Aizvadītajā nedēļā mobilo tehnoloģiju izstādē MWC 2023 Barselonā tika prezentēts jauns pētījums "XMAGE Trend Report", kurā izceltas un apkopotas galvenās tendences un secinājumi par fotogrāfiju uzņemšanu ar viedtālruni.
Sadarbībā ar vizuālo analītiķu komandu tika izpētīti gandrīz četri miljoni fotogrāfiju, kas nosūtītas no 170 dažādām valstīm. Pētījuma rezultāti atklāj jaunākās tendences fotogrāfiju uzņemšanā un pārmaiņas sabiedrībā.
Tiek lēsts, ka ik gadu pasaulē tiek uzņemti vairāk nekā 1,4 triljoni fotogrāfiju, no kurām vairāk nekā 89% tiek uzņemtas ar viedtālruni. Viedtālruņu tehnoloģijas ne tikai maina fotogrāfijas būtību, bet arīdzan palīdz cilvēkiem labāk novērtēt apkārtējo pasauli.
"XMAGE Trend Report" pētījumu grupas vadītāja, socioloģe Nikola Fernandesa (Nicole Fernandes) norāda, ka, piemēram, mūsdienu sievietes fotogrāfijās izvēlas uzsvērt jaunus sociālos akcentus, salīdzinot ar rezultātiem pirms dažiem gadu desmitiem. "Apkopojot pētījuma rezultātus, mēs secinājām, ka mūsdienu sievietes vairāk cenšas izcelt savu tēlu - viņu apģērbs ir rūpīgi pārdomāts, un fotografējoties viņas dod priekšroku dažādiem filtriem. Taču svarīgi, ka mūsdienu sieviete cenšas atklāt arī savu spēcīgo raksturu - viņa izskatās stipra un pašpārliecināta," norāda N. Fernandesa.
Savukārt mūsdienu vīrieši fotogrāfijās vairāk uzsver savu ģimenes statusu. Analizētajās fotogrāfijās lielākoties redzami vīrieši, kas nododas savām ikdienas aktivitātēm, hobijiem vai vienkārši pavada laiku kopā ar ģimeni, turklāt arvien vairāk vīriešu fotogrāfijās cenšas parādīt savu tēvišķo pusi. Fotogrāfijas atspoguļo arī sabiedrības tendences - mūsdienu vīrietim ir svarīga ģimene un kvalitatīva laika pavadīšana ar to.
Iegūtie rezultāti apliecina, ka pusmūža vecuma cilvēki (40-60 gadi) fotografē retāk, turklāt šajā vecuma grupā daudz biežāk tiek fotografēti vīrieši, nevis sievietes - gandrīz katrā trešajā fotogrāfijā, ko sūta pusmūža vecuma cilvēki, ir attēlots vīrietis, un tikai 10,7% fotogrāfiju ir tās pašas vecuma grupas sievietes.