Rail Baltica vadītājs Igaunijā: Projekts nav finansiāli pašpietiekams

Ekonomika
VS.LV 22:15, 20.12.2023 0

Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projekts finansiāli neatmaksāsies un valstij būs jāmaksā par dzelzceļa līnijas uzturēšanu, trešdien paziņoja projekta īstenotāja Igaunijā "Rail Baltica Estonia" vadītājs Anvars Salometss.

 

Uz Igaunijas sabiedriskās raidorganizācijas ERR jautājumu, kā "Rail Baltica" būvniecība finansiāli varēs atmaksāties, Salometss atzina, ka "finansiāli tas nav dzīvotspējīgs un nekad nebūs".

"Rail Baltica Estonia" vadītājs paskaidroja, ka, ja "Rail Baltica" būtu finansiāli rentabls projekts, kāds privātais uzņēmējs to jau būtu uzbūvējis.

Kā viņš sacīja, ir skaidrs, ka Igaunijai un pārējām Baltijas valstīm par dzelzceļa ekspluatāciju būs jāmaksā katru gadu. Tas nozīmē, ka tikai ar ieņēmumiem no biļetēm un lietotāju maksām nebūs iespējams nodrošināt dzelzceļa darbību. Jautāts, vai kādā brīdī dzelzceļš varētu kļūt pašpietiekams, Salomets atzina, ka "to nevar izslēgt".

Tomēr Salometss uzsvēra, ka peļņa nav dzelzceļa līnijas mērķis.

Salometss sacīja, ka "Rail Baltica" būvniecību 85% apmērā finansē no Eiropas Savienības (ES) līdzekļiem, vienlaikus pieļaujot, ka ES daļa "Rail Baltica" būvniecības finansēšanā varētu samazināties.

"Rail Baltica Estonia" vadītājs piebilda, ka var gadīties, ka ES finansēs projektu 80% apmērā, un tas ir ņemts vērā plānošanā.

"Mēs šodien atsevišķās projekta daļās strādājam ar proporcijām 80/20," viņš sacīja.

Salometss klāstīja, ka, lai gan "Rail Baltica" infrastruktūras būvniecība Igaunijā jau notiek, dzelzceļa sliežu ceļus sāks ierīkot tikai 2027.gadā. Pašlaik tiek būvēti viadukti un pasažieru termināļa ēka Ilemistē, Tallinā. Daļu finansējuma projekta būvniecībai piešķirs Eiropas Savienība finansēšanas periodā, kas sāksies 2027.gadā. Saskaņā ar pašreizējiem plāniem "Rail Baltica" tiks pabeigts 2030.gadā.

Подписывайтесь на Телеграм-канал VS.LV! Заглядывайте на страницу VS.LV на Facebook! И читайте главные новости о Латвии и мире!
Lasīt visus komentārus (0)


ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Valdība atļauj palielināt "Latvenergo" koncerna kopējās personāla izmaksas

Valdība otrdien nolēma atļaut 2025.gadā palielināt kopējās personāla izmaksas AS "Latvenergo" koncernā par 4,9% salīdzinājumā ar iepriekšējo pārskata gadu.

Ekonomika Dzelzceļa kravu pārvadājumu apjoms samazinājies par 25,6%

Dzelzceļa kravu pārvadājumu apjoma šogad astoņos mēnešos Latvijā samazinājies par 25,6%, salīdzinot ar 2024.gada attiecīgo periodu, un bija 5,812 miljoni tonnu, liecina Satiksmes ministrijas apkopotie dati.

Ekonomika «Stena Line» patlaban neplāno sākt prāmju satiksmi no Rīgas

Zviedrijas prāmju operators "Stena Line" patlaban neplāno sākt prāmju satiksmi no Rīgas, aģentūrai LETA norādīja "Stena Line" pārstāvji.

Ekonomika ATD pārvadātājiem protesta akcijas laikā piemēros līgumā noteiktos sodus

Autotransporta direkcija (ATD) pārvadātāju protesta akcijas laikā otrdien, 16.septembrī, par neizpildītiem vai daļēji izpildītiem reisiem piemēros līgumā noteiktos sodus un neizmaksās valsts kompensāciju par konstatētajām reisu neizpildēm, informēja direkcijā.

Lasiet arī

Ekonomika EK piešķirs 295,5 miljonus eiro "Rail Baltica" turpināšanai Baltijā

Eiropas Komisija (EK) piešķirs 295,509 miljonus eiro dzelzceļa "Rail Baltica" projekta turpināšanai Baltijā, liecina EK publiskotā informācija.

Sabiedrība Švinka: «Rail Baltica» projektā tiek meklētas izdevumu samazināšanas iespējas

Dzelzceļa "Rail Baltica" projekta īstenošanā tiek meklētas dažādas iespējas samazināt izdevumus, trešdien intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" sacīja satiksmes ministrs Atis Švinka (P).

Sabiedrība Transporta ministri parakstīs paziņojumu par "Rail Baltica" projekta ieviešanu

Baltijas valstu transporta ministri otrdien Viļņā parakstīs paziņojumu par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" ieviešanu, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijā (SM).

Sabiedrība "Rail Baltica" projektā sākta Iecavas infrastruktūras apkopes punkta izbūve

Dzelzceļa "Rail Baltica" projektā sākta Iecavas infrastruktūras apkopes punkta uzbēruma izbūve, kas atrodas blakus atmežotajai "Rail Baltica" pamattrases vietai, aģentūru LETA informēja "Rail Baltica" nacionālā ieviesēja SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) pārstāvji.