Plāno pārskatīt Latvijas valsts autoceļu attīstības stratēģiju līdz 2040.gadam

Ekonomika
VS.LV 17:31, 22.10.2024 0

Satiksmes ministrija (SM) plāno pārskatīt Latvijas valsts autoceļu attīstības stratēģiju laika posmam līdz 2040.gadam.

 
Foto: LETA

SM skaidro, ka šogad jūlijā stājusies spēkā jaunā Eiropas Savienības (ES) regula par pamatnostādnēm Eiropas transporta tīkla attīstībai jeb jaunā TEN-T regula.

Iepriekšējais regulējums noteica, ka līdz 2031.gadam visus pamattīkla ceļus jāpārbūvē par automaģistrāli vai ātrsatiksmes autoceļu - ar divām joslām, katrā virzienā.

Savukārt atbilstoši jaunajai regulai visiem ceļiem, kas ietilpst TEN-T tīklā, līdz 2031.gadam jābūt īpaši projektētiem mehānisko transportlīdzekļu satiksmei, pa tiem nevar braukt velosipēdi un pārvietoties gājēji, kas šobrīd uz lielākās daļas no valsts galvenajiem autoceļiem ir atļauts. SM piebilst, ka tas nav atļauts uz Bauskas šosejas (A7).

Tāpat SM norāda, ka ir veiktas izmaiņas pamattīklā. Piemēram, Daugavpils šosejas (A6) posms pie Daugavpils un Rēzeknes šosejas (A12) posms pie Rēzeknes vairs neietilpst pamattīklā, bet pamattīklā ietilpst Rīgas apvedceļa posms Baltezers-Saulkalne (A4) un Rīgas apvedceļa posms Salaspils-Babīte (A5).

Attiecīgi, lai nodrošinātu jaunā regulējuma pārņemšanu plānots pārskatīt "Latvijas valsts autoceļu attīstības stratēģiju no 2020. līdz 2040.gadam". SM plāno izstrādāt konceptuālo ziņojumu, nodrošinot stratēģijas atbilstību jaunajai TEN-T regulai.

Līdz ar to valdība otrdien atzina par aktualitāti zaudējušu savulaik SM dotu uzdevumu veikt visu Eiropas transporta tīkla pamattīklā esošo valsts galveno autoceļu pārbūves līdz 2030.gadam pamatojuma izstrādi un noteiktā kārtībā iesniegt to izskatīšanai Ministru kabinetā.

SM skaidro, ka šis uzdevums tika noteikts 2021.gada 29.jūnija valdības sēdē. Tas bija jāiesniedz līdz 2021.gada 17.decembrim.

2021.gada jūnijā Ministru kabinets pieņēma zināšanai informatīvo ziņojumu, kurā bija plānots līdz 2040.gadam Latvijā izbūvēt ātrgaitas ceļus apmēram 1055 kilometru garumā.

Pēc tā brīža aprēķiniem 1000 kilometri valsts galveno autoceļu pārbūves par ātrgaitas divu brauktuvju autoceļiem indikatīvās būvniecības izmaksas 2020.gada cenās kopā būtu 5,206 miljardi eiro. Vienlaikus tika norādīts, ka katra projekta precīzas izmaksas iespējams noteikt tikai pēc detalizēta būvprojekta izstrādes. Tāpat izmaksas ir atkarīgas no objekta novietojuma, sarežģītības pakāpes un citiem faktoriem.

Darbu izpilde bija sadalīta trīs posmos - līdz 2030.gadam bija paredzēts izbūvēt 194,3 kilometrus, no 2030. līdz 2035.gadam - 224 kilometrus, no 2035. līdz 2040.gadam - 637,5 kilometrus ātrgaitas autoceļu.

Подписывайтесь на Телеграм-канал VS.LV! Заглядывайте на страницу VS.LV на Facebook! И читайте главные новости о Латвии и мире!
Lasīt visus komentārus (0)


ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Kazāks: procentu likmes joprojām ir ekonomikas izaugsmi bremzējošas

Procentu likmes joprojām ir diezgan augstas un ekonomikas izaugsmi bremzējošas, vietnē "Makroekonomika.lv" raksta Latvijas Bankas prezidents Mārtiņš Kazāks.

Ekonomika Eksperti: bezpilota pašizgāzēji varētu darboties Latvijā (+VIDEO)

Automatizēts kravas auto pārvadā preces ar ātrumu, kas optimizē degvielas patēriņu.

Ekonomika Pie Rīgas lidostas notiek «Rail Baltica» estakāžu izbūve

Pie Rīgas lidostas notiek dzelzceļa projekta "Rail Baltica" estakāžu būvdarbi Rīgas un Mārupes virzienos no topošās pasažieru termināla ēkas, informēja par "Rail Baltica" izbūvi Latvijas teritorijā atbildīgās SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) pārstāvji.

Ekonomika Latvijā faktiskā bezdarba līmenis septembrī samazinājies līdz 6,6%

Latvijā faktiskā bezdarba līmenis šogad septembra beigās bija 6,6%, kas ir par 0,2 procentpunktiem mazāk nekā mēnesi iepriekš, liecina Centrālās statistikas pārvaldes darbaspēka apsekojuma dati.

Lasiet arī