TOP 7 galvenie uzdevumi 2024.gadam klimatā un enerģētikā: ministra plāni

Ekonomika
VS.LV 13:00, 28.12.2023 0

Energoapgādes drošums, neatkarība, zaļāka nākotnes enerģija, klimatam draudzīgāki - galvenās ministra Kaspara Meļņa 2024.gada prioritātes.

 

Kas mūs sagaida 2024.gadā klimata un enerģētikas jomā?

TOP 7 galvenie uzdevumi 2024.gadam:

1. Kompensācija vietējo kopienu attīstībai zemēs, kur uzbūvēti vēja parki gan sauszemē, gan jūrā. Lai vēja parkus padarītu pievilcīgus iedzīvotājiem, kuru māju tuvumā tie tiks izbūvēti, vietējo kopienu attīstībai tiks nodrošināta atbilstoša kompensācija. Šāds mehānisms nodrošinās lielāku pašvaldību un vietējo iedzīvotāju paļāvību vēja parku attīstībai Latvijas novados, sekmīgi virzoties pretī Latvijas enerģētiskajai neatkarībai.

2. Klimata un Transporta enerģijas likuma, kā arī Nacionālā enerģētikas un klimata plāna (NEKP) galīgās versijas apstiprināšana. Klimata likuma mērķis - veicināt klimata pārmaiņu un to negatīvo seku ierobežošanu Latvijā. Transporta enerģijas likuma mērķis - veicināt transporta nozares "zaļināšanu" - videi un cilvēkam drošu enerģijas izmantošu transportā, gaisa kvalitātes uzlabošanu un transporta siltumnīcefektu gāzu emisiju samazināšanu. NEKP - ceļa karte klimata un enerģētikas mērķu sasniegšanā līdz 2030.gadam. 2024.gadā turpināsies intensīvs darbs sabiedrības informēšanā.

3. "RePowerEU finansējuma programmas izstrāde. Finansējumu plānots izmantot elektroenerģijas sinhronizācijas projektam - baterijas iegādei Rēzeknē, elektroenerģijas pārvades un sadales sistēmas modernizācijai, biometāna ievades punkta būvniecībai. Finansējuma apmērs ir 134,4 milj. eiro, apguves periods līdz 2026.gadam.

4. Objektīvu un konkurētspējīgu nosacījumu sagatavošana jūras laukumu izsolei, lai attīstītu atkrastes vēja parkus Latvijā. Latvijas atkrastes vēja parku potenciāls ir 15 GW, būtiska ir virzība uz šīs jaudas efektīvu apgūšanu, nodrošinot gan piemērotus jūras laukumus, kurus neierobežo bioloģiskās daudzveidības un militāru radaru prasības, gan pietiekošas pieslēgumu jaudas.

5. Modernizācijas fonda programmas izveide elektromobiļu iegādei uzņēmumu, pašvaldību un pašvaldību kapitālsabiedrību vajadzībām. Programmas ietvaros varēs saņemt līdzfinansējumu, tostarp vidējas un lieljaudas uzlādes punktu uzstādīšanai. Atbalsta programma būs pieejama ap 2024.gada 3.ceturksni.

6. Biometāna regulējuma pabeigšana un atbalsta programmas izveide. Turpināsies darbs pie regulējuma, kas pārvades sistēmas operatoram sniegs tiesības attīstīt biometāna ievades punktus pārvades sistēmā. Vienlaikus ir plānots īstenot atbalsta programmu biogāzes attīrīšanas (biometāna ražošanas) iekārtu uzstādīšanai, lai aktivizētu biogāzes pārveidi par biometānu un tādējādi mazinātu fosilo energoresursu izmantošanu, kā arī biometāna transportēšanai vai uzpildei nepieciešamās infrastruktūras izveidi, t.sk., izveidojot pieslēgumus pie dabasgāzes pārvades vai sadales sistēmas.

7. Iestāšanās Starptautiskajā enerģētikas aģentūrā (IEA), tostarp apstiprinātas nepieciešamās likumdošanas izmaiņas attiecībā uz prasībām naftas un naftas produktu jomā, t.sk., rezervēm, pieprasījuma ierobežošanu, ārkārtas reaģēšanu, iesaisti kolektīvajā rīcībā. Dalība IEA nodrošinās nacionālās enerģētikas drošības stiprināšanu, Latvijas iesaiste IEA darbā dos iespēju stiprināt analītisko darbu par enerģētikas sektoru, izmantojot IEA biedriem pieejamos datus, prognozes, analīzes un rekomendācijas.

Подписывайтесь на Телеграм-канал VS.LV! Заглядывайте на страницу VS.LV на Facebook! И читайте главные новости о Латвии и мире!
Lasīt visus komentārus (0)


ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Nākamgad varētu atjaunot pasažieru vilcienu satiksmi starp Viļņu un Daugavpili

Pasažieru vilcienu satiksmi starp Viļņu un Daugavpili varētu atjaunot nākamā gada pavasarī pēc dzelzceļa remontdarbu pabeigšanas Latvijā, ceturtdien paziņoja Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmuma "Lietuvos geležinkeliai" (LTG) pasažieru pārvadājumu kompānijas "LTG Link" pārstāvji.

Ekonomika Latvijā atsavināti 20% no nepieciešamajām «Rail Baltica» zemes vienībām

Patlaban Latvijā ir atsavināti 20% no nepieciešamajām dzelzceļa projekta "Rail Baltica" zemes vienībām, ceturtdien starptautiskajā nākotnes transporta un mobilitātes konferencē "Look at the Future of Mobility 2024" sacīja SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) valdes priekšsēdētājs Ēriks Diļevs.

Ekonomika Eksperti: kāpēc «zaļais» transports Latvijā ir apstājies (+VIDEO)

Dīleri stāsta, ka vairs nevēlas pieņemt lietotus elektroauto, jo iespējamība tos pārdot ir ļoti maza.

Ekonomika Rīgas vicemērs Ratnieks «‎Naudas pašvaldībām katastrofāli trūkst (+VIDEO)

Galvaspilsēta dod līdzekļus novadiem, bet pati ir spiesta ņemt kredītus.

Lasiet arī