Bateriju minimālam nobraukumam bez uzlādes jābūt aptuveni 100 km.
Paredzēts, ka jaunie bateriju elektrovilcieni kursēs maršrutos Bolderāja-Rīga-Sigulda; Rīga-Madona un Rīga-Dobele, taču iespējami arī citi maršruti, piemēram, perspektīvā aptverot arī citus galamērķus, kā Cēsis, Valmiera un citas pilsētas. Tādējādi tuvāko gadu laikā tiks ne tikai būtiski uzlabotas ērtības pasažieriem un mobilitātes ātrums, bet arī nodrošināts videi draudzīgāks transports ar ļoti zemu trokšņa līmeni – bateriju vilcieni ir klusāki, līdz ar to arī draudzīgāki gan pasažieriem, gan iedzīvotājiem, kuri dzīvo dzelzceļa sliežu tuvumā.
Vilcieniem jābūt aprīkotiem ar pasažieru informācijas sistēmu, videonovērošanu, wi-fi, atkritumu tvertnēm, sanitāro mezglu. Noteikts arī sēdvietu daudzums un izvietojums, galdu izvietojums, velonovietnes u.c. Visos vilcienos būs nodrošināta vides pieejamība personām ar kustību traucējumiem atbilstoši standartiem, ko nosaka Eiropas Savienības savstarpējās izmantojamības tehniskās specifikācijas dzelzceļa ritekļiem. Par būtisku faktoru ir noteikta arī akumulatoru kvalitāte – bateriju vilciena minimālam nobraukumam bez uzlādes jābūt aptuveni 100 km.
Kā ziņots iepriekš, Iepirkumu komisija, uzsākot piedāvājumu atvēršanas sanāksmi Elektronisko iepirkumu sistēmā, konstatēja, ka savus piedāvājumus ir iesnieguši divi no trīs atlasītajiem kandidātiem – personu apvienība “ŠKODA TRANSPORTATION - ŠKODA VAGONKA” un “Stadler Polska Sp. z o.o.”. Sīkāk iepazīstoties ar iesniegtajiem piedāvājumiem, Iepirkumu komisija konstatēja, ka tikai kandidāts – personu apvienība “ŠKODA TRANSPORTATION - ŠKODA VAGONKA” ir iesniedzis pilnvērtīgu piedāvājumu, savukārt otra kandidāta – “Stadler Polska Sp. z o.o.” iesniegtie dokumenti neatbilst iepirkuma konkursā noteiktajām prasībām. Līdz ar to Iepirkumu komisija konstatē, ka faktiski ir iesniegts tikai viens vērtējams piedāvājums, kuru Iepirkumu komisija turpinās vērtēt konkursa procedūras ar sarunām 2. posma ietvaros.