Populārākās šogad pirmajos četros mēnešos bija "Toyota" markas vieglās automašīnas - reģistrēts 1343 šādi spēkrati, kas ir 19,6% no visām pārdotajām jaunajām vieglajām automašīnām un par 45,5% vairāk nekā attiecīgajā periodā gadu iepriekš.
Seko "Volkswagen" ar tirgus daļu 16,3% - pārdoti 1114 šādi spēkrati, kas ir par 53,4% vairāk nekā 2024.gada attiecīgajā periodā. Trešajā vietā ir "Škoda" markas automašīnas - pārdotas 873 šīs markas automašīna, kas ir par 8,4% vairāk nekā gadu iepriekš, un to tirgus daļa veidoja 12,7%.
Ceturtajā vietā ierindojas "Nissan" automašīnas, kuru tirgus daļa ar 420 pārdotiem spēkratiem veidoja 6,1%. "Nissan" pārdošanas apmēri pieauguši par 84,2%. Populārāko automašīnu marku piecinieku noslēdz "Audi" automašīnas, kuru tirgus daļa ar pārdotiem 304 spēkratiem veidoja 4,4%, kas ir 2,1 reizi vairāk nekā 2024.gada četros mēnešos.
Vienlaikus asociācijas dati liecina, ka Latvijas vieglā komercauto tirgū šogad pirmajos četros mēnešos tika reģistrētas 712 vienības, kas ir par 28,6% mazāk nekā 2024.gada attiecīgajā periodā.
Populārākie šogad četros mēnešos bija "Toyota" markas vieglie komercauto - pārdota 201 šāda automašīna, kas ir par 47,7% mazāk nekā 2024.gada četros mēnešos. Seko "Renault" automašīnas - pārdotas 114 mašīnas, kas ir 40% mazāk, savukārt trešajā vietā ierindojās "Ford" markas komercauto ar 98 reģistrētām vienībām, kas ir par 7,7% vairāk.
Auto asociācijas valdes loceklis Krišs Lipšāns aģentūrai LETA skaidroja, ka Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta (EKII) atbalsta programma elektromobiļu iegādei, ir veicinājusi pieprasījumu pēc elektromobiļiem un ārēji lādējamiem hibrīdauto.
Viņš norādīja, ka šī gada pirmajos četros mēnešos varēja novērot, ka, EKII atbalsta programmai sākot iztrūkt finansējumam, daudz iedzīvotāju steidzās iegādāties automobiļus, uztraucoties, ka programmas kopējais finansējums varētu netikt palielināts. Tomēr, pateicoties atbildīgo ministriju pretimnākšanai programmas finansējumu izdevās palielināt, tādējādi pieprasījums pēc elektromobiļiem ir normalizējies.
Lipšāns papildināja, ka šogad pirmajos četros mēnešos privātpersonas reģistrēja 175 jaunus elektromobiļus, kas ir par 25,2% vairāk nekā pērn attiecīgajā periodā, savukārt pieprasījums pēc jauniem ārēji lādējamiem hibrīdauto pieaudzis deviņas reizes - līdz 456. Viņš piebilda, ka uz korporatīvajiem darījumiem nevar attiecināt EKII atbalstu, tomēr šogad četros mēnešos reģistrēti 266 ārēji lādējami hibrīdauto, kas ir 2,5 reizes vairāk nekā pērn attiecīgajā periodā.
Viņš arī norādīja, ka korporatīvajos darījumos šogad redzams, ka auto nomas uzņēmumi ir iepirkuši jaunas automašīnas, piemēram, SIA "Bolt Services LV" pagājušā gada pirmajos četros mēnešos nebija iegādājies nevienu jaunu automašīnu, bet šī gada četros mēnešos - 315 jaunas automašīnas, kā arī uzņēmums "CityBee" šogad iegādājies 312 automašīnas, kas ir 2,8 reizes vairāk nekā pērn četros mēnešos.
Auto asociācija apvieno mehānisko transportlīdzekļu ražotājus, mehānisko transportlīdzekļu komponenšu un rezerves daļu ražotājus, importētājus, pilnvarotos auto tirgotājus, autorizētos mehānisko transportlīdzekļu remonta un tehniskās apkopes pakalpojuma sniedzējus.
Jau ziņots, ka Latvijā pagājušajā gadā kopumā reģistrētas 17 128 jaunās vieglās automašīnas, kas ir par 7,2% mazāk nekā 2023.gadā.
Savukārt Latvijas vieglā komercauto tirgū pērn tika reģistrētas 2737 vienības, kas ir par 1,4% vairāk nekā 2023.gadā.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri