Pašvaldības pārstāve Aira Ancāne, komentējot apvienības "Pilsēta cilvēkiem" aicinājumu atcelt priekšrocības bez maksas novietot elektroautomobiļus "Rīgas satiksmes" apsaimniekotajās autostāvvietās, "jo tās rada negatīvu ietekmi uz pilsētvidi", atzina, ka "temats ir izvirzīts par diskusiju objektu".
"Tiek vērtēti gan ekspertu, gan politiķu viedokļi, bet patlaban konkrēta secinājuma vēl nav. Turpināsim vērtēt gan pozitīvo, gan negatīvo ietekmi," informēja pašvaldības pārstāve.
Kā ziņots, "Pilsēta cilvēkiem" uzskata, ka priekšrocības neveicina videi draudzīgāku transporta līdzekļu izmantošanu, pilsētās autotransporta skaits kopumā esot jāsamazina, priekšrocību dēļ Rīgai piederošais uzņēmums "Rīgas satiksme" negūst ieņēmumus no autostāvvietām, turklāt elektroautomobiļus mēdzot novietot stāvvietās uz ilgu laiku, tādējādi "atņemot vietu automašīnām, kuru vadītājiem tiešām ir svarīgi īslaicīgi novietot transportlīdzekli Rīgā".
Apvienības pārstāvji uzsver, ka pilsētas telpa ir ierobežota, īpaši pilsētas centrā un vecpilsētā, tāpēc lielāks ieguvums iedzīvotājiem būtu, ja ielas telpu izmantotu zaļās zonas ieviešanai, gājēju ietvju paplašināšanai, kokiem, veloinfrastruktūrai un mikromobilitātes rīku novietnēm, kā arī parkletiem un kafejnīcu terasēm. Autostāvvietu maksa ir labs instruments, lai autonovietnes izmantotu maksimāli efektīvi un īslaicīgi, nevis tās kalpotu par ilgtermiņa novietnēm, pauž organizācija.
Savukārt "Latvijas Elektroauto biedrība" (LEAB), atbildot uz šo iniciatīvu, pauž pozīciju, ka problēma nav elektroautomobiļu novietošanā vecpilsētā, bet vispārējā auto satiksmes intensitātē. Elektroautomobiļi "kā videi draudzīgākais transporta līdzeklis" varot būt daļa no risinājuma. Viens no galvenajiem iemesliem esošajām elektroauto priekšrocībām ir valsts stratēģija - veicināt pāreju uz videi draudzīgākiem transportlīdzekļiem, lai samazinātu emisijas un pretēji apvienības apgalvojumiem, uzlabotu dzīves kvalitāti pilsētā, samazinot gaisa piesārņojumu un transporta troksni.
LEAB pārstāvji piekrīt, ka priekšrocības samazina "Rīgas satiksmes" ieņēmumus, bet uzsver, ka ir svarīgi izvērtēt citus ieguvumus. Bezmaksas stāvvietas ir viens no galvenajiem instrumentiem, lai stimulētu elektroauto iegādi un izmantošanu. Atceļot elektroautomobiļu priekšrocības, cilvēki var atteikties no to iegādes, kā arī nestabilitāte tirgū var atturēt uzņēmumus mainīt autoparku jau tagad, kas ilgtermiņā var negatīvi ietekmēt Latvijas ekonomiku, turpinot būt atkarīgiem no importētas degvielas un tās cenu izmaiņām.
Biedrības pārstāvji uzsver - ja nepieciešamas izmaiņas atbalsta programmās, tās būtu jāveic pakāpeniski un par tām iepriekš laicīgi jāinformē sabiedrība, kā arī izmaiņām jābūt balstītām uz datiem. Tāpat ir svarīgi izstrādāt ilgtermiņa vīziju par elektroauto attīstību Latvijā un sadarboties ar uzņēmumiem, lai veicinātu to pāreju uz elektroautomobiļiem. Lai veicinātu ilgtspējīgu mobilitāti un samazinātu pilsētas gaisa piesārņojumu, ir nepieciešams turpināt atbalstīt elektroauto attīstību.
Apvienība "Pilsēta cilvēkiem" darbojas kopš 2016.gada ar mērķi veicināt labas pilsētvides veidošanu Rīgā un citās Latvijas pilsētās.
LEAB apvieno elektroauto īpašniekus, ar elektroauto jomu saistītos uzņēmējus un entuziastus ar mērķi aizstāvēt elektroauto īpašnieku intereses valdības politikas un normatīvo aktu izstrādē un infrastruktūras attīstībā.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri