• Artis,
  • Artūrs
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


SM valsts sekretāra vietniece: Dzelzceļa projekts «Rail Baltica» noteikti būs

Teksta izmērs Aa Aa
Ekonomika
LETA 09:20, 11.06.2024


Dzelzceļa projekts "Rail Baltica" noteikti būs, otrdien intervijā Latvijas Radio sacīja Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretāra vietniece dzelzceļa projekta "Rail Baltica" jautājumos Kristīne Malnača.



""Rail Baltica" noteikti būs. Par to mums nav šaubu," teica Malnača.

Viņa norādīja, ka Latvija, Lietuva un Igaunija ir apņēmušās panākt, ka līdz 2030.gadam visas trīs Baltijas valstis ir savienotas ar "Rail Baltica" līniju, taču šobrīd ir skaidrs, ka pilnā tvērumā projektu pagaidām nebūs iespējams realizēt, tāpēc tiek strādāts pie pirmās kārtas ieviešanas scenārija, kas paredz, piemēram, viena sliežu ceļa izbūvi, kā arī ne visu reģionālo staciju izbūvi uzreiz.

Tajā pašā laikā Malnača atzīmēja, lai gan tehniski projektu ir iespējams īstenot, jautājums ir par nepieciešamo finansējumu. "Ir ļoti daudz nezināmā saistībā ar šī projekta finansējumu," viņa atzīmēja.

Vienlaikus SM valsts sekretāra vietniece uzsvēra, ka Eiropas Komisija ir apliecinājusi, ka turpinās atbalstīt šo projektu. "Mums nav ne mazāko šaubu par Eiropas Komisijas atbalstu," teica Malnača, piebilstot, ka Eiropas Savienības (ES) finansējums nākamajam ES budžeta periodam vēl tiks tikai plānots, tāpēc šobrīd nav informācijas, cik lielā apmērā ES varētu atbalstīt "Rail Baltica" projektu.

Jau vēstīts, ka atbilstoši "Rail Baltica" izmaksu un ieguvumu jaunākās analīzes datiem dzelzceļa līnijas kopējās izmaksas Baltijā var sasniegt 23,8 miljardus eiro, tostarp projekta pirmās kārtas izmaksas Baltijā varētu veidot 15,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā - 6,4 miljardus eiro. Iepriekšējā izmaksu un ieguvumu analīzē 2017.gadā tika lēsts, ka projekts kopumā izmaksās 5,8 miljardus eiro.

Vienlaikus atjaunotajā izmaksu un ieguvumu analīzē secināts, ka "Rail Baltica" projekts joprojām ir ekonomiski pamatots, un paredzams, ka tas radīs iekšzemes kopprodukta (IKP) pieaugumu par 0,5 līdz 0,7 procentpunktiem gadā, sniedzot 15,5 līdz 23,5 miljardu netiešo eiro IKP pieaugumu Baltijas valstīm.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma - 1435 milimetru - dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Valanti plānots atkārtoti iecelt Liepājas SEZ valdes locekļa amatā

Līdzšinējo Ekonomikas ministrijas (EM) valsts sekretāru Edmundu Valanti plānots atkārtoti iecelt Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) valdes locekļa amatā, paredz EM sagatavotais rīkojuma projekts, kas pieejams Tiesību aktu portālā (TAP).

Ekonomika "Sirin Development" infrastruktūras izveidē plāno investēt aptuveni 70 miljonus

Nekustamo īpašumu attīstītājs SIA "Sirin Development" pabeidzis 14 Rīgas lidostas apkārtnes zemesgabalu reģistrāciju zemesgrāmatā un to apbūvi plāno sākt 2027.gadā, sešu līdz astoņu gadu periodā noliktavu izbūvē un plašākas infrastruktūras izveidē investējot aptuveni 70 miljonus eiro, aģentūru LETA informēja uzņēmumā.

Ekonomika Vidzemes graudkopji un lopkopji ievieš modernas tehnoloģijas (+VIDEO)

Lauksaimniecība Latvijā ir viena no ekonomiski veiksmīgākajām nozarēm.

Ekonomika VID: Pērn algas nodokļu plaisas īpatsvars ir būtiski samazinājies

Pērn algas nodokļu plaisas īpatsvars ir būtiski samazinājies, liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) veiktais novērtējums par 2024.gadu.

Lasiet arī

Sabiedrība "Eiropas dzelzceļa līniju" valdes priekšsēdētājs Diļevs atstāj amatu

Par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" īstenošanu Latvijā atbildīgās SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) valdes priekšsēdētājs Ēriks Diļevs no šodienas saistībā ar pilnvaru termiņa beigām pārstās pildīt amata pienākumus, aģentūru LETA informēja EDzL pārstāvji.

Sabiedrība "Tas būtu skandāls, ja ne veiksmīgu projektu uzņēmumos palielinātu atalgojumu"

Tas būtu skandāls, ja ne pārāk veiksmīgu projektu uzņēmumos palielinātu atalgojumu, trešdien pēc tikšanās ar premjeri Eviku Siliņu (JV) žurnālistiem sacīja Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs.

Ekonomika «RB Rail» nosauca galveno šķērsli «Rail Baltica» projektā

Galvenais šķērslis privātās un publiskās partnerības (PPP) modeļa izmantošanai dzelzceļa "Rail Baltica" projekta īstenošanā ir laiks, aģentūrai LETA norādīja Baltijas valstu kopuzņēmuma AS "RB Rail" valdes priekšsēdētājs Marko Kivila.

Ekonomika Atsākta Rail Baltica Rīgas Centrālās stacijas ēkas būvniecība

Būvnieku pilnsabiedrība "BeReRix" atsākusi "Rail Baltica" Rīgas Centrālās stacijas ēkas būvniecību, nformēja "Rail Baltica" projekta nacionālā ieviesēja SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL).