Maketa izmērs ir 44 kvadrātmetri, un tas tapis vairāku gadu garumā, iesaistoties dzelzceļa modelisma entuziastiem no Latvijas un Čehijas.
Modelis sastāv no 200 metru gariem sliežu ceļiem, precīzām dzelzceļa staciju kopijām, 61 sliežu pārmijas, 47 luksoforiem un citiem dzelzceļa infrastruktūras elementiem. Maketā ir atveidots arī neliels pilsētas kvartāls, baznīca, Tukuma lidlauks, dažādas ēkas un tilti.
Muzeja direktore Ieva Pētersone skaidro, ka maketa izveides mērķis bija radīt uzskates materiālu ar precīzām dzelzceļa staciju kopijām - Tukums II, Spāre un Līvbērze, tostarp, ar sliežu ceļu izvietojumu, luksoforiem, palīgēkām.
"Profesionāls dzelzceļnieks, skatoties, piemēram, uz gulšņu izvietojumu stacijās sapratīs, ka maketu ir veidojis dzelzceļa zinātājs. Tur, kur jābūt koka gulšņiem, piemēram, zem pārmijām, tur ir koka gulšņi, kur jābūt betona gulšņiem - tur ir betona gulšņi," norāda Pētersone.
Jaunais dzelzceļa makets ir aprīkots ar datorizētu dispečera pulti, kurā redzami visi maketa sliežu ceļi, pārmijas, pārbrauktuves, kuras var pārslēgt centralizēti. Ir izveidoti arī vilcienu kustības maršruti, līdzīgi kā tas ir reālajā dzelzceļā. Reizi stundā muzeja apmeklētāji var vērot maketa demonstrējumu, sekojot līdzi septiņu vilcienu sastāvu kustībai, pārmiju un luksoforu signālu pārslēgšanai.
Projekts tapis ar Valsts Kultūrkapitālā fonda atbalstu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri