«Rail Baltica» projektu joprojām ir iespējams pabeigt 2030.gadā (ja būs nauda)

Ekonomika
LETA 07:41, 07.11.2023 0

Dzelzceļa "Rail Baltica" projektu joprojām ir iespējams pabeigt 2030.gadā, intervijā aģentūrai LETA sacīja par "Rail Baltica" izbūvi Latvijas teritorijā atbildīgās SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.

 
Foto: LETA

Viņš papildināja, ka tas ir atkarīgs no dažādiem apstākļiem, galvenokārt no finansējuma pieejamības.

"Es pašlaik neuzdrošinos teikt "mēs izdarīsim", jo ir daudz apstākļu, kas ir ārpus mūsu kā darbu organizētāju kontroles un iespējām, bet savienoties ar Lietuvu ir iespējams 2028.gadā. Savukārt savienojums ar Igauniju būtu 2030.gads," norādīja Vingris.

Tāpat EDzL vadītājs atzīmēja, ka katra Baltijas valsts ir izvēlējusies atšķirīgu pieeju dzelzceļa projekta "Rail Baltica" būvniecībai.

"Kad mēs Latvijā un Igaunijā taisnojām līniju Meitene-Valka/Valga-Tartu, ko sauca par "Rail Baltica 1", lietuvieši jau būvēja Eiropas platuma sliežu infrastruktūru - ne ātrgaitas, bet tomēr. Tā viņi nonāca priekšā citiem. Otra lieta ir īpašumu atsavināšanas normatīvi, kas ļauj Lietuvā īpašumus atsavināt ar mazāku birokrātijas slogu," skaidroja Vingris.

Vienlaikus viņš norādīja, ka Latvijā "Rail Baltica" būvniecība sākta ar sarežģītākajiem un laikietilpīgākajiem projektiem - Rīgas centru un lidostu. Savukārt igauņi būvniecību izvēlējās sākt ar tiltiem un pārvadiem.

"Rezultātā es uzdrošinos teikt, ka vienalga nav tā, ka kāds kādam būtu priekšā. Tad, kad mēs sāksim būvniecību Iecavā, visdrīzāk, priekšā izvirzīsies Latvija," papildināja Vingris.

Tāpat Vingris atzīmēja, ka pašlaik Lietuvā būvdarbi jau notiek Neres upes tilta apkaimē, kas ir virziens uz Latviju.

"Nobīde no termiņiem ir, bet savienojums ar Lietuvu jebkurā gadījumā būs ātrāk nekā visas "Rail Baltica" trases pabeigšana. Tad sekos ziemeļu virziens," piebilda Vingris.

Подписывайтесь на Телеграм-канал VS.LV! Заглядывайте на страницу VS.LV на Facebook! И читайте главные новости о Латвии и мире!
Lasīt visus komentārus (0)


ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Nākamgad varētu atjaunot pasažieru vilcienu satiksmi starp Viļņu un Daugavpili

Pasažieru vilcienu satiksmi starp Viļņu un Daugavpili varētu atjaunot nākamā gada pavasarī pēc dzelzceļa remontdarbu pabeigšanas Latvijā, ceturtdien paziņoja Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmuma "Lietuvos geležinkeliai" (LTG) pasažieru pārvadājumu kompānijas "LTG Link" pārstāvji.

Ekonomika Latvijā atsavināti 20% no nepieciešamajām «Rail Baltica» zemes vienībām

Patlaban Latvijā ir atsavināti 20% no nepieciešamajām dzelzceļa projekta "Rail Baltica" zemes vienībām, ceturtdien starptautiskajā nākotnes transporta un mobilitātes konferencē "Look at the Future of Mobility 2024" sacīja SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) valdes priekšsēdētājs Ēriks Diļevs.

Ekonomika Eksperti: kāpēc «zaļais» transports Latvijā ir apstājies (+VIDEO)

Dīleri stāsta, ka vairs nevēlas pieņemt lietotus elektroauto, jo iespējamība tos pārdot ir ļoti maza.

Ekonomika Rīgas vicemērs Ratnieks «‎Naudas pašvaldībām katastrofāli trūkst (+VIDEO)

Galvaspilsēta dod līdzekļus novadiem, bet pati ir spiesta ņemt kredītus.

Lasiet arī

Veselība Aicina antibiotikas lietot piesardzīgi

Šonedēļ, Pasaules Antibiotiku nedēļas laikā, Zāļu valsts aģentūra (ZVA) aicina iedzīvotājus antibiotikas lietot tikai pēc ārsta norādījumiem un ievērot pareizu lietošanas kārtību, lai novērstu antimikrobiālās rezistences attīstību un saglabātu šo zāļu efektivitāti nākotnē.

Sabiedrība Aicina prezidentu nepieļaut atteikšanos no obligātā eksāmena dabaszinātnēs

Latvijas Darba devēju konfederācija (LDDK) kopā ar sadarbības partneriem nosūtījusi oficiālu vēstuli valsts prezidentam Edgaram Rinkēvičam.

Ekonomika Meža nozares produkcijas eksports deviņos mēnešos sarucis par 0,1%

Meža nozares produkciju Latvija šogad deviņos mēnešos eksportēja 2,529 miljardu eiro vērtībā, kas ir par 0,1% mazāk nekā 2023.gada attiecīgajā periodā, liecina Zemkopības ministrijas publiskotā informācija.

Sabiedrība Valsts kancelejā apvienos departamentus; protestā darbinieki amatus pametīs

Valsts kancelejas direktors nolēmis apvienot Komunikācijas departamentu un Stratēģiskās komunikācijas departamentu, plānojot, ka darbu neviens nezaudēs, tomēr, izmaiņām nepiekrītot, daļa cilvēku darbu atstās, aģentūrai LETA sacīja Valsts kancelejas direktors Raivis Kronbergs.