• Egija,
  • Egmonts,
  • Egons,
  • Henrihs,
  • Henriks
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Būvniekiem kopš februāra nav maksāts par Rail Baltica abām stacijām

Teksta izmērs Aa Aa
Ekonomika
VS.LV 20:23, 02.06.2024


Būvniekiem kopš februāra nav maksāts par "Rail Baltica" abām starptautiskajām stacijām, svētdien vēsta raidījums "Nekā personīga".


Foto: LETA

Raidījumā informē, ka par abām starptautiskajām "Rail Baltica" stacijām - Rīgas lidostā un Rīgas centrālajā stacijā - būvniekiem nav maksāts kopš februāra.

"Nekā personīga" atzīmē, ka pirms vairākiem gadiem noslēgtie līgumi ar būvniekiem iekļauj cenu indeksāciju, taču netika paredzēts, ka inflācija būs 20-30%. "Pasūtītie darbi ir paveikti, rēķini izrakstīti un akceptēti gan no "Eiropas dzelzceļa līnijām", gan Satiksmes ministrijas, bet inflācijas dēļ darbi izmaksājuši krietni dārgāk, un starpību nav no kā samaksāt," vēsta raidījums, piebilstot, ka sadārdzinājums ir ignorēts ilgāku laiku un patlaban sasniedz 39 miljonus eiro.

"Tas, ko prasa būvnieki, ir pamatoti, jo darbi ir izpildīti", norāda "Eiropas dzelzceļa līnijas" pagaidu valdes priekšsēdētājs Ēriks Diļevs.

Viņš arī atzīmē, ka sadārdzinājums līdz 2023.gada 31.decembrim bija 33 miljoni eiro, bet šogad līdz jūnijam sadārdzinājums veido vēl sešus miljonus eiro.

Savukārt satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P) atzīmēja, ka tiek gatavots visaptverošs informatīvais ziņojums par abām "Rail Baltica" starptautiskajām stacijām, lai pārliecinātos, kāpēc ir tik radikāli sadārdzinājumi. "Mēs esam arī iekšējās pārbaudēs konstatējuši, ka, iespējams, līgumu slēdzošās Latvijas puses amatpersonas, ir uzņēmušās saistības, kas iet pāri ietvaram, par kuru valdība ir lēmusi," sacīja ministrs.

Raidījumā arī min, ka ar būvniekiem tiek runāts par apmaksas grafika pārskatīšanu.

Tāpat raidījumā norāda, ka vasarā Eiropas Komisija skatīs Latvijas jaunāko pieteikumu par nākamo, pēc kārtas desmito, Eiropas naudas piešķīrumu "Rail Baltica" projektam, un līdz tam Latvijai ir jātiek skaidrībā, kas ar projektu notiek.

Raidījums arī norāda, ka kopš 2015.gada Latvija no Eiropas Savienības līdzekļiem ir piesaistījusi 796 miljonus, vēl 223 miljonus finansējusi valsts. No šīs naudas apgūta aptuveni trešā daļa.

Jau vēstīts, ka "Rail Baltica" projekts, kurā pēdējā laikā izgaismojas problēmas ar termiņu ievērošanu un finansējuma apgūšanu, paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma - 1435 milimetru - dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Sākotnēji bija paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.

Valsts drošības dienests (VDD) pagājušā gada darbības pārskatā uzsvēris, ka, neraugoties uz esošajiem sarežģījumiem, turpmāka "Rail Baltica" infrastruktūras izbūves aizkavēšanās nav pieļaujama un projektā ir nepieciešama mērķtiecīga risku pārvaldība.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Eksperts stāsta, kā birojā tērēt mazāk naudas (+VIDEO)

Aiz katras tīras virsmas var slēpties negaidītas izmaksas.

Ekonomika Bitcoin cena sasniedz jaunu rekordu

Vairāk nekā 73% lielo uzņēmumu vecāko vadītāju visā pasaulē uzskata, ka digitālajiem aktīviem būs nozīmīga loma viņu biznesa stratēģijās nākamo 3 līdz 5 gadu laikā.

Ekonomika Hibrīda auto pārdošanas apjomi valstī pieauguši par gandrīz 400% (+VIDEO)

Būtisku lomu spēlē arī koplietošanas uzņēmumu iepirkumi.

Ekonomika Turpinās diskusija par vēja parku «Tume» (+VIDEO)

Stratēģiskā prioritāte ir veidot atklātu un caurspīdīgu dialogu ar vietējo kopienu, nodrošinot sabiedrības iesaisti

Lasiet arī

Sabiedrība Švinka: «Rail Baltica» projektā tiek meklētas izdevumu samazināšanas iespējas

Dzelzceļa "Rail Baltica" projekta īstenošanā tiek meklētas dažādas iespējas samazināt izdevumus, trešdien intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" sacīja satiksmes ministrs Atis Švinka (P).

Sabiedrība Transporta ministri parakstīs paziņojumu par "Rail Baltica" projekta ieviešanu

Baltijas valstu transporta ministri otrdien Viļņā parakstīs paziņojumu par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" ieviešanu, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijā (SM).

Sabiedrība "Rail Baltica" projektā sākta Iecavas infrastruktūras apkopes punkta izbūve

Dzelzceļa "Rail Baltica" projektā sākta Iecavas infrastruktūras apkopes punkta uzbēruma izbūve, kas atrodas blakus atmežotajai "Rail Baltica" pamattrases vietai, aģentūru LETA informēja "Rail Baltica" nacionālā ieviesēja SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) pārstāvji.

Ekonomika Valdība varētu lemt par ES fondu pārdalīšanu vairāk nekā 460 miljonu eiro apmērā

Nākamnedēļ valdība varētu lemt par transporta jomas Eiropas Savienības (ES) fondu investīciju pārstrukturēšanu 463,8 miljonu eiro apmērā, aģentūra LETA noskaidroja Finanšu ministrijā (FM).