkāpumiem.
Tomēr, ņemot vērā, ka būvdarbi plānoti arī turpmāk, tostarp aktīvākā fāzē maija sākumā un vasaras sezonā, kad satiksmes intensitāte būtiski pieaug, Valsts policija plāno pastiprināt klātbūtni un veikt regulāru satiksmes uzraudzību, kā arī nepieciešamības gadījumā iesaistīties satiksmes regulēšanā.
Policija vairākkārt ir norādījusi, ka ir būtiski saņemt informāciju laicīgi no būvnieka par paredzētajām satiksmes organizācijas izmaiņām vai iespējamiem sarežģījumiem, lai efektīvi spētu reaģēt un, ja nepieciešams, organizēt satiksmi pa apbraucamajiem ceļiem.
Vienlaikus policija atzina, ka Salacas tilta tuvumā konstatēti dažādi pārkāpumi, tostarp ātruma pārsniegšana, nepareiza apstāšanās vai stāvēšana, distances neievērošana, kā arī kravas transporta vadītāji neievēro svara ierobežojumu prasības.
Konkrētu pārkāpumu statistika var mainīties atkarībā no dienas, taču Valsts policijas rīcībā esošā informācija liecina, ka intensīvākā laikā pārkāpumu skaits var sasniegt vairākus desmitus dienā.
Savukārt VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) pārstāvji norādīja, ka apmēram 20 kilometrus pirms Salacas tilta uz Tallinas šosejas (A1) atrodas LVC transportlīdzekļu svēršanas gaitā iekārta, kas fiksējusi, ka vidēji trīs automašīnas dienā pārkāpj 52 tonnu limitu, savukārt 12 automašīnas dienā pārkāpj 44 tonnu limitu.
LVC uzsvēra, ka uzņēmums vairākkārtīgi ir vērsies Valsts policijā ar lūgumu pastiprināti kontrolēt satiksmes ierobežojumu ievērošanu būvdarbu norises vietā. Tāpat lielāku uzmanību satiksmes regulēšanai bija apņēmusies pievērst pašvaldība un pašvaldības policija, savukārt nepieciešamības gadījumā satiksmes organizēšanai būvnieks var piesaistīt satiksmes regulētājus.
Kā vēstīts, Salacgrīvā 14.aprīlī tika konstatētas deformācijas pagaidu tiltam pār Salacu, tādēļ tilts uz laiku tika slēgts transporta satiksmei. LVC pārstāvji vērtē, ka, visticamāk, pagaidu tilta deformāciju izraisīja gaisa temperatūras svārstības. Apsekojot tiltu, netika konstatēti nesošo konstrukciju defekti.
Savukārt, lai nomainītu metāla plātnes, tiltu pār Salacu plānots slēgt maija pirmajā nedēļā. Pēc LVC skaidrotā, esošās brauktuves tērauda klājs transporta slodzes dēļ regulāri plīst, tādēļ jāveic papildu jaunu plātņu piemetināšana, šo darbu laikā slēdzot satiksmi.
Kopš 2024.gada 30.augusta satiksme pār Salacu Salacgrīvā notiek pa pagaidu tiltu, kura nestspēja sākotnēji tika noteikta līdz 52 tonnām, taču kopš 2025.gada 28.februāra smagajam transportam virs 44 tonnām ir aizliegts šķērsot Salacu pa pagaidu tiltu. Pagaidu tiltu tika plānots izmantot satiksmei līdz 2025.gada rudenim, kad plānots pabeigt jaunā tilta būvdarbus.
Līdzšinējais tilts pār Salacu ir pilnībā nojaukts, un tā vietā tiek būvēts jauns četru laidumu tēraudbetona siju tilts ar jauniem balstiem un tērauda sijām. Abās tilta pusēs zemtilta daļā paredzēts izveidot gājēju ietvi. Ainažu pusē zemtilta ietve tiks savienota ar esošo ietves konstrukciju, kas izbūvēta gar Salacas upi, Rīgas pusē ietve būs izveidota lokāli, tās galā izbūvēs jaunas kāpnes. Gājēju infrastruktūru izbūvēs arī uz tilta.
Tilta projekta izstrādi pasūtīja Salacgrīvas (tagad Limbažu novada) pašvaldība, projekta autors ir SIA "Projekts 3", bet būvuzraudzību nodrošina "Ceļuprojekts". Tilta izbūvi veic pilnsabiedrība "NB&Tilts", kuras sastāvā ir "Nordes būve" un "Tilts", par piedāvāto līgumcenu 14,972 miljonu eiro apmērā bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN).
Jauna tilta būvniecību trešā militārās mobilitātes projektu uzsaukumā līdzfinansē Eiropas infrastruktūras savienošanas instruments (EISI).
Tilts pār Salacu atrodas uz Tallinas šosejas un ietilpst Eiropas transporta tīklā (TEN-T), kā arī ir Eiropas nozīmes autoceļu maršrutā E67 jeb "Via Baltica" posmā, kas nodrošina vietējo un starpvalstu satiksmi, kā arī militāro mobilitāti.