Lidsabiedrība veica aptuveni 22 tūkstošus lidojumu, kas ir par gandrīz 9% vairāk, un reģistrēja vairāk nekā četrus miljardus pieejamo sēdvietu kilometru (Available Seat Kilometers - ASK), kas ir kāpums par 16%.
Šodien, kā ziņo airBaltic Korporatīvās komunikācijas nodaļa, Latvijas lidsabiedrības airBaltic prezidents un izpilddirektors Martins Gauss kopā ar valdes locekļiem - finanšu direktoru Vitoldu Jakovļevu un operatīvās vadības direktoru Paulu Cālīti - iepazīstināja ar uzņēmuma provizoriskajiem neauditētajiem finanšu rezultātiem par 2024.gada pirmajiem sešiem mēnešiem, kas noslēdzās 30.jūnijā. Kopumā airBaltic ir saglabājusi spēcīgus biznesa, finanšu un operacionālās darbības rādītājus pēc pirmajā ceturksnī reģistrētajiem rekordaugstajiem rezultātiem.
Provizoriskie neauditētie finanšu rezultāti liecina, ka lidsabiedrības ieņēmumi pirmajā pusgadā pārsniedza 339 miljonus eiro, kas ir visu laiku augstākais līmenis šim periodam un par 16% vairāk salīdzinājumā ar 2023.gadu. Savukārt uzņēmuma koriģētie EBITDAR sasniedza gandrīz 77 miljonus eiro. Tas ir par aptuveni 22 miljoniem jeb 39% vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn, koriģētajai EBITDAR peļņai sasniedzot 22,6%, kas ir par 3,7 procentpunktiem vairāk nekā 2023.gada pirmajā pusgadā. Koriģētie EBITDAR sasnieguši visu laiku augstāko līmeni gada pirmo sešu mēnešu griezumā.
airBaltic prezidents un izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss): "Pirmo pusgadu esam iesākuši veiksmīgi, jo ir palielinājies veikto lidojumu un pasažieru skaits, uzlabota darbība un īpaša uzmanība pievērsta klientu apkalpošanai. Līdzīgi kā citi nozares uzņēmumi, arī mēs esam saskārušies ar pieaugošām izmaksām un kapacitātes ierobežojumiem, tomēr mūsu stratēģiskais fokuss un operacionālā efektivitāte ir ļāvusi mums veiksmīgi pārvarēt šos izaicinājumus. Turklāt airBaltic darbības rezultāti pirmajā pusgadā apliecina lidsabiedrības noturību un spēju pielāgoties un attīstīties dinamiskā tirgus vidē."
"Neraugoties uz pozitīvajiem rādītājiem, airBaltic finanšu rādītājos ir arī zaudējumi, kas galvenokārt saistīti ar gaidāmo Pratt & Whitney dzinēju deficītu 2024.gadā, kā arī paātrinātām amortizācijas izmaksām, ko rada dzinēju pilnas apkopes pirms paredzētā termiņa, kas daļēji saistīts ar metāla pulvera piegādes problēmām. Zaudējumus ietekmē arī valūtas vērtības samazināšanās un vienreizējās izmaksas saistībā ar mūsu iepriekšējo obligāciju pirmstermiņa dzēšanu. Tomēr mūsu darbības rezultāti pirmajā pusgadā atbilst vadības mērķiem, tāpēc mūsu prognozes šim gadam joprojām ir optimistiskas un orientētas uz turpmāku darbības izcilību."
"Raugoties nākotnē, mūsu pamatmērķi saglabājas nemainīgi - nodrošināt labāko Baltijas valstu savienojamību ar pārējo pasauli, kā arī būtiski uzlabot pasažieru apkalpošanas kvalitāti un sniegt nozīmīgu ieguldījumu ekonomikā," piebilda Gauss.
2024.gada pirmajos sešos mēnešos airBaltic pārvadāja vairāk nekā divus miljonus pasažieru, kas ir par 11% vairāk nekā attiecīgajā laika periodā 2023.gadā. Pirmajā pusgadā veikto lidojumu skaits pieaudzis par gandrīz 12% līdz 34 tūkstošiem, tādējādi lidsabiedrībai sasniedzot vēl vienu jaunu rekordu.
Rekordaugsti rezultāti tika sasniegti arī citos galvenajos darbības rādītājos. Neskaitot ACMI darbības, lidsabiedrība veica aptuveni 22 tūkstošus lidojumu, kas ir par gandrīz 9% vairāk, un reģistrēja vairāk nekā četrus miljardus pieejamo sēdvietu kilometru (Available Seat Kilometers - ASK), kas ir kāpums par 16%. Arī noslodzes koeficients palielinājies līdz 77%, kas ir par diviem procentpunktiem vairāk nekā 2023.gada pirmajā pusgadā. Šie rekordaugstie rezultāti liecina par lidsabiedrības darbības efektivitātes uzlabošanos un spēju nodrošināt pieaugošo pieprasījumu.
Šogad veicot lidojumus vairāk nekā 130 maršrutos, no kuriem 20 ir jauni maršruti, sadarbībā ar 24 lidsabiedrībām airBaltic turpina piedāvāt labāko savienojamību starp Baltijas valstīm un pārējo pasauli.