Šī gada pirmajā pusē Uzticības tālruņa speciālisti snieguši 4117 telefoniskas konsultācijas par bērnu un vecāku attiecību problēmām, aģentūru LETA informēja Valsts Bērnu aizsardzības centra vadošā eksperte Simona Saule.
Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcija (VBTAI) komanda minētajā laika posmā iesaistījusies desmit krīzes gadījumu risināšanā. Trīs gadījumos VBTAI nodrošināja informatīvo un metodisko palīdzību, četros gadījumos izbraucot uz pašvaldības sociālo dienestu vai izglītības iestādi. Savukārt trīs krīzes gadījumos konsultācijas nodrošinātas VBTAI telpās.
Kopumā atbalsts nodrošināts 36 bērniem, 11 pedagogiem, 7 speciālistiem un 2 ģimenes locekļiem.
Visvairāk telefoniskas konsultācijas sniegtas par bērnu un vecāku attiecību problēmām, emocionālo vardarbību no vecāku puses, kā arī pamešanu novārtā un veselības aprūpes trūkumu bērniem.
Uzticības tālrunim zvana gan bērni, gan pieaugušie, lai runātu par saskarsmes un uzvedības problēmām, kā arī dažādām konfliktsituācijām. Visbiežāk bērni stāsta par saskarsmes problēmām, ilgstoši cieš no zema pašvērtējuma, izjūt pašnāvības domas un tādas emocijas kā bailes, bezspēcība, apjukums, trauksme un izmisums.