Valsts policija iepazīstināja ar jaunākajiem pētījuma datiem par autovadītājiem, kas sēdušies pie stūres apreibinošu vielu ietekmē.
Tiekoties ar citiem ceļu satiksmes drošības ekspertiem, Valsts policija iepazīstināja ar jaunākajiem pētījuma datiem par autovadītājiem, kas sēdušies pie stūres apreibinošu vielu ietekmē, un pārrunāja drošības kampaņu efektivitāti kontekstā ar izmaiņām Krimināllikumā. Diskusijā piedalījās Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Juris Jančevskis, Valsts policijas Prevencijas vadības nodaļas priekšnieks Andis Rinkevics, VAS "Ceļu satiksmes drošības direkcija" (CSDD) valdes priekšsēdētājs Aivars Aksenoks un Drošas braukšanas skolas direktors Jānis Vanks.
Saskaņā ar Valsts policijas veikto pētījumu, visbiežāk reibumā virs 1,5 promilēm brauc vīrieši (94%) vecumā no 30-39 gadiem (30%), kas pārvietojas pamatā ar vieglo automašīnu (69%), turklāt braukšana reibumā visbiežāk notiek pilsētās. 42% vieglo transportlīdzekļu vadītāju pārkāpuma izdarīšanas brīdī nav bijusi derīga vadītāja apliecība. Aplūkojot šo personu vēsturi, 405 personas (26%) pēdējo sešu gadu laikā jau bija braukušas reibumā. Starp visiem 2022.gada pirmajā pusgadā aizturētajiem šoferiem, kas vadījuši transportlīdzekli atrodoties reibumā, 67% gadījumu piemērotais sods bija naudas sods līdz 5000 eiro, 18% tika piespriests sabiedriskais darbs, savukārt 4% tika piespriests sods, kas saistīts ar brīvības atņemšanu.
Valsts policijas Prevencijas vadības nodaļas priekšnieks Andis Rinkevics, analizējot šos pētījumā iegūtos datus, uzsvēra, ka "pētījumā iegūtie dati apliecina to, ka pieķertie dzērājšoferi, kuri braukuši ar transportlīdzekli būdami lielā reibumā, nav liels cilvēku kopums, taču tas var ietekmēt ļoti plašu sabiedrības kopējo drošību. Neskatoties uz jau iepriekš piemērotajām sankcijām, ir personas, kuras tiek pieķertas braucot reibumā atkārtoti, kas mums liek izdarīt pieņēmumu, ka šīm personām, iespējams, ir kādas atkarības problēmas. Līdz ar to ir būtiski dažādos veidos uzrunāt arvien plašāku auditoriju un vienlaikus ilgtermiņā izstrādāt risinājumus, lai spētu panākt to, lai personas, kurām, visticamāk, ir atkarības problēmas, nepiedalās ceļu satiksmē, vadot transportlīdzekli."
Diskusijas dalībnieki bija vienisprātis, ka ikdienā nepārtraukti jākomunicē ar visu sabiedrību, tai skaitā jaunajiem autovadītājiem, kas tūkstošiem katru gadu saņem transportlīdzekļa vadītāja apliecību. Tikpat būtiski par ceļu satiksmes un drošības noteikumiem runāt ar skolas vecuma bērniem, lai jau no mazotnes veicinātu apziņu, ka drošība, tai skaitā ceļu satiksmē, ir būtiska ikvienam, un ka katra zaudēta dzīvība ir liela traģēdija.
Jau ziņots, ka Valsts policija, sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju un Circle K Latvija un kas tika finansēta no Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja līdzekļiem, 2022.gada nogalē organizēja kampaņu "Nebrauc lempī! Reibumā tava reakcija atpaliek". Dažādos komunikācijas kanālos un veidos tika uzrunāta sabiedrība, ar reāliem faktoloģiskiem pierādījumiem, vēršot uzmanību uz to, kādas, dažkārt pat neatgriezeniskas, sekas var būt, ja netiek ievēroti ceļu satiksmes noteikumi.