Kultūras informācijas sistēmu centra (KISC) pārvaldītajā valsts pārvaldes valodas tehnoloģiju platformā "Hugo.lv" īstenota integrācija ar "Microsoft Azure" "Open AI" platformā iestrādāto globālo sarunu botu "ChatGPT", informē KISC pārstāvji.
Platformā "Hugo.lv" izstrādātie virtuālie asistenti valsts pārvaldes tīmekļvietnēs sniedz atbalstu iestāžu klientu apkalpošanā, piedāvājot iedzīvotājiem ātrāku un ērtāku saziņu ar valsts pārvaldi.
Integrācijas mērķis ir palīdzēt valsts pārvaldes iestāžu tīmekļvietņu virtuālo asistentu jeb sarunu botu treneriem ikdienas darbā.
Kā norāda KISC pārstāvji, integrācija ar "ChatGPT" ir būtisks solis Latvijas valsts pārvaldes sarunu botu jaudas uzlabošanā un funkciju paplašināšanā.
Latvijas valsts pārvaldes iestāžu tīmekļvietņu virtuālo asistentu treneriem pievienotā funkcionalitāte ļaus automatizēti ģenerēt atbildes ar papildu iespēju virtuālā asistenta apmācību skatā tos labot, papildināt vai dzēst.
Automātiskā teksta ģenerēšanas iespēja ļauj virtuālā asistenta trenerim pārformulēt atbildes tekstu, izvēloties kādu no četriem izteiksmes veidiem - īsāk, garāk, formālāk vai draudzīgāk. Jauno teksta piedāvājumu var atsaukt, ja neviens no piedāvātajiem variantiem nešķiet derīgs konkrētajā gadījumā.
Savukārt, ja konkrētās iestādes virtuālajam asistentam ir pieslēgta vēl kāda valoda, tad integrācija ar "ChatGPT" dos iespēju jautājumus tulkot attiecīgajā valodā.
"Hugo.lv" ir Latvijas valsts pārvaldes valodas tehnoloģiju platforma, kas brīvi pieejama ikvienam Latvijas iedzīvotājam. Tā nodrošina automatizētu tulkošanu, runas atpazīšanu un runas sintēzi, kā arī dažādus rīkus daudzvalodu atbalstam e-pakalpojumos, tostarp uz "Hugo.lv" platformas bāzes veidoti Latvijas valsts pārvaldes tīmekļvietņu virtuālie asistenti.