Mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 2,5%.
2023.gada jūlijā, salīdzinot ar 2022.gada jūliju, mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 2,5%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 5,0%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 3,5%, autodegvielas - palielinājās par 5,2%.
Salīdzinot ar 2022.gada jūliju, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 6,4%), metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 4,3%) un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 2,1%). Apgrozījuma kritums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 23,0%), nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 21,0%) un mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 11,8%).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, samazinājās par 1,6%.
2023.gada jūlijā, salīdzinot ar jūniju, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 0,5%. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 0,9%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 0,2%, autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 0,2%.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 3,9%) un mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 2,2%). Vislielākais apgrozījuma kritums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 7,9%) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 4,7%).