Lielāka mēroga būvdarbus «Rail Baltica» pamattrasē Latvijā plāno sākt nākamgad

Ekonomika
LETA 07:55, 06.11.2024 0

Lielāka mēroga būvdarbus dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" pamattrasē Latvijā plānots sākt nākamgad, intervijā aģentūrai LETA sacīja SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) valdes priekšsēdētājs Ēriks Diļevs.

 
Foto: LETA

Viņš informēja, ka būvnieks pamattrases būvdarbus, kas būs saistīti ar Iecavas būvmateriālu bāzi, plāno sākt jau šogad, bet lielāka mēroga būvdarbus - nākamgad.

Viņš skaidroja, ka šo ziemas periodu EDzL plāno izmantot, lai maksimāli daudz piegādātu būvmateriālus, jo ziema ir pateicīgākais laiks, lai varētu nodrošināt būvmateriālu piegādi, jo ceļa virskārta ir sasalusi.

"Visnepateicīgākais laiks būvmateriālu piegādēm ir atkusnis. Protams, apkārt dzīvo iedzīvotāji, un būvnieks pilnībā saprot un uzņemas atbildību, lai ceļi būtu tādā stāvoklī, lai iedzīvotāji tos pilnvērtīgi var izmantot," norādīja Diļevs.

Diļevs informēja, ka būvniecības process sākās ar komandas mobilizāciju no būvnieka puses un ar visas dokumentācijas sakārtošanu. Tostarp EDzL ir autorizējis AS "Sadales tīkls" veikt elektrības pieslēgumu, notiek meža izciršanas darbi pašā Iecavā un arī pašā pamattrasē apmēram 100 hektāru platībā.

"Kopuzņēmums "E.R.B. Rail JV" arī sāk savstarpēju sadarbību un pielāgojas viens otra darba stilam - pašreiz viens no uzņēmumiem ir gatavs sākt darbus nekavējoties, bet citam, zinot, kādus projektus viņi ir realizējuši, vispirms ir svarīgi visu "salikt uz papīra" un izvērtēt visus riskus. Kad tas viss ir izdarīts, tad ir skaidrs, un sākam būvdarbus," papildināja Diļevs.

Viņš atzīmēja, ka patlaban visi dokumenti ir kārtībā un notiek gala sarunas ar Satiksmes ministriju (SM) par VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) sadarbības līgumu, jo, sākot būvdarbus, LVC nodos projekta ieviesēju lietošanā reģionālos autoceļus.

"Protams, autoceļu stāvoklis nav pateicīgs smagajām kravām un intensitātei, tādēļ notiek gala sarunu fāze par sadarbības līguma parakstīšanu. Pirmajā būvatļaujā, ar ko uzsāksim būvdarbus, šobrīd ir iesniegti visi dokumenti Valsts dzelzceļa tehniskajā inspekcijā. Redzam, ka, iespējams, jau novembrī varam sākt būvdarbus - ja visi dokumenti ir kārtībā, tad būvnieks dodas uz būvlaukumu un sāk būvlaukuma iekārtošanu," piebilda Diļevs.

Vienlaikus AS "RB Rail" valdes locekle Kitija Gruškevica intervijā aģentūrai LETA skaidroja, ka Latvijā būvniecības stratēģiju ir plānots sākt tieši ar dienvidu posmu. Tas ir nepieciešams, lai pēc iespējas ātrāk savienotos ar Lietuvas robežu, kā arī šim posmam pirmajām būvatļaujām ir saņemts finansējums.

Viņa papildināja, ka pirmās būvatļaujas ir iesniegtas būvniekam - tie ir 12,3 kilometri, savukārt kopumā šis posms ir 45 kilometri. Pēc viņas teiktā, patlaban tehniskie projekti ir izstrādāti, un šobrīd atlikušie ir skaņošanas fāzē ar trešajām pusēm.

"Ja mēs runājam par taisno koridoru, lai savienotu Lietuvu ar Igauniju, tad arī tur visi pamata risinājumi no projektētāju puses ir iesniegti, bet mēs šobrīd esam uz nelielas pauzes, gaidot apstiprinājumu no valdības pirmajai kārtai, kā tieši mēs Latvijā šo trasi būvēsim un vai mēs arī apstiprinām optimizācijas variantus. No tā arī ir atkarīgs, kā mēs tālāk projektēsim šo pamattrasi," norādīja Gruškevica.

