Šobrīd vien 15% uzņēmumu piedāvā informācijas un komunikācijas tehnoloģiju prasmju mācības.
Lai mūsdienu ekonomikā palīdzētu attīstīt Latvijas komersantu konkurētspēju, Rīgas Tehniskās universitātes Rīgas Biznesa skola sadarbībā ar Latvijas IT klasteri un Ventspils Augsto tehnoloģiju parku aicina uzņēmējus pilnveidot darbinieku digitālās prasmes ar Eiropas Savienības atbalstu. Pirmās mācības sāksies jau šī oktobrī, piedāvājot apgūt gan praktiskas, gan teorētiskas zināšanas.
Eiropas Savienība uzsver digitālo prasmju attīstības būtisko nozīmi kā galveno inovācijas, ekonomiskās izaugsmes un konkurētspējas virzītājspēku. Kā liecina Digitālās ekonomikas un sabiedrības indekss, Latvijas iedzīvotāju digitālās prasmes ir salīdzinoši zemas – tikai 51% iedzīvotāju tās ir vismaz pamatlīmenī.
Arī profesionālajā vidē Latvija saskaras ar digitālo prasmju trūkumu, ierindojoties 23. vietā Eiropas Savienībā pēc tehnoloģiju integrācijas uzņēmumos. Vien 15% Latvijas uzņēmumu saviem darbiniekiem piedāvā informācijas un komunikācijas tehnoloģiju prasmju mācības. Prognozes liecina, ka līdz 2025. gadam aptuveni 90% darbavietu būs nepieciešamas noteikta līmeņa digitālās prasmes.
Komersanti saviem darbiniekiem var piedāvāt jaunu zināšanu apguvi šādās profesionālās pilnveides jomās:
-mākslīgais intelekts;
-e-komercijas izstrāde un starptautiskā integrācija;
-vispārēja personas datu aizsardzība;
-digitālā transformācija un digitālā pārveide;
-datu analīze un vizualizācija;
-korporatīvā ilgtspēja;
-kiberdrošība un tās specializācijas.
“Mākslīgais intelekts kā tehnoloģisks rīks ir un būs arvien nozīmīgāks risinājums un atbalsts mūsdienu profesionālās dzīves pilnveidošanā. Tādēļ jau šodien, tuvāko gadu vai pat mēnešu laikā katram profesionālim ir svarīgi apgūt un attīstīt savas prasmes mākslīgā intelekta rīku lietderīgai un prasmīgai izmantošanai ar ilgtspējīgu mērķi – savu ikdienas darba procesu efektivizēšanai un konkurētspējas stiprināšanai Latvijā un ārpus tās,” vietnei labsoflatvia.lv uzsver kursa “Mākslīgais intelekts un finanšu vadība” docents Edgars Voļskis.