Jauno noteikumu mērķis ir radīt drošāku un patīkamāku lietotāju pieredzi, pauž eksperti.
Ikdienas saziņā e-pasts ir kļuvis par būtisku komunikācijas sastāvdaļu. Neatkarīgi no tā, vai tas tiek izmantots profesionālai vai privātai sarakstei, tam ir jābūt drošam. Lai mazinātu kiberapdraudējuma risku, kā arī nevēlamu e-pastu (spamu) saņemšanu lietotāju pastkastēs, Gmail un Yahoo turpina cīnīties pret kaitnieciskiem ziņojumiem, no šī gada februāra ieviešot jaunus noteikumus par e-pasta izsūtnēm ar vairākiem tūkstošiem adresātu.
Pēdējo gadu laikā visā pasaulē būtiski audzis kibernoziegumu skaits un to intensitāte. Google apkopotie dati liecina, ka Gmail ar mākslīgā intelekta starpniecību nodrošinātā aizsardzība neļauj vairāk nekā 99,9% surogātpasta, pikšķerēšanas un ļaunprātīgas programmatūras ziņām sasniegt lietotāju e-pasta kastītes un katru dienu bloķē gandrīz 15 miljardus nevēlamu e-pasta ziņojumu.
Līdz ar jauno noteikumu ieviešanu šie drošības pasākumi tiks pastiprināti, veicinot lielāku e-pastu higiēnu. Lai pasargātu lietotājus no surogātpasta, tiek ieviestas papildu prasības tiem lielapjoma sūtītājiem, kas vienas dienas laikā nosūta vairāk par 5000 ziņām. Uzņēmumiem, kas komunikācijai ar klientiem izmanto masveida e-pasta mārketinga platformas, šīs izmaiņas ir jāņem vērā, lai saglabātu augstu domēna reputācijas līmeni.
Jauno noteikumu mērķis ir radīt drošāku un patīkamāku lietotāju pieredzi, samazināt viltotu ziņu, surogātpasta un pikšķerēšanas uzbrukumu risku, kā arī ļaut lietotājiem būt viena klikšķa attālumā no tā, lai atrakstītos no e-pasta vēstuļu saņemšanas un savā pastkastītē saņemt tikai to saturu, kas katram ir aktuāls.
Digitālās komunikācijas eksperts Jānis Karāns skaidro, ka e-pasta kā saziņas kanāla efektivitāte nereti ir atkarīga no adresātu vispārējās ziņu iesūtnes pieredzes. Vairāk nevēlamu e-pastu nozīmē lielāku sabiedrības piesardzību, neuzticēšanos un mazāku iespēju, ka ziņojumi patiešām tiks izlasīti. Tāpēc uzņēmumiem, kas savā komunikācijā ar klientiem izmanto e-pasta mārketingu, ir svarīgi uzturēt korektu datu bāzi un pozitīvu pieredzi ar klientiem, rūpējoties par vērtīgu ziņojumu nosūtīšanu. Tāpat Jānis Karāns uzsver, ka svarīga ir arī Datu regulas prasību ievērošana un korekta klientu kontaktu iegūšana, glabāšana un apstrāde. Diemžēl uzņēmumi aizvien mēdz vieglprātīgi un nevērīgi izturēties pret datu drošības prasībām.
Jauno Gmail un Yahoo prasību noteikumu ieviešana ir nozīmīgs solis, kas ne vien ļaus būtiski samazināt surogātpasta izplatīšanu, bet arī palīdzēs sakārtot nozares darbību ilgtermiņā un atsijāt tos uzņēmumus, kuri šo saziņas kanālu izmanto ļaunprātīgi.
Kas tieši mainīsies?
Eksperti ir izcēluši trīs galvenās izmaiņas, kurām sūtītājiem turpmāk būs jāpiešķir prioritāte:
-autentificējiet savu e-pastu: sūtītājiem būs jāverificē sava sūtītāja identitāte, izmantojot standarta protokolus;
-iespējojiet viena klikšķa abonēšanas anulēšanu: sūtītājiem e-pasta ziņojumos būs jāievieš viena klikšķa abonēšanas atcelšanas saite, lai adresāti varētu viegli atteikties no nevēlama satura;
-aktualizējiet datu bāzi: Gmail un Yahoo nopietni sāks uzraudzīt surogātpasta apjomu - sūtītājiem būs jāpārliecinās, ka tie nepārsniedz noteikto surogātpasta (spama) līmeņa slieksni.
Kaut gan šie jaunie noteiktumi ietekmēs tikai daļu no e-pasta mārketinga ziņu sūtītājiem, tas ir nozīmīgs signāls visai nozarei virzībā uz kvalitatīva satura vairošanu, lai e-pasta kanāls būtu lietotājiem draudzīgāks un bez slēptiem kiberdrošības riskiem.