Jau ziņots, ka atbilstoši Baltijas valstu augstāko revīzijas iestāžu īstenotajam "Rail Baltica" projekta situācijas izpētes ziņojumam patlaban nav skaidrības par "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas ekspluatācijas un pārvaldīšanas modeli.

Atbilstoši "Rail Baltica" izmaksu un ieguvumu jaunākās analīzes datiem dzelzceļa līnijas kopējās izmaksas Baltijā var sasniegt 23,8 miljardus eiro, tostarp projekta pirmās kārtas izmaksas Baltijā varētu veidot 15,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā - 6,4 miljardus eiro. Iepriekšējā izmaksu un ieguvumu analīzē 2017.gadā tika lēsts, ka projekts kopumā izmaksās 5,8 miljardus eiro.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Подписывайтесь на Телеграм-канал VS.LV! Заглядывайте на страницу VS.LV на Facebook! И читайте главные новости о Латвии и мире!
Lasīt visus komentārus (0)


ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Liellopu gaļas iepirkumu cena martā palielinājusies par 19,9%

Govs liemeņa iepirkuma cena Latvijā 2025.gada martā, salīdzinot ar februāri, palielinājusies par 19,9%, liecina Zemkopības ministrijas (ZM) Tirgus un tiešā atbalsta departamenta dati.

Ekonomika Cūkgaļas cena Latvijā martā pieauga par 1,5%

Latvijā cūkgaļas cena šogad martā bija 191,67 eiro par 100 kilogramiem, kas ir par 1,5% vairāk nekā februārī, bet par 19,5% mazāk nekā 2024.gada martā, liecina Zemkopības ministrijas (ZM) Tirgus un tiešā atbalsta departamenta dati.

Ekonomika Garkalnē par 12 miljoniem eiro būvēs jaunu bērnudārzu

Garkalnē maijā sākta jaunas pirmsskolas izglītības iestādes būvniecība, liecina informācija Ropažu novada mājaslapā.

Ekonomika Aptauja: Latvijā 46% iedzīvotāju pēdējā gada laikā ir guvuši papildu ienākumus

Latvijā 46% iedzīvotāju pēdējā gada laikā ir guvuši papildu ienākumus, aģentūru LETA informēja "Swedbank" pārstāvji, atsaucoties Finanšu institūta veikto pētījumu.

Lasiet arī

Sabiedrība "Eiropas dzelzceļa līniju" valdes priekšsēdētājs Diļevs atstāj amatu

Par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" īstenošanu Latvijā atbildīgās SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) valdes priekšsēdētājs Ēriks Diļevs no šodienas saistībā ar pilnvaru termiņa beigām pārstās pildīt amata pienākumus, aģentūru LETA informēja EDzL pārstāvji.

Sabiedrība "Tas būtu skandāls, ja ne veiksmīgu projektu uzņēmumos palielinātu atalgojumu"

Tas būtu skandāls, ja ne pārāk veiksmīgu projektu uzņēmumos palielinātu atalgojumu, trešdien pēc tikšanās ar premjeri Eviku Siliņu (JV) žurnālistiem sacīja Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs.

Ekonomika «RB Rail» nosauca galveno šķērsli «Rail Baltica» projektā

Galvenais šķērslis privātās un publiskās partnerības (PPP) modeļa izmantošanai dzelzceļa "Rail Baltica" projekta īstenošanā ir laiks, aģentūrai LETA norādīja Baltijas valstu kopuzņēmuma AS "RB Rail" valdes priekšsēdētājs Marko Kivila.

Ekonomika Atsākta Rail Baltica Rīgas Centrālās stacijas ēkas būvniecība

Būvnieku pilnsabiedrība "BeReRix" atsākusi "Rail Baltica" Rīgas Centrālās stacijas ēkas būvniecību, nformēja "Rail Baltica" projekta nacionālā ieviesēja SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL).