Deputāti uzskata, ka uz Baltkrievijā reģistrētiem transportlīdzekļiem jāattiecina tādi pat nosacījumi kā uz Krievijas transportlīdzekļiem.
Nacionālās apvienības (NA) Saeimas deputāti iesnieguši grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas liegtu Latvijā atrasties Baltkrievijā reģistrētiem transportlīdzekļiem, kā arī padarītu stingrāku esošo regulējumu attiecībā uz Krievijā reģistrētiem auto.
Kopš šī gada 14.februāra satiksmē vairs nedrīkst piedalīties Krievijā reģistrēti transportlīdzekļi - šiem auto bija vai nu jāpamet valsts, vai arī tie bija jāpārreģistrē Latvijā. Ja Krievijā reģistrēts auto šobrīd piedalās satiksmē, tas tiek konfiscēts un nodots Ukrainai, lai palīdzētu cīņā ar agresorvalsti Krieviju. Vienlaikus policija nevar konfiscēt auto, ja tas tobrīd neatrodas satiksmē, bet, piemēram, stāv stāvvietā. NA iesniegtie grozījumi paredz, ka auto ar Krievijas un Baltkrievijas numuriem varētu konfiscēt arī tad, ja tie neatrodas satiksmē.
"Uz Baltkrievijā reģistrētiem transportlīdzekļiem jāattiecina tādi pat nosacījumi kā uz Krievijas transportlīdzekļiem, pretējā gadījumā auto ar Krievijas numuriem var pārreģistrēt Baltkrievijā un atkal atgriezties Latvijas satiksmē. Tieslietu ministre pagājušā gada izskaņā solīja meklēt risinājumus arī Baltkrievijas transportlīdzekļu aizliegumam, taču nekādi lēmumi nav sekojuši. Tieslietu, satiksmes un iekšlietu ministrijas nav pildījušas solīto un nav nākušas ar risinājumu, kas ļautu saukt pie atbildības tos Baltkrievijas spēkratu vadītājus, kuri veic pārkāpumus. Neviena no atbildīgajām institūcijām nevar pateikt, cik Latvijā ir šādu auto un vai to skaits šobrīd strauji nepieaug. Nepieciešams stingrs un nepārprotams regulējums, lai neradītu iespēju apiet iepriekš noteiktās likuma prasības. Turklāt šādas automašīnas jākonfiscē ne tikai brīdī, kad tās piedalās satiksmē, bet jau tad, kad ir fiksēta to atrašanās Latvijas teritorijā," norāda Nacionālās apvienības deputāts Jānis Vitenbergs.
Iesniegtie grozījumi paredzētu, ka auto ar Baltkrievijas numuriem jāpamet Latvijas teritorija vai jāpārreģistrē tie Latvijā trīs mēnešu laikā no likuma stāšanās spēkā. Tas novērstu iespēju izvairīties no atbildības par veiktajiem ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem, neapmaksātām autostāvvietām, piedalīšanos satiksmē ar auto Eiropas standartiem neatbilstošā tehniskā stāvoklī un citiem līdzīgiem pārkāpumiem, par kuriem šobrīd nav iespējams iekasēt sodus.