Tiesībsargs aicina Iekšlietu ministriju (IeM) steidzami uzlabot Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes (PMLP) pamatpakalpojumu pieejamību, aģentūru LETA informēja tiesībsarga biroja Komunikācijas un starptautiskās sadarbības nodaļas vadītājas vietnieks Edgars Lākutis.
Tiesībsarga ieskatā pilnīgi nav pieņemama situācija, kurā iedzīvotājiem jāgaida garās rindās salā un sniegā vairākas stundas, lai nokārtotu personu apliecinoša dokumenta noformēšanu.
Tādēļ tiesībsargs aicina IeM steidzami risināt situāciju, lai uzlabotu PMLP pamatpakalpojumu pieejamību. Līdzīgu aicinājumu tiesībsargs pauda jau pagājušā gada vasarā.
Iedzīvotāji tiesībsargam šobrīd sūdzas arī par to, ka garās rindās ziemai raksturīgos laikapstākļos gaida ģimenes ar bērniem. Īpaši noslogota situācija esot Rīgā.
Tāpat novērojamas nepilnības ar kārtas numuru izņemšanu "Qticket" mobilajā lietotnē - brīžiem nav iespējams tos izņemt, bet citos gadījumos - prognozētais gaidīšanas laiks rindā ievērojami atšķiras no faktiskā.
Tiesībsargs jau iepriekš pauda viedokli, ka PMLP sasniedzamība un pamata pakalpojumu pieejamība raisa ne vien bažas par labas pārvaldības principa pienācīgu ievērošanu, bet norāda uz sistēmiskiem trūkumiem iestādes darba organizēšanā, kas grauj valsts pārvaldes autoritāti kopumā.
Nenoliedzami, ka būtisks ir arī darbaspēka faktors. Tādēļ tiesībsargs atkārtoti uzsver, ka PMLP darbiniekiem ir tiesības uz drošiem un veselībai nekaitīgiem darba apstākļiem, kas ietver tiesības uz atbilstošu darba slodzi, kā arī uz taisnīgu darba samaksu un attieksmi.