Starp diviem Rīgas brīvostā strādājošiem termināļiem - SIA "Rīgas universālais termināls" un SIA "Baltic Container Terminal" no decembra sākuma sācis kursēt regulārs konteineru vilciens.
Tādējādi tiek uzlabota ne tikai kravu aprite ostas teritorijā, bet arī no autotransporta atslogota termināļu infrastruktūra, ostas autoceļi un arī pilsētas ielas, informē Rīgas brīvostas pārvaldes pārstāvji.
Brīvostas pārstāvji atzīmē, ka jaunais konteineru vilciens ir alternatīvs risinājums autotransporta pārvadājumam, kas savieno divus lielākos un noslogotākos terminālus Rīgas ostā, papildinot, ka līdz šim konteineri starp Rīgas ostas termināļiem tika pārvietoti tikai ar autotransportu, būtiski noslogojot Rīgas pilsētas ielas, ostas autoceļus un terminālu infrastruktūru.
Vienlaikus brīvostas pārstāvji informē, ka ostas terminālus savienojošais konteinervilciens kursē katru dienu.
Jauno pārvadājumu nodrošina privātais dzelzceļa kravu pārvadātājs Baltijā AS "Baltijas ekspresis" sadarbībā ar ostas uzņēmumiem SIA "Jaunzeltiņi", "Rīgas universālais termināls" un "Baltic Container Terminal".
Savukārt dzelzceļa kravu pārvadātāja AS "Baltijas ekspresis" valdes priekšsēdētājs Māris Bremze skaidro, ka regulārā konteineru satiksme starp divām pilsētas daļām būtiski atslogos Rīgas pilsētu no kravas autotransporta, sastrēgumiem un oglekļa dioksīda (CO2) izmešiem.
Pēc Bremzes teiktā, šis projekts ir piemērs tam, kā dzelzceļa transports ir spējīgs konkurēt ar autotransportu, pārvietojot kravas efektīvāk, kā arī videi un cilvēkiem draudzīgākā veidā.
Tāpat Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš norāda, ka ar autotransportu pārvadāto kravu apjomi uz un no Rīgas ostas pēdējos gados ir ievērojami auguši.
"Ja pirms pieciem gadiem ar autotransportu pārvadāja ap 33% no ostas kravām, tad pašreiz šis apjoms ir pieaudzis līdz 68%. Jaunizveidotais konteinervilcienu savienojums starp ostas termināļiem ir veiksmīgs projekts kravu plūsmu pārvirzīšanai no autotransporta uz dzelzceļu, kas palīdz risināt pieaugošā autotransporta radītās problēmas ostā un pilsētā," atzīmē Zeltiņš.
Vienlaikus Zeltiņš uzsver, ka risinājumi Rīgas pilsētās un ostas atslogošanai no pieaugošajām autotransporta plūsmām tiek meklēti arī nacionālā mērogā.
Zeltiņš atzīmē, ka Rīgas brīvostas pārvalde kopā Rīgas pilsētas pašvaldību plāno sākt darbu pie vietējo kravu pārvadājumu pārvirzīšanas no autotransporta uz dzelzceļu. Rezultātā tiktu efektīvāk izmantota dzelzceļa infrastruktūra, savukārt Rīga un osta tiktu atslogota no kravas autotransporta, sastrēgumiem un CO2 izmešiem.
Tāpat viņš norāda, ka ir plānots sākt diskusiju par sauszemes loģistikas punktu izveidi Latvijā kravu konsolidēšanai, uzkraušanai no autotransporta uz dzelzceļu un tālākai transportēšanai uz Rīgas ostu.