Pie Rīgas lidostas notiek «Rail Baltica» estakāžu izbūve

Ekonomika
LETA 16:20, 21.10.2024 0

Pie Rīgas lidostas notiek dzelzceļa projekta "Rail Baltica" estakāžu būvdarbi Rīgas un Mārupes virzienos no topošās pasažieru termināla ēkas, informēja par "Rail Baltica" izbūvi Latvijas teritorijā atbildīgās SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) pārstāvji.

 
Foto: LETA

EDzL informē, ka pretī lidostas terminālim ir noslēdzies būtisks posms "Rail Baltica" dzelzceļa stacijas ēkas konstrukciju izveidē. Būvnieks "B.S.L Infra" ir pabeidzis dzelzsbetona konstrukciju izbūves darbus. Stacija ir trīs stāvu augstumā, un nākotnē stacija ar lidostu būs savienota ar gājēju tiltu, savukārt Rīgas un Mārupes virzienā dzelzceļš būs izvietots uz estakādes.

Mārupes virzienā estakādes kopējais garums būs nepilni 800 metri, savukārt Rīgas virzienā - vairāk nekā viena kilometra garumā.

EDzL pagaidu valdes priekšsēdētājs Ēriks Diļevs norāda, ka kopumā būvdarbi un būvdarbu līgums ir sadalīts vairākās kārtās, un tiek realizēts atbilstoši pieejamajam finansējumam. "Aktīvā būvdarbu zona pie lidostas patlaban no stacijas pārceļas uz estakāžu izbūvi. Tas ir otrais, apmēra ziņā lielākais posms "Rail Baltica" infrastruktūras izbūvē, kas kopumā aptver vairāk nekā 4,5 kilometrus ātrgaitas dzelzceļa līnijas," viņš skaidro.

Kompānijā min, ka patlaban notiek estakādes pirmās daļas būvniecība. Mārupes virzienā "B.S.L. Infra" ir izbūvējis 96 darba pāļus un sākusies bijušās biroja ēkas nojaukšana Piestātnes ielā. Vienlaikus Rīgas lidostas slēgtajā teritorijā pakāpeniski notiek gan esošo inženierkomunikāciju tīklu, gan lidostas degvielas uzpildes stacijas un katlu mājas pārbūve, lai atbrīvotu vietu topošajai dzelzceļa estakādei. Mārupes virzienā pie Dzirnieku ielas notiek dzelzceļa sliežu estakādes režģogu, uz kuriem vēlāk tiks būvēti estakādes balsti, betonēšana.

Savukārt Rīgas virzienā, lidostai pakāpeniski atbrīvojot vietu stāvvietā, sākti inženiertīklu pārbūves darbi un dzelzceļa sliežu estakādes pāļu izbūve. Ilgtermiņa stāvvietā P3 patlaban notiek testa pāļu darbi, pārliecinoties par izvēlēto tehnoloģiju, nestspēju un nepieciešamo dziļumu, lai sasniegtu nesošo dolomīta slāni, skaidro kompānijā.

Lai samazinātu trokšņu un vibrāciju līmeni tuvākajā apkārtnē, tiek izmantota nevis pāļu dzīšanas, bet gan urbšanas un betonēšanas tehnika, kuru nozarē pazīst kā "Kelly-Casing" tehnoloģiju.

EDzL atzīmē, ka "Rail Baltica" dzelzceļa stacija, betonēšanas darbiem noslēdzoties, ir apmēram 18 metru augstumā, savukārt kopējais augstums ar tērauda jumta konstrukciju būs ap 25 metriem. Dzelzceļa stacijas un strukturāli neatkarīgā estakādes posma izbūvē izmantoti aptuveni 23 000 kubikmetru betona. Estakādei ir augsta nestspēja lielā dinamiskā slodzē, vilcieniem bremzējot un ieskrienoties ar ātrumu, kas stacijas apkaimē var sasniegt arī 120 kilometrus stundā.

Šī "Rail Baltica" projekta gaitā jāuzbūvē 4,5 kilometru gara ātrgaitas dzelzceļa līnija, kas ietver gan estakādi, gan uzbērumu, gan ātrgaitas dzelzceļa staciju vairākos līmeņos ar daudzfunkcionālu, pasažieru ērtībām atbilstošu infrastruktūru, informē EDzL.

Подписывайтесь на Телеграм-канал VS.LV! Заглядывайте на страницу VS.LV на Facebook! И читайте главные новости о Латвии и мире!
Lasīt visus komentārus (0)


ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Daugavpils uzņēmēji saņēma no 10 līdz 16 tūkstošiem eiro (+VIDEO)

Biznesa idejas, kas guvušas atbalstu, veiksmīgi arī tiks īstenotas.

Ekonomika Alūksnes novadā par 25 miljoniem eiro atklāta kokapstrādes rūpnīca (+VIDEO)

Uzņēmuma vērtība – motivēti darbinieki, kas kļuvuši par saliedētu un mērķtiecīgu komandu.

Ekonomika Taivānas dronu ražotāji vēlas sadarboties ar Latviju (+VIDEO)

Pasākuma vispārējais mērķis ir izveidot platformu tīklu veidošanai.

Ekonomika Jautājumā par Tet un LMT nākotni ir trīs scenāriji, kā virzīties uz priekšu

Jautājumā par tehnoloģiju uzņēmumu SIA "Tet" un SIA "Latvijas mobilais telefons" (LMT) nākotni valdībai ir trīs scenāriji, kā varētu virzīties uz priekšu, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam "Rīta panorāma" sacīja Ministru prezidente Evika Siliņa (JV).

Lasiet arī

Ekonomika Rail Baltica: Rīgas staciju konstrukciju pasargāšana ziemā izmaksās 420 000 eiro

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" Rīgas Centrālās stacijas un Rīgas lidostas termināla konstrukciju pasargāšana šoziem izmaksās 420 000 eiro, intervijā aģentūrai LETA sacīja SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) valdes priekšsēdētājs Ēriks Diļevs.

Ekonomika Lielāka mēroga būvdarbus «Rail Baltica» pamattrasē Latvijā plāno sākt nākamgad

Lielāka mēroga būvdarbus dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" pamattrasē Latvijā plānots sākt nākamgad, intervijā aģentūrai LETA sacīja SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) valdes priekšsēdētājs Ēriks Diļevs.

Sabiedrība Latvija saņēmusi 397 miljonus eiro Rail Baltica projekta īstenošanai

Baltijas valstu kopuzņēmums AS "RB Rail" parakstījis desmito līgumu ar Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūru (CINEA), kas paredz piešķirt 1,394 miljardus eiro "Rail Baltica" projekta turpināšanai visās Baltijas valstīs, tostarp Latvija saņēmusi apmēram 397 miljonus eiro, informē "RB Rail" pārstāvji.

Sabiedrība No militārā viedokļa prioritāte ir «Rail Baltica» sliežu ceļi, nevis stacijas

Bijušais ASV bruņoto spēku komandieris Eiropā Bens Hodžess ir neizpratnē, kāpēc joprojām kaut daļēji nav izbūvēti "Rail Baltica" sliežu ceļi, kas ir vissvarīgākais projekta posms no militārā viedokļa, jo vajadzības gadījumā ļautu NATO spēkiem iespējami ātri ierasties Baltijas valstīs.