Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) pagājušajā gadā visvairāk sūdzību saņēmis par iegādāto preču kvalitāti.
2023.gadā PTAC saņēmis kopumā 3663 patērētāju iesniegumus un sniedzis 27 327 konsultācijas. Pērn saņemto iesniegumu un sūdzību skaits pieaudzis par 2,8%, salīdzinot ar 2022.gadu, kamēr sniegto konsultāciju skaits sarucis par 7,2%.
Kā norāda PTAC, visvairāk iesniegumu pērn saņemti par preču kvalitāti - 710, pasažieru tiesībām avio pārvadājumos - 610, komercprakses pārkāpumiem, reklāmu, e-komerciju - 539, kā arī par nepiegādātām precēm un pakalpojumiem - 439.
Tikmēr visvairāk konsultāciju sniegts par dažādos normatīvos noteikto - 7526, par preču kvalitāti - 5045, par PTAC darbu - 4078, par citu iestāžu kompetenci - 3861, kā arī par atteikuma tiesībām - 1734.
PTAC norāda, ka pērn īpaši pieaudzis sūdzību skaits par iegādāto transportlīdzekļu kvalitāti. PTAC 2023.gadā saņēmis 59 iesniegumus par strīdiem, kas saistīti transportlīdzekļiem, turklāt 51 iesniegums bija par transportlīdzekļu kvalitāti. Vienlaikus PTAC norāda, ka gadu iepriekš centrs saņēma 33 iesniegumus par strīdiem, kas saistīti transportlīdzekļiem.
Analizējot strīdu saturu, PTAC secinājis, ka patērētāji iegādājas lietotas automašīnas un neilgi pēc iegādes tām atklājas dažādi nopietni tehniski defekti, kuru dēļ ar auto nedrīkst vai nav ieteicams braukt.
Tāpat PTAC konstatējis, ka, iegādājoties lietotas automašīnas, patērētāji ne vienmēr saprot, kādu līgumu viņi noslēdz saistībā ar automašīnas iegādi, proti, vai iegādājas automašīnu kredītā vai arī noslēdz automašīnas ilgtermiņa nomas līgumu.
Risinot strīdu situācijas dažādās jomās, PTAC arī konstatējis, ka patērētāji neizprot mobilo sakaru operatoru maiņas procesu. Līdztekus secināts, ka pieaudzis dažādu apkrāpšanas veidu skaits tiešsaistes tirdzniecības platformās.
2022.gadā PTAC izskatīja 3563 patērētāju iesniegumus un sūdzības, kā arī sniedza 29 444 konsultācijas.