Pie Rīgas lidostas notiek «Rail Baltica» estakāžu izbūve

Ekonomika
LETA 16:20, 21.10.2024 0

Pie Rīgas lidostas notiek dzelzceļa projekta "Rail Baltica" estakāžu būvdarbi Rīgas un Mārupes virzienos no topošās pasažieru termināla ēkas, informēja par "Rail Baltica" izbūvi Latvijas teritorijā atbildīgās SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) pārstāvji.

 
Foto: LETA

EDzL informē, ka pretī lidostas terminālim ir noslēdzies būtisks posms "Rail Baltica" dzelzceļa stacijas ēkas konstrukciju izveidē. Būvnieks "B.S.L Infra" ir pabeidzis dzelzsbetona konstrukciju izbūves darbus. Stacija ir trīs stāvu augstumā, un nākotnē stacija ar lidostu būs savienota ar gājēju tiltu, savukārt Rīgas un Mārupes virzienā dzelzceļš būs izvietots uz estakādes.

Mārupes virzienā estakādes kopējais garums būs nepilni 800 metri, savukārt Rīgas virzienā - vairāk nekā viena kilometra garumā.

EDzL pagaidu valdes priekšsēdētājs Ēriks Diļevs norāda, ka kopumā būvdarbi un būvdarbu līgums ir sadalīts vairākās kārtās, un tiek realizēts atbilstoši pieejamajam finansējumam. "Aktīvā būvdarbu zona pie lidostas patlaban no stacijas pārceļas uz estakāžu izbūvi. Tas ir otrais, apmēra ziņā lielākais posms "Rail Baltica" infrastruktūras izbūvē, kas kopumā aptver vairāk nekā 4,5 kilometrus ātrgaitas dzelzceļa līnijas," viņš skaidro.

Kompānijā min, ka patlaban notiek estakādes pirmās daļas būvniecība. Mārupes virzienā "B.S.L. Infra" ir izbūvējis 96 darba pāļus un sākusies bijušās biroja ēkas nojaukšana Piestātnes ielā. Vienlaikus Rīgas lidostas slēgtajā teritorijā pakāpeniski notiek gan esošo inženierkomunikāciju tīklu, gan lidostas degvielas uzpildes stacijas un katlu mājas pārbūve, lai atbrīvotu vietu topošajai dzelzceļa estakādei. Mārupes virzienā pie Dzirnieku ielas notiek dzelzceļa sliežu estakādes režģogu, uz kuriem vēlāk tiks būvēti estakādes balsti, betonēšana.

Savukārt Rīgas virzienā, lidostai pakāpeniski atbrīvojot vietu stāvvietā, sākti inženiertīklu pārbūves darbi un dzelzceļa sliežu estakādes pāļu izbūve. Ilgtermiņa stāvvietā P3 patlaban notiek testa pāļu darbi, pārliecinoties par izvēlēto tehnoloģiju, nestspēju un nepieciešamo dziļumu, lai sasniegtu nesošo dolomīta slāni, skaidro kompānijā.

Lai samazinātu trokšņu un vibrāciju līmeni tuvākajā apkārtnē, tiek izmantota nevis pāļu dzīšanas, bet gan urbšanas un betonēšanas tehnika, kuru nozarē pazīst kā "Kelly-Casing" tehnoloģiju.

EDzL atzīmē, ka "Rail Baltica" dzelzceļa stacija, betonēšanas darbiem noslēdzoties, ir apmēram 18 metru augstumā, savukārt kopējais augstums ar tērauda jumta konstrukciju būs ap 25 metriem. Dzelzceļa stacijas un strukturāli neatkarīgā estakādes posma izbūvē izmantoti aptuveni 23 000 kubikmetru betona. Estakādei ir augsta nestspēja lielā dinamiskā slodzē, vilcieniem bremzējot un ieskrienoties ar ātrumu, kas stacijas apkaimē var sasniegt arī 120 kilometrus stundā.

Šī "Rail Baltica" projekta gaitā jāuzbūvē 4,5 kilometru gara ātrgaitas dzelzceļa līnija, kas ietver gan estakādi, gan uzbērumu, gan ātrgaitas dzelzceļa staciju vairākos līmeņos ar daudzfunkcionālu, pasažieru ērtībām atbilstošu infrastruktūru, informē EDzL.

Подписывайтесь на Телеграм-канал VS.LV! Заглядывайте на страницу VS.LV на Facebook! И читайте главные новости о Латвии и мире!
Lasīt visus komentārus (0)


ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Eksperts stāsta, kā iegādāties lietotu traktoru (+VIDEO)

Pēdējo gadu laikā finansiālā situācija mazinājusi saimniecību spēju uzņemties jaunas kredītsaistības.

Ekonomika Zelta cena sasniedz jaunu rekordu

Zelta cena pirmdien sasniedza jaunu rekordu, kamēr ASV dolāra vērtība turpināja kristies, tirgos valdot bažām par ASV prezidenta Donalda Trampa ievedmuitas tarifu politiku un strīdu ar Federālo rezervju sistēmu.

Ekonomika Latvijas Bankas ekonomisti: Turpmākajos mēnešos pakalpojumu cenas augs lēnāk

Turpmākajos mēnešos pakalpojumu cenas augs lēnāk, jo algu kāpums vairs nav tik straujš kā pērn, vietnē "Makroekonomika.lv" raksta Latvijas Bankas ekonomisti Ieva Opmane un Andrejs Bessonovs.

Ekonomika Valmieras Industriālajā parkā uzsākta dzelzceļa būvniecība (+VIDEO)

Noritējušas izsoles divām esošajām rūpnieciskās apbūves teritorijām 23,7 ha un 12 ha platībā.

Lasiet arī

Sabiedrība Tiks turpināta Rīgas Centrālās stacijas dienvidu daļas būvniecība

Kā jau iepriekš ziņots, Atveseļošanas fonda (AF) finansējums 114,6 miljonu eiro apmērā tika rasts, pārvirzot 74,4 miljonus eiro, kas sākotnēji tika plānoti bezemisijas dzelzceļa infrastruktūras attīstības projektam un 40,23 miljonus eiro no metrobusa projekta. Abus minētos projektus nevarēja īstenot atbilstoši AF finansēšanas nosacījumiem.

Sabiedrība Pārdala līdzekļus “Rail Baltica” projektam

Eiropas Savienības Ekonomisko un finanšu jautājumu padomes (ECOFIN) sanāksmē pieņemts Padomes īstenošanas lēmums par grozījumu apstiprināšanu Latvijas Atveseļošanas fonda (AF) plānā. Grozījumi paredz finansējuma pārdales un izmaiņas AF plāna redakcijās.

Ekonomika Baltijas valstīm nevajag cerēt uz lieliem ES papildu līdzekļiem «Rail Baltica»

Eiropas Savienības (ES) daudzgadu budžeta periodā no 2021. līdz 2027.gadam transporta projektiem ir paredzēts noteikts līdzekļu apmērs, tādēļ nevajadzētu cerēt, ka Baltijas valstu dzelzceļa projektam "Rail Baltica" no ES izdosies piesaistīt būtiski lielāku finansējumu, intervijā aģentūrai LETA teica Eiropas ekonomikas un produktivitātes, īstenošanas un vienkāršošanas komisārs Valdis Dombrovskis (JV).

Ekonomika Rail Baltica projektam šogad papildu nepieciešami 62 miljoni eiro

Latvijā dzelzceļa "Rail Baltica" projekta aktivitāšu turpināšanai šogad papildu ir nepieciešami 62 miljoni eiro, trešdien pēc Ministru kabineta (MK) "Rail Baltica" projekta īstenošanas tematiskās komitejas sēdes sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P).