EK 2020.gada jūnijā apstiprināja 250 miljonu eiro vērtu Latvijas pasākumu "airBaltic" rekapitalizācijai koronavīrusa uzliesmojuma kontekstā. Shēma tika apstiprināta saskaņā ar valsts atbalsta pagaidu regulējumu.
Tajā laikā komentējot savu lēmumu, EK norādīja, ka aviosabiedrībai ir liela nozīme Latvijas ekonomikā, jo īpaši tāpēc, ka tā nodrošina būtiskus savienojamības pakalpojumus Latvijas teritorijā un no Latvijas uz citiem Eiropas un starptautiskajiem galamērķiem. Uzņēmums arī sniedz būtisku ieguldījumu ārējā tirdzniecībā, jo vairāki Latvijas uzņēmumi paļaujas uz tā gaisa satiksmes pakalpojumiem kontaktos ar uzņēmējdarbības centriem Eiropā un pasaulē.
Komisija secināja, ka rekapitalizācijas pasākums palīdzēs pārvaldīt koronavīrusa uzliesmojuma Latvijā ekonomisko ietekmi. Tas ir vajadzīgs, piemērots un samērīgs, lai novērstu nopietnus traucējumus dalībvalsts tautsaimniecībā atbilstoši Līguma par Eiropas Savienības darbību (LESD) 107. panta 3. punkta b) apakšpunktam un ES pagaidu regulējuma nosacījumiem.
Taču "Ryanair" bija vērsusies ES Vispārējā tiesā ar aicinājumu atcelt šo EK lēmumu, uzskatot, ka Latvijas sniegtais atbalsts vienai lidsabiedrībai koronavīrusa radīto ietekmi aviācijas nozarē nevis mazina, bet gan tikai saasina. "Ryanair" uzskata, ka būtu vajadzējis ieviest mazāk diskriminējošus pasākumus, kas pieejami visiem pārvadātājiem.
Tāpat Īrijas aviokompānija norādīja, ka EK nav sniegusi pietiekamus pierādījumus, ka "airBaltic" bez šīs valsts palīdzības būtu bankrotējusi un aizgājusi no tirgus. Lidsabiedrība arī pārmeta EK, ka tā nav pārbaudījusi, vai attiecīgais atbalsts no visiem pieejamajiem instrumentiem ir vismazāk konkurenci kropļojošs.
Komisija ar Latvijas un "airBaltic" atbalstu visus šos argumentus apstrīdējusi, un ES Vispārējā tiesa noraidījusi "Ryanair" prasību.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri