Vairāk nekā puse jeb 58% Latvijas iedzīvotāju par galveno priekšrocību, iepērkoties internetā, uzskata ietaupīto laiku, secināts bankas "Citadele" tiešsaistes maksājumu risinājuma "Klix" veiktajā aptaujā.
Vienlaikus vairāk nekā pusei jeb 55% respondentu būtiska šķiet iespēja salīdzināt dažādu interneta tirgotāju cenas. Savukārt trešdaļa jeb 33% atklāj, ka viņiem svarīgs ir internetveikalu plašais preču piedāvājums.
Vēl 18% norāda, ka, iepērkoties internetā, ir vieglāk izvairīties no spontāniem un neplānotiem pirkumiem. Aptaujas dati liecina, ka šis aspekts biežāk aktuālāks sievietēm, nevis vīriešiem, attiecīgi - 21% un 14%.
Savukārt 13% respondentu par būtisku priekšrocību tiešsaistes iepirkšanās laikā uzskata iespēju izvairīties no cilvēku pūļiem. Šo aspektu īpaši izceļ jaunieši vecumā no 18 līdz 29 gadiem - 22% un iedzīvotāji vecumā no 30 līdz 39 gadiem - 18%.
Desmitā daļa jeb 11% aptaujāto atklāj, ka neiepērkas internetā. Teju trešdaļa jeb 27% no tiem ir iedzīvotāji vecumā no 60 līdz 74 gadiem.
Reprezentatīvu iedzīvotāju aptauju par Latvijas iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem "Klix" kopā ar pētījumu aģentūru "Norstat" veica 2023.gada vasarā, tiešsaistē aptaujājot 1001 interneta lietotāju vecumā no 18 - 74 gadiem.
"Klix" ir bankas "Citadele" paspārnē radīts universāls tiešsaistes maksājumu pieņemšanas risinājums, kas jau pieejams vairāk nekā 1000 interneta veikalos Baltijā.