• Jānis
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Būvniekiem kopš februāra nav maksāts par Rail Baltica abām stacijām

Teksta izmērs Aa Aa
Ekonomika
VS.LV 20:23, 02.06.2024


Būvniekiem kopš februāra nav maksāts par "Rail Baltica" abām starptautiskajām stacijām, svētdien vēsta raidījums "Nekā personīga".


Foto: LETA

Raidījumā informē, ka par abām starptautiskajām "Rail Baltica" stacijām - Rīgas lidostā un Rīgas centrālajā stacijā - būvniekiem nav maksāts kopš februāra.

"Nekā personīga" atzīmē, ka pirms vairākiem gadiem noslēgtie līgumi ar būvniekiem iekļauj cenu indeksāciju, taču netika paredzēts, ka inflācija būs 20-30%. "Pasūtītie darbi ir paveikti, rēķini izrakstīti un akceptēti gan no "Eiropas dzelzceļa līnijām", gan Satiksmes ministrijas, bet inflācijas dēļ darbi izmaksājuši krietni dārgāk, un starpību nav no kā samaksāt," vēsta raidījums, piebilstot, ka sadārdzinājums ir ignorēts ilgāku laiku un patlaban sasniedz 39 miljonus eiro.

"Tas, ko prasa būvnieki, ir pamatoti, jo darbi ir izpildīti", norāda "Eiropas dzelzceļa līnijas" pagaidu valdes priekšsēdētājs Ēriks Diļevs.

Viņš arī atzīmē, ka sadārdzinājums līdz 2023.gada 31.decembrim bija 33 miljoni eiro, bet šogad līdz jūnijam sadārdzinājums veido vēl sešus miljonus eiro.

Savukārt satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P) atzīmēja, ka tiek gatavots visaptverošs informatīvais ziņojums par abām "Rail Baltica" starptautiskajām stacijām, lai pārliecinātos, kāpēc ir tik radikāli sadārdzinājumi. "Mēs esam arī iekšējās pārbaudēs konstatējuši, ka, iespējams, līgumu slēdzošās Latvijas puses amatpersonas, ir uzņēmušās saistības, kas iet pāri ietvaram, par kuru valdība ir lēmusi," sacīja ministrs.

Raidījumā arī min, ka ar būvniekiem tiek runāts par apmaksas grafika pārskatīšanu.

Tāpat raidījumā norāda, ka vasarā Eiropas Komisija skatīs Latvijas jaunāko pieteikumu par nākamo, pēc kārtas desmito, Eiropas naudas piešķīrumu "Rail Baltica" projektam, un līdz tam Latvijai ir jātiek skaidrībā, kas ar projektu notiek.

Raidījums arī norāda, ka kopš 2015.gada Latvija no Eiropas Savienības līdzekļiem ir piesaistījusi 796 miljonus, vēl 223 miljonus finansējusi valsts. No šīs naudas apgūta aptuveni trešā daļa.

Jau vēstīts, ka "Rail Baltica" projekts, kurā pēdējā laikā izgaismojas problēmas ar termiņu ievērošanu un finansējuma apgūšanu, paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma - 1435 milimetru - dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Sākotnēji bija paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.

Valsts drošības dienests (VDD) pagājušā gada darbības pārskatā uzsvēris, ka, neraugoties uz esošajiem sarežģījumiem, turpmāka "Rail Baltica" infrastruktūras izbūves aizkavēšanās nav pieļaujama un projektā ir nepieciešama mērķtiecīga risku pārvaldība.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Būvniecības nozares pārstāvji iesaka valstij būt aktīvākai (+VIDEO)

Varas iestādēm būtu jākompensē pieaugošās enerģijas cenas ar nodokļu atvieglojumiem.

Ekonomika Latvijas Banka: tikai 29% iedzīvotāju ir 100% aktīvo pensiju plānu dalī (+VIDEO)

"Plaisa starp informētību un izpratni par 2.līmeni ir veidojusies gadu gaitā".

Ekonomika Aptauja: vasarā pieaug vēlme iegādāties mājokli Latvijā (+VIDEO)

Salīdzinājumā ar pagājušo gadu samazinājies to klientu skaits, kuri pirms hipotekārā kredīta noformēšanas ir dzīvojoši sev piederošā dzīvoklī.

Ekonomika Stacijas laukumā bijušās spēļu zāles vietā plānots Hesburger restorāns

Stacijas laukumā bijušās spēļu zāles vietā plānots "Hesburger" restorāns, aģentūru LETA informēja "Hesburger" mārketinga un starptautiskās attīstības direktore Ieva Salmela.

Lasiet arī

Ekonomika Valdība pēc ilgām sarunām vienojas par ceļa karti «Rail Baltica» projektam

Valdība otrdien pēc ilgām diskusijām vienojās par ceļa karti "Rail Baltica" projektam, taču vēl nav rasta pilnīga skaidrība par finansējuma piesaisti, otrdien preses konferencē atzina Ministru prezidente Evika Siliņa (JV).

Ekonomika SM valsts sekretāra vietniece: Dzelzceļa projekts «Rail Baltica» noteikti būs

Dzelzceļa projekts "Rail Baltica" noteikti būs, otrdien intervijā Latvijas Radio sacīja Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretāra vietniece dzelzceļa projekta "Rail Baltica" jautājumos Kristīne Malnača.

Ekonomika Šogad jāgūst pārliecība par «Rail Baltica» projekta īstenošanas «īsto saimnieku»

Šogad ir jāgūst pārliecība par "Rail Baltica" "īsto saimnieku", kurš uzņemtos atbildību arī par to, ka projekta īstenošanā tiek veikti labākie pasūtījumi, pirmdien pēc koalīcijas sanāksmes pavēstīja Ministru prezidente Evika Siliņa (JV).

Ekonomika «Rail Baltica» pirmās kārtas izmaksas Latvijā var sasniegt 6,4 miljardus eiro

Starptautiskās "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas pirmās projekta kārtas izmaksas Baltijā var sasniegt 15,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā 6,4 miljardus eiro, savukārt kopējās projekta izmaksas Baltijā var sasniegt 23,8 miljardus eiro, pirmdien žurnālistiem sacīja izmaksu un ieguvumu analīzes veicēja, kompānijas "Boston Consulting Group" pārstāvis Čaba Bakošs.