Būtisks potenciāls netiek izmantots, objekts neparādās izpildvaras dokumentos.
Drīzumā Latvijā sāksies jauna Ministru kabineta veidošana un tiks sagatavota tā Deklarācija. Interesanti, vai starp valsts prioritātēm parādīsies kontroles atjaunošana pār vienu no potenciālajām republikas gaisa ostām – lidostu Tukuma novadā.
Kā liecina lidostas ēkā viesojušo VS.LV lasītāju novērojumi, visa infrastruktūra ir priekšzīmīgā stāvoklī un var uzņemt lidojumus arī rīt. Ir arī iespējas kontrolēt starptautiskos lidojumus.
Savukārt otra lielākā Latvijas lidosta aiz lidostas "Rīga" Satiksmes ministrijas dokumentā "Civilās aviācijas lidlauki" (publicēts vietnē sam.gov.lv 20.07.2022.) neparādās. Lai gan ir tādas nolaišanās vietas kā Ādaži un Cēsis, kuras nevar nosaukt par lidostām. Un pie Tukuma varēja nolaisties pat tālsatiksmes lidmašīna Il-62, kas tagad tur pastāvīgi stāv.
Lidosta "Jūrmala" (ICAO: EVJA; iepriekš — Tukuma lidosta, ICAO: EVTA, EVTJ) ir nesertificēts gaisa pārvadājumu lidlauks Tukuma novadā 4 km no Tukuma centra. Izveidots bijušajā militārajā lidlaukā, kas agrāk bija viens no galvenajiem PSRS militārajiem lidlaukiem Latvijā. Bija sertificēts (2014) vizuālajiem lidojumiem diennakts gaišajā un tumšajā laikā. Lidlaukā ir viens 2502 m garš un 45 m plats betona plātņu seguma skrejceļs.
2010. gadā lidostā uzbūvēts termināls pasažieru lidostas vajadzībām, kurš savu darbību tā arī nav uzsācis. 2015. vasarā pēc ilgstošām grūtībām ar ietekmi uz vidi novērtējuma apstiprināšanu lidostai tika atņemta sertifikācija. Tas notika iespējamas lidostas īpašnieku un patiesā labuma guvēju saistības ar nelikumīgām darbībām un kontrabandas riska dēļ.
Pirms koronakrīzes tur notika populāras aviācijas brīvdienas ar ārvalstu viesu piedalīšanos.
Varbūt pienācis laiks Latvijas izpildvarai beidzot rīkoties ES un NATO valstu cienīgi un beigt īstenot strausa politiku tik stratēģiskā jautājumā kā aviācija.
Krišs Ziverts