LDz ir gatavs kļūt par vienīgo abu sliežu platuma infrastruktūras pārvaldītāju

Ekonomika
LETA 10:43, 21.11.2023 0

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz") ir gatavs kļūt par vienīgo abu sliežu platuma infrastruktūras pārvaldītāju Latvijā, attīstot gan tehnisko nodrošinājumu, gan prasmes, intervijā aģentūrai LETA norādīja LDz valdes priekšsēdētājs Rinalds Pļavnieks.

 
Foto: LETA

Viņš papildināja, ka patlaban LDz ir arī atsevišķu tehnikas vienību atjaunošanas programma.

"Ja mēs jau pašlaik vai tuvākajā laikā zinātu, ka mēs varētu nodrošināt arī "Rail Baltica" uzturēšanu, jau laicīgi varētu pirkt duāli funkcionālus tehniskos ritekļus, kurus, nomainot riteņu pārus, var izmantot uz abiem sliežu ceļu platumiem," skaidroja Pļavnieks.

Viņš piebilda, ka no izmaksu viedokļa būtu absurdi, ja tāda pati tehniskā bāze tagad tiktu veidota paralēli. "Arī saimnieciski pārvadātājiem daudz vienkāršāka ir sadarbība ar vienu sadarbības partneri, kas pārvalda infrastruktūru, nevis ar vairākiem," viņš min.

Tāpat, runājot par "Rail Baltica" dzelzceļu līniju noslodzes ietekmi uz esošajiem tīkliem, viņš norādīja, ka pa "Rail Baltica" varēs aizbraukt uz Skulti, bet lielākā pasažieru daļa, tomēr braucot uz Saulkrastiem, Vecāķiem, piebilstot, ka tur pa "Rail Baltica" tikt nevarēs.

"Drīzāk mani satrauc tas, vai mēs veidojam divus neatkarīgus infrastruktūras pārvaldītājus, kuriem būs arī kopīpašumi - piemēram, Rīgas Centrālā dzelzceļa stacija. Tas nozīmē, ka mēs veidojam divus izmaksu centrus, kuru vajadzības, visticamāk, vienā vai otrā apjomā būs jāsedz no valsts budžeta," piebilda LDz vadītājs.

Vienlaikus viņš uzsvēra, ka ir cits sliežu platums, bet uzturēšana un apkope funkcionāli dublēsies ar esošo.

"Līdz ar to ir atsevišķi elementi, kas ir citādāki, bet ne pats process no kustības organizēšanas, kontroles vai uzturēšanas viedokļa. Tādēļ mēs redzam ļoti augstu potenciālu sadarbībai," minēja Pļavnieks, norādot, ka tas ir izdevīgi.

Подписывайтесь на Телеграм-канал VS.LV! Заглядывайте на страницу VS.LV на Facebook! И читайте главные новости о Латвии и мире!
Lasīt visus komentārus (0)


ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Jaunie speciālisti glābj Latvijas meža bagātības (+VIDEO)

Astoņzobu mizgrauzis ik gadu iznīcina vairāk nekā 32 miljonus kubikmetru koksnes – ar šo daudzumu pietiktu, lai uzceltu koka mājas visu Latvijas iedzīvotāju izmitināšanai.

Ekonomika Kundziņsalā sākusies liela infrastruktūras būvniecība (+VIDEO)

Jaunās iekārtas ļaus efektīvāk konstatēt mēģinājumus īstenot nelegālu vielu un lietu ievešanu valstī.

Ekonomika «Rīgas siltuma» tarifus rudenī varētu pacelt par 16 procentiem (+VIDEO)

Galīgais lēmums par tarifu ir Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) kompetencē.

Ekonomika Opozīcijas partijas neatbalsta ieceri biržā pārdot valsts uzņēmumu daļas

Saeimas opozīcijas partijas "Apvienotais saraksts" (AS) un "Latvija pirmajā vietā" (LPV) neatbalsta Finanšu ministrijas (FM) priekšlikumu paredzēt iespēju pārdot biržā stratēģiski svarīgu valsts kapitālsabiedrību akcijas.

Lasiet arī

Ekonomika LDz vadītājs: Kontakttīklu atjaunošanai trūkst 40% no nepieciešamā finansējuma

Lai Latvijā pilnībā atjaunotu visus 500 kilometrus dzelzceļa kontakttīklu, patlaban trūkst 40% no nepieciešamā finansējuma, intervijā aģentūrai LETA sacīja VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) valdes priekšsēdētājs Artis Grinbergs.

Sabiedrība «LDz Cargo» atkārtoti izsolīs divas lokomotīves

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) meitasuzņēmums SIA "LDz Cargo" atklātā mutiskā izsolē šodien atkārtoti izsolīs divas lokomotīves, liecina kompānijas paziņojums oficiālajā izdevumā "Latvijas vēstnesis".

Sabiedrība «Latvijas dzelzceļš» izsolīs 18 transportlīdzekļus

AS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) no šodienas atkārtotās izsolēs mēģinās pārdot 18 transportlīdzekļus, liecina uzņēmuma paziņojums oficiālajā izdevumā "Latvijas vēstnesis".

Sabiedrība Izsludina iepirkumu Juglas un Garkalnes staciju modernizācijai

Iepirkuma mērķis ir izbūvēt un modernizēt dzelzceļa stacijas un saistīto infrastruktūru - paaugstinātās platformas, sliežu ceļus, pasažieru un gājēju infrastruktūru, apgaismojumu...