Pērn Latvijas mazumtirdzniecībā ieviesti gandrīz 13 600 jaunu patēriņa produktu

Ekonomika
LETA 15:25, 14.04.2021 0

Pērn Latvijas mazumtirdzniecības nozarē tika ieviesti gandrīz 13 600 jaunu patēriņa produktu, liecina tirgus pētījumu kompānijas "NielsenIQ" veiktais pētījums.

 
Foto: LETA

Kā stāstīja "NielsenIQ Baltics" rīkotājdirektore Ilona Leppa, nestandarta situācija - pandēmija - sākotnēji radījusi bažas, vai ražotāji būs gatavi riskēt un veltīt jebkādas pūles attīstībai, jaunu produktu ieviešanā un piedāvāšanā patērētājiem, taču, neskatoties uz izaicinājumiem, pērn Latvijas mazumtirdzniecības nozarē tika ieviesti gandrīz 13 600 jauni patēriņa produkti.

Saskaņā ar pētījuma datiem, pagājušā gadā patēriņa produktu apgrozījums Lietuvā un Latvijā pieauga par 3,7%, Igaunijā par 2,8%, savukārt iekšzemes kopprodukts saruka visās trīs Baltijas valstīs. "Liela daļa patērētāju šajā laikā bijuši uzmanīgi un finanšu līdzekļus veltījuši tikai pirmās nepieciešamības precēm un pakalpojumiem," skaidroja kompānijā.

Vienlaikus kompānijā norādīja, ka jaunu produktu izstrāde un ieviešana pandēmijas laikā saskārusies ar dažādiem izaicinājumiem, un, lai arī Latvijā jauno produktu skaits un to tirgus daļa samazinājās visās kategorijās, izņemot alkoholu, neskatoties uz to jaunu produktu skaits pieauga par 3%.

Tāpat "NielsenIQ" analizējis jauno produktu, kas pagājušajā gadā nonāca vietējā tirgū, pārdošanas datus un patērētāju atsauksmes. Rezultāti apliecinājuši, ka veiksmīgākais jaunais 2020.gada produkts Latvijā bija "APF Holdings" "Oluksne" kūtī dētas vistu olas, savukārt otrajā vietā ierindojās "Jaunpils" saldkrējuma sviests "Zelta", bet trešajā vietā "Food Union" plombīra saldējums "Pols" cepumā.

Vienlaikus pētījuma dati liecina, ka "Unilever’s" vaniļas saldējums "Baltija" kļuva par populārāko jauninājumu kaimiņvalstī Lietuvā, savukārt Igaunijā tas bija "A. Le Coq" nefiltrēts gaišais alus.

Kompānijā skaidroja, ka "NielsenIQ" kopš 2018.gada katru gadu novērtē jaunākos produktus 20 patēriņa produktu nozarēs, kas gada laikā parādās mazumtirdzniecībā. "NielsenIQ" gada veiksmīgākos jaunos produktus izvērtē divos posmos - pirmajā posmā jaunākie patērētāju iegādātie produkti tiek sarindoti pēc mēneša vidējiem pārdošanas datiem. Pēc tam tiek veikta patērētāju aptauja. Indekss, kas sastāv no objektīviem apgrozījuma datiem un lielveikalu klientu individuālajām atsauksmēm, nosaka katras grupas veiksmīgākos produktus un trīs jaunos produktus, kuri ir gada kopvērtējuma uzvarētāji.

Подписывайтесь на Телеграм-канал VS.LV! Заглядывайте на страницу VS.LV на Facebook! И читайте главные новости о Латвии и мире!
Lasīt visus komentārus (0)


ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Elektroenerģijas tirgus cena pagājušajā nedēļā Latvijā palielinājās par 35%

Elektroenerģijas tirgus cena pagājušajā nedēļā Latvijā palielinājās par 35% - līdz 91,06 eiro par megavatstundu (MWh), informēja AS "Latvenergo" pārstāvji.

Ekonomika Ekonomisti: Inflācijas tempi samazināsies, bet pārtikas cenas turpinās augt

Inflācijas pieaugums šogad bremzēsies, bet pārtikas cenas turpinās augt, norāda banku ekonomisti.

Ekonomika Inflāciju dzen uz augšu pārtikas produkti

Ja eirozonā inflācija ir lejupejoša, Baltijā šogad inflācija piedzīvo augšupeju.

Ekonomika VID: par vasaras darbu skolēns pēc nodokļu samaksas saņem 623,46 eiro (+VIDEO)

Saņemot sezonas laukstrādnieku ienākumu, algas nodokļu grāmatiņā darba devēju atzīmēt nevar.

Lasiet arī

Ekonomika Zviedri pārdod «Rimi Baltic» dāņiem

Zviedrijas koncerns "ICA Gruppen" pārdod mazumtirgotāju "Rimi Baltic" Dānijas mazumtirdzniecības uzņēmumam "Salling Group", teikts koncerna publiskotajā paziņojumā.

Ekonomika Elektroierīču pārdošanas apjomi Latvijā pieauga gandrīz par ceturtdaļu (+VIDEO)

Būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos.

Ekonomika Ekonomiskā stagnācija valstī ir acīmredzama, visi ietaupa uz zīmoliem (+VIDEO)

"Mums Latvijā ir neliels turīgo iedzīvotāju slānis, kas ietekmē vidējās cenas".

Ekonomika Tirgotāji: pārtikas tēriņiem ir pastāvīga samazināšanās tendence (+VIDEO)

Latvijā ir mazaizsargātas patērētāju grupas, par kuriem rūpējas Labklājības ministrija un pašvaldības.