Saskaņā ar kompānijas iekšējiem datiem "Rimi" e-komercijā ir vienā cenu līmenī ar galvenajiem konkurentiem, komentējot Agroresursu un ekonomikas institūta (AREI) apkopoto informāciju par tirdzniecības ķēžu internetveikalu izcenojumu Latvijā, sacīja SIA "Rimi Latvia" mārketinga un sabiedrisko attiecību departamenta vadītāja Kristīne Ciemīte.
"Vērtējot AREI veikto e-komercijas pētījumu, uzskatām, ka tas ir nekorekts un tendenciozs, izdarot secinājumu, ka "Rimi" e-veikals ir dārgākais Latvijā," uzsvēra Ciemīte, piebilstot, ka pētījuma autori izdara secinājumus par visu šo specifisko pārtikas segmentu, izmantojot nepilnīgus datus un nesaprotamu produktu izlasi.
Tāpat viņa pauda bažas par publiskotā pētījuma produktu izlasi, jo no apkopotajiem 139 pārtikas produktu izcenojumiem daļā aplūkoto tirdzniecības ķēžu iztrūka līdz pat 60% izvēlēto produktu.
"Ja tik daudz salīdzināmo produktu vairākos veikalu tīklos vispār nav, tad uz kā balstās pētījums," retoriski vaicāja Ciemīte.
Līdztekus Ciemīte skaidroja, ka pārtikas e-biznesam ir ļoti izteikta specifika - katram tīklam ir savs populārāko produktu grozs, ko konkrētā pārtikas e-veikala klienti galvenokārt izmanto un kam pastiprināti tiek vērtēti cenu indeksi visa tirgus monitoringa kontekstā.
Tāpat Ciemīte sacīja, ka pārtikas bizness e-veikalā ir specifisks arī ar to, ka akciju un dažādu mārketinga aktivitāšