Valdība otrdien atbalstīja pievienotās vērtības nodokļa (PVN) atmaksas procesa efektivitātes uzlabošanu, vienkāršojot iesnieguma iesniegšanas un izskatīšanas kārtību, un samazinot trešās valsts vai trešās teritorijas PVN maksātājam, kas neveic saimniecisko darbību Eiropas Savienības (ES) teritorijā, iesniedzamo dokumentu apjomu.
Finanšu ministrija (FM) skaidro, ka patlaban spēkā esošā prasība pēc samaksu apliecinošo dokumentu un rēķinu oriģināliem ir zaudējusi aktualitāti un pēc būtības neietekmē atmaksai pieprasītās PVN summas pamatotības pārbaudi.
Līdz ar to noteikts, ka trešās valsts vai trešās teritorijas PVN maksātājam, kas neveic saimniecisko darbību ES teritorijā, iesniegumam PVN atmaksai būs atļauts pievienot dokumentu kopijas.
Ņemot vērā, ka ar Ministru kabineta noteikumu grozījumiem paredzēts atteikties no samaksu apliecinošu dokumentu un attaisnojuma dokumentu oriģinālu saņemšanas, turpmāk Valsts ieņēmumu dienestam (VID) nebūs nepieciešama to nosūtīšana atpakaļ iesniedzējam.
Tā kā paredzēts atteikties no iesnieguma kopijas ar aizpildītu informāciju par veikto un/vai atteikto PVN summas atmaksu nosūtīšanas trešās valsts vai trešās teritorijas reģistrētam PVN maksātājam vai tā pilnvarotajai personai, Ministru kabineta noteikumi vairs nenoteiks papildu VID lēmumam nosūtāmos dokumentus.