Francūzis Frederiks Vasērs otrdien tika iecelts par Pirmās formulas (F-1) komandas "Ferrari" vadītāju un ģenerālmenedžeri.
Vasēra uzdevums būs izbeigt "Red Bull" dominanci F-1 čempionātā.
54 gadus vecajam Vasēram tā būs pirmā darba vieta kādā no F-1 smagsvariem.
""Ferrari" šodien paziņoja, ka Vasērs kā komandas vadītājs un ģenerālmenedžeris pievienosies "Ferrari" 9.janvārī," teikts "Ferrari" paziņojumā.
Vasērs ieņems Lozannā dzimušā itāļa Matias Binoto vietu, kurš no amata atkāpās novembra beigās, "Ferrari" aizvadītajā F-1 čempionātā nespējot konkurēt ar "Red Bull", neskatoties uz daudzsološo čempionāta sākumu.
Vasērs iepriekš bija F-1 komandas "Sauber" (pašlaik - "Alfa Romeo") izpilddirektors un komandas vadītājs, strādājot komandā kopš 2017.gada.
2016.gadā viņš bija "Renault" komandas vadītājs.
"Visas savas karjeras laikā Vasērs kā sekmīgs inženieris veiksmīgi ir apvienojis savas tehniskās spējas ar pastāvīgu spēju izcelt labāko savos braucējos un komandās," saka "Ferrari" izpilddirektors Benedeto Vinja.
"Šī pieeja un viņa līdera dotības ir tas, kas mums nepieciešams, lai ar jaunu enerģiju virzītu "Ferrari" uz priekšu," piebilst Vinja.
Vasērs ir ieguvis jauno talantu audzinātāja reputāciju, palīdzot 2005. un 2006.gadā uzvarēt F-2 seriālā nākamajiem pasaules čempioniem attiecīgi Niko Rosbergam un Lūisam Hamiltonam.
Kopš junioru vecuma viņš ir arī cieši saistīts ar "Ferrari" pilotu Šarlu Leklēru.
Leklērs šosezon bija F-1 čempionāta kopvērtējuma vadībā pirmajos tā posmos, pirms viņu apsteidza divkārtējais pasaules čempions nīderlandietis Makss Verstapens no "Red Bull", Leklēram finišējot otrajam ar gandrīz 150 punktu atpalicību.
"Kā cilvēkam, kurš visu mūžu ir aizrāvies ar motorsportu, "Ferrari" man vienmēr ir asociējies pašu sacīkšu pasaules virsotni," sacīja Vasērs.
"Ferrari" šo sezonu sāka ar divām uzvarām pirmajās trijās sacīkstēs, bet pēc tam bija spiesta piekāpties "Red Bull" un Verstapena priekšā.
Daudzās boksu trases kļūdas un tehnikas izturības problēmas sabojāja Leklēra mēģinājumu apsteigt Verstapenu.
"Ferrari" ierindojās otrajā vietā arī Konstruktoru kausa vērtējumā, taču no "Red Bull" atpalika par vairāk nekā 200 punktiem.
Somu pilots Kimi Reikenens 2007.gadā sagādāja "Ferrari" pēdējo uzvaru pasaules čempionātā pilotu vērtējumā, bet nākamajā gadā komanda izcīnīja savu pēdējo Konstruktoru kausu.