• Bernedīne,
  • Biruta,
  • Mairita
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Latvijas ostās pērn pārkrauts par 19,6% mazāk kravu

Teksta izmērs Aa Aa
Ekonomika
LETA 10:55, 22.01.2024


Latvijas ostās pagājušajā gadā pārkrāva 38,655 miljonus tonnu kravu, kas ir par 19,6% mazāk nekā 2022.gadā, liecina Satiksmes ministrijas publiskotā informācija.


Foto: LETA

Ministrijā skaidro, ka apgrozījuma kritums ir saistīts ar izmaiņām ģeopolitiskajā situācijā, galvenokārt saistībā ar sankcijām, kas vērstas pret Krieviju. Vienlaikus vairākos kravu segmentos ir vērojams apmēru pieaugums, tāpat ostas turpina meklēt un rod jaunus risinājumus biznesa attīstībai.

Visvairāk Latvijas ostās 2023.gadā pārkrautas beramkravas - 21,062 miljoni tonnu, kas ir par 17,7% mazāk nekā 2022.gadā.

Tostarp labība un labības produkti pārkrauti 7,125 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 14% vairāk nekā 2022.gadā, ogles pārkrautas 3,706 miljonu tonnu apmērā, kas ir kritums par 56%, koksnes šķelda pārkrauta 1,932 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 0,7% vairāk, bet pārkrautās ķīmiskās beramkravas veidoja 623 700 tonnu, kas ir kritums par 20% salīdzinājumā ar 2022.gadu.

Ģenerālkravas Latvijas ostās pērn pārkrautas 13,06 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 6% mazāk nekā 2022.gadā.

Tostarp kravas konteineros veidoja 5,123 miljonus tonnu, kas ir par 7,4% vairāk, kokmateriāli pārkrauti 4,003 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 15,6% mazāk nekā gadu iepriekš, bet "roll on/roll off" jeb ro-ro kravas veidoja 3,402 miljonus tonnu, kas ir par 12,4% mazāk.

Savukārt lejamkravas Latvijas ostās 2023.gadā pārkrautas 4,532 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 47,2% mazāk nekā 2022.gadā.

Lielāko daļu pārkrauto lejamkravu veidoja naftas produkti - 4,078 miljonus tonnu, kas ir samazinājums par 48,4% salīdzinājumā ar 2022.gadu.

Līderpozīcijā pārkrauto kravu apmēra ziņā pērn joprojām bija Rīgas osta, kurā pārkrāva 18,794 miljonus tonnu, kas ir par 20,1% mazāk nekā 2022.gadā.

Seko Ventspils osta, kurā kravu apgrozījums pagājušajā gadā veidoja 10,418 miljonus tonnu, kas ir par 29,3% mazāk, bet trešajā vietā bija Liepājas osta ar 7,232 miljoniem tonnu, kas ir par 4,9% mazāk nekā 2022.gadā.

No mazajām Latvijas ostām lielākais kravu apgrozījums 2023.gadā bija Skultes ostā - 1,119 miljoni tonnu, kas ir par 7,1% mazāk nekā attiecīgajā periodā gadu iepriekš, seko Mērsraga osta ar 556 100 tonnu, kas ir par 0,8% vairāk, un Salacgrīvas osta ar 456 600 tonnu, kas ir par 23,7% vairāk.

Kopumā mazajās Latvijas ostās pērn pārkrāva 2,21 miljonu tonnu kravu, kas ir par 0,3% vairāk nekā 2022.gadā.

“Esošā situācija ostās nozarei jāpieņem kā platforma mainībai uz augšu. Tā jāuztver kā iespēja stratēģiskai attīstībai, piesaistot jaunus tirgus, kā arī nodrošinot klientiem jaunus loģistikas pakalpojumus. Piemēram, ir skaidri redzamas iespējas konkurēt par ASV un Tālo Austrumu kravu plūsmu uz Centrālo un Austrumeiropu," atzīmē satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P).

Viņš arī norāda, ja salīdzina kravu no Tuvajiem Austrumiem pārvadājumu izmaksas maršrutos Hamburga-Prāga un Rīga-Prāga, Latvijai ir 300-400 eiro priekšrocība uz katru konteineru. "Tā ir ļoti nozīmīga priekšrocība, kuru jāizmanto. Jāizceļ arī Rīgas ostas veiksmīgas sadarbības ceļā nodrošinātā Ukrainas graudu kravu piegāde pa dzelzceļu un pārkraušanu ostā," min Briškens.

Jau vēstīts, ka 2022.gadā Latvijas ostās pārkrāva kopumā 48,078 miljonus tonnu kravu, kas ir par 15,2% vairāk nekā 2021.gadā.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Latvijas dzelzceļa koncerna zaudējumi pērn - 38,977 miljoni eiro

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) koncerna apgrozījums pagājušajā gadā, pēc auditētiem datiem, bija 233,738 miljoni eiro, kas ir par 11,3% mazāk nekā 2023.gadā, savukārt koncerna zaudējumi pieauga daudzkārtīgi - līdz 39,438 miljoniem eiro, liecina kompānijas publiskotā informācija.

Ekonomika Ekonomisti: Algu kāpums varētu kļūt pieticīgāks

Nodarbināto reālais ienākumu līmenis turpina uzlaboties, bet ilgtermiņā algu kāpums varētu kļūt pieticīgāks, norāda banku ekonomisti.

Ekonomika Latvijas IKP pirmajā ceturksnī samazinājies par 0,3%

Latvijas iekšzemes kopprodukts (IKP) šogad pirmajā ceturksnī salīdzināmajās cenās, pēc sezonāli un kalendāri nekoriģētajiem datiem, samazinājies par 0,3%, salīdzinot ar 2024.gada attiecīgo periodu, aģentūrai LETA pavēstīja Centrālajā statistikas pārvaldē.

Ekonomika Valsts prezidents: Augstas cenas nav tikai ārējo faktoru sekas

Augstas cenas nav tikai ārējo faktoru sekas, un tās norāda uz nepietiekamu konkurenci, uzsvēra Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs, kurš piektdien Rīgas pilī tikās ar Latvijas Bankas prezidentu Mārtiņu Kazāku.

Lasiet arī

Sabiedrība Stiprā vēja dēļ Ventspils un Liepājas ostās ierobežota kuģu satiksme

Kuģu satiksme Ventspils ostā ir ierobežota kopš piektdienas, 1.novembra, plkst.12, jo rietumu, ziemeļrietumu vēja ātrums ostā fiksēts no 14 līdz 25 metriem sekundē.

Ekonomika Ekonomikas ministrija piedāvā jaunu ostu pārvaldības modeli

Ekonomikas ministrija (EM) piedāvā jaunu ostu pārvaldības modeli, ieviešot ostu pārvaldes valdes.

Sabiedrība Rīgas ostā ienāks šīs sezonas pirmais kruīza kuģis

Rīgas ostā šodien ar franču kruīza kompānijas "Ponant" kuģa "Le Bellot" vīzīti sāksies šā gada kruīza sezona, aģentūru LETA informēja Rīgas brīvostas pārvaldes pārstāvji.

Ekonomika SM piedāvā piecus virzienus Latvijas ostu pārorientēšanai no Krievijas

Satiksmes ministrija (SM) ceturtdien Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomes sēdē piedāvāja piecus prioritāros virzienus Latvijas ostu un loģistikas nozares pārorientēšanai no Krievijas un Baltkrievijas, ceturtdien pēc sēdes aģentūrai LETA norādīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P).