Bāru asociācija: tūristu skaits Latvijā varētu sarukt

Ekonomika
LETA 13:41, 07.11.2023 0

Latvijas Bāru asociācija (LBA) skeptiski vērtē plānotās izmaiņas Alkohola aprites likumā, kas patlaban tiek gatavotas Saeimas otrajam lasījumam.

 
Foto: twitter

Asociācijas valdes loceklis Oskars Ikstens pauda viedokli, ka plānotās izmaiņas šķietami ir ļoti sasteigtas un nepārdomātas, turklāt sarunu procesā netika ņemts vērā industrijas viedoklis, un nozare netika aicināta uz konstruktīvu diskusiju.

"Viss ir pieņemts lielā steigā un ļoti šaurā cilvēku interešu grupā," sacīja Ikstens, piebilstot, ka patlaban ir daudz neskaidrību, kā arī nav pētījumu par iespējamo lēmumu ietekmi uz bāru, restorānu un viesmīlības industriju.

Cita starpā Ikstens sacīja, ka lielai daļai bāru varētu nākties slēgt durvis, jo tie ir koncentrējušies uz gados jaunākiem klientiem, piemēram, studentiem, kā arī turpmāk būs grūti savlaicīgi atrast un apmācīt vīnziņus, jo skolot gados jaunu vīnzini bez vīna degustēšanas ir praktiski neiespējami.

Tāpat LBA valdes loceklis akcentēja iespējamās grūtības izklaides industrijā, kur mūzikas festivāliem un kultūras pasākumiem būs ne tikai mazāki ieņēmumu, bet palielināsies arī izdevumi, pieaugot izmaksām.

Arī tūristu skaits Latvijā varētu sarukt, paredz Ikstens.

"Diemžēl pēc Covid-19 ierobežojumu pieredzes, kad cilvēki nevarēja pulcēties, mēs redzējām nelegālo pasākumu eksplozīvu pieaugumu," pauda Ikstens, piebilstot, ka šajā laikā darbu sāka pilnīgi jauna pagrīdes industrija, kur ar šifrēto saziņas aplikāciju palīdzību gandrīz ik dienas notika nelegāli pasākumi.

"Skandināvijas valstis ir lielisks piemērs, kur alkohola tirdzniecība ir ierobežota veikalos, bet ne viesmīlības industrijā," norādīja Ikstens, piebilstot, ka šāds risinājums būtu samērīgāks.

Tostarp viņš minēja, ka lielveikalos nav ierobežojumu klientam, kurš jau ir dzērumā, tirgot alkoholu, kamēr bāros un krogos ir kontrolēta vide - alkoholiskie dzērieni ir ne vien dārgi, bet arī netiek pieļauta pārmērīga alkohola lietošana.

Jau ziņots, ka otrdien Saeimas Sociālo un darba lietu komisijas sēdē turpinās vērtēt grozījumus Alkoholisko dzērienu aprites likumā, kas paredz alkoholisko dzērienu pieejamības mazināšanu. Sēdē paredzēts skatīt iesniegtos priekšlikumus pirms otrā lasījuma.

Savukārt Sabiedrības veselības apakškomisijas sēdē otrdien padziļināti skatīs priekšlikumus, kas paredz vairāk ierobežot alkohola tirgošanas laiku.

Tāpat vēstīts, ka ar kopā virzītajiem grozījumiem Alkoholisko dzērienu aprites likumā un Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā Veselības ministrija (VM) vēlas samazināt alkohola patēriņu Latvijas iedzīvotāju vidū, kā arī ilgtermiņā samazināt ar alkohola lietošanu saistīto slimību īpatsvaru un mirstību no alkohola lietošanas radītajām sekām, piemēram, aknu cirozes, satiksmes negadījumiem, noslīkšanas, traumām, pašnāvībām un citām sekām.

Likumprojekts Saeimā tika virzīts iepriekšējās veselības ministres Līgas Meņģelsone darbības laikā.

Iecerētās izmaiņas Alkoholisko dzērienu aprites likumā un Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā paredz alkoholisko dzērienu pieejamības mazināšanu, reklāmas un mārketinga ierobežošanu, kā arī papildu aktivitātes sabiedrības informēšanas un izglītošanas jomā.

Piemēram, alkoholisko dzērienu marķējumā paredzēts iekļaut informāciju var arī ar QR kodu par uzturvērtību un sastāvdaļu sarakstu, kā arī piktogrammas, kas brīdina nelietot alkoholiskus dzērienu grūtniecības laikā un vadot transportlīdzekli.

Tāpat plānots aizliegt azartspēļu organizēšanas vietās piedāvāt alkoholiskos dzērienus par brīvu, tos tirgot un lietot pie azartspēļu iekārtām un galdiem, izvietot brīdinājuma informāciju mazumtirdzniecības vietās ar šādu tekstu "Alkoholisko dzērienu lietošanai ir negatīva ietekme uz veselību, alkoholiskos dzērienus nedrīkst pārdot nepilngadīgām personām, kā arī nepilngadīgas personas nedrīkst tos iegādāties, lietot un glabāt".

Vienlaikus plānots aizliegt tirgot alkoholiskos dzērienus, kuros spirta daudzums pārsniedz 22%, plastmasas (PET) iepakojumā un tilpumā, kas mazāks par 0,2 litriem.

Tāpat paredzēts palielināt vecumu, no kura iespējams iegādāties alkoholiskos dzērienus, līdz 20 gadiem.

Līdztekus tiks lemts arī par laika ierobežojumiem alkohola tirdzniecībai veikalos, sabiedriskās ēdināšanas vietās un bāros.

Подписывайтесь на Телеграм-канал VS.LV! Заглядывайте на страницу VS.LV на Facebook! И читайте главные новости о Латвии и мире!
Lasīt visus komentārus (0)


ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Salaspilī būvēs jaunu dzīvojamo kvartālu (+VIDEO)

Projekta mājās būs 1-4 istabu dzīvokli.

Ekonomika Rīgā un Tallinā degvielas cenas kāpj, Viļņā tās samazinās

Pagājušajā darba nedēļā Rīgā un Tallinā degvielas cenas palielinājās, kamēr Viļņā tās samazinājās, liecina aģentūras LETA apkopotie dati.

Ekonomika Banku analītiķi Latvijā prognozē gada inflāciju 3,7-3,8% apmērā

Latvijā gada inflācija šogad maijā varētu būt bijusi 3,7-3,8%, kamēr mēnesi iepriekš gada inflācija bija 3,9%, aģentūrai LETA prognozēja banku analītiķi.

Ekonomika Viesītē durvis ver jauna alus darītava (+VIDEO)

"Šis nav stāsts par senām tradīcijām, bet gan par mūsdienīgu uzņēmējdarbību un pārliecību".

Lasiet arī

Ekonomika Latvijā saražoto alkoholisko dzērienu apmērs deviņos mēnešos sarucis par 12,5%

Latvijā šogad deviņos mēnešos saražoti 33,78 miljoni litru alkoholisko dzērienu (neskaitot alu), kas ir par 12,5% mazāk nekā pērn attiecīgajā periodā, liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Akcīzes daļas apkopotā informācija.

Sabiedrība Alkoholisko dzērienu cenas vai atlaides reklamēt vairs nedrīkstēs

Saeima šodien galīgajā lasījumā atbalstīja grozījumus Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā.

Sabiedrība Latvijā aizliedz TV un radio reklamēt alus un vīna atlaides un cenas

Saeima ceturtdien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā, kas paredz cenu un atlaižu reklāmu aizliegumu alum un vīnam televīzijā un radio.

Sabiedrība Atbalsta aizliegumu reklamēt alkoholisko dzērienu cenas vai atlaides

Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija trešdien pirms trešā lasījuma atbalstīja grozījumus Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā, kas paredz Latvijā ieviest aizliegumu alkoholisko dzērienu audio un audiovizuālajās reklāmās reklamēt šo dzērienu cenas vai atlaides.