Dānijas jūras kravu pārvadājumu kompānija "Maersk" ceturtdien paziņoja par savu lēmumu atjaunot kravu pārvadājumus pa Sarkano jūru, pateicoties militārām operācijām kuģu aizsargāšanai no Jemenas šiītu nemiernieku hutiešu uzbrukumiem.
Sarkanā jūra ir viens no svarīgākajiem jūras maršrutiem naftas, dabasgāzes un patēriņu preču pārvadāšanai. Tā robežojas ar Jemenas piekrasti dienvidos un Suecas kanālu ziemeļos.
Kopš 7.oktobrī sākās karš starp Izraēlu un Gazas joslā valdošo palestīniešu kaujinieku grupējumu "Hamās", Irānas atbalstītie hutieši Jemenā ir sākuši uzbrukt šim kuģu maršrutam ar raķetēm un droniem, apgalvojot, ka pārvadātās kravas tiek vestas uz Izraēlu.
Šo uzbrukumu dēļ daudzas jūras kravu pārvadājumu kompānijas, tostarp "Mediterranean Shipping Company" (MSC), "CMA CGM", "Hapag-Lloyd" un
"Maersk", nolēma izmantot alternatīvu maršrutu ap Labās cerības ragu Āfrikas dienvidos. Jaunais maršruts ir par aptuveni 3500 jūras jūdzēm (6486 kilometriem) garāks un sadārdzina pārvadājumus.
Lai aizsargātu kuģus no hutiešu uzbrukumiem, ASV uzsāka starptautisku jūras spēku operāciju "Labklājības sargs" ("Operation Prosperity Guardian"). ASV armija trešdien paziņoja, ka notriekusi vairāk nekā 12 hutiešu palaistus dronu šāviņus.
"Maersk" ceturtdien paziņoja, ka strādā pie plāniem kravu pārvadājumu atjaunošanai pa Sarkano jūru, bet uzsvēra, ka nevilcināsies izvērtēt situāciju un tos atkal novirzīt, ja tas būtu nepieciešams jūrasbraucēju drošībai.
"Hapag-Lloyd" pavēstīja, ka izvērtēs situāciju Sarkanajā jūrā pirms galīgo lēmumu pieņemšanas.