Rīgas brīvostas pārvalde regulāras prāmju satiksmes atjaunošanai uzrunājusi arī Vidusjūras baseina prāmju operatorus, intervijā aģentūrai LETA sacīja Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētājs Sandis Šteins.
Šteins skaidroja, ka Rīgas brīvosta vēlas un vienmēr ir gribējusi prāmju satiksmi, tomēr ir bijuši ekonomiska rakstura iemesli, kādēļ prāmji no Rīgas ir aizgājuši.
"Sarunas notiek gan ar Igaunijas prāmju operatoru "Tallink", kas šeit jau ir strādājis, gan ar Zviedrijas "Viking Line". Kopumā pārvadājumu Baltijas jūrā nav tik daudz - tikai pieci, un sarunas notiek arī ar pārējiem, bet tiem, kuri pašlaik strādā Liepājā un Ventspilī, lielas intereses mest loku līdz Rīgai nav," sacīja Šteins.
Lai paplašinātu iespējas, viņš atzīmēja, ka notiek sarunas arī ar dažiem prāmju satiksmes operatoriem, kuri strādā Vidusjūras baseinā, jo viņiem tā būtu tirgus paplašināšana šajā virzienā.
"Turklāt viņi jau tad neskatās uz vienu līniju, piemēram, Rīga-Stokholma, bet jau plašāk. Arī mums ir jāsāk saprast, ka Stokholma vai Helsinki nebūt nav vienīgais iespējamais virziens. Bija laiks, kad tas tā bija, bet tagad ir jāskatās plašāk, jo lielas iespējas prāmju satiksmē šodien ir tieši kravas mašīnu pārvadāšanai," papildināja Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētājs.
Pēc viņa teiktā, jaunās Eiropas Savienības prasības nosaka, ka kravas automašīnu šoferiem ir jābūt naktsmītnēm, un tas pārvadājumus sadārdzina. Tādējādi variants, ka viens kravas automašīnas šoferis atbrauc ar mašīnu līdz prāmim, tad tā ar prāmi tiek pārvesta līdz citai ostai Vācijā vai citā valstī un tur to paņem jau cits šoferis, viņaprāt, ir ļoti interesants kravu pārvadājumu uzņēmumiem.
"Pirms desmit gadiem tas tā nebija, tagad ir, un tam ir liela perspektīva. Arī daudziem vieglo mašīnu šoferiem pievilcīgi kļūst šādā veidā nonākt tālāk Eiropā, apejot braucienu cauri Lietuvai un Polijai. Tādēļ perspektīvas tam ir, jāatrod tikai pareizais operators," piebilda Šteins.
Viņš uzsvēra, ka šis jautājums jāskatās arī kontekstā ar pasažieru termināli, kas plānots tuvāko gadu laikā.
"Ja to sapin kopā ar Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas un Rīgas lidostas stacijas attīstību, tad šeit arī parādās ļoti ērts variants, kā cilvēki var ierasties uz kruīza kuģiem. Tas uzreiz veidotu lielāku tūristu kustību, turklāt tad cilvēki Rīgā arī uzkavētos. Tas ir ļoti pozitīvs projekts un šobrīd iet uz priekšu," atzīmēja Šteins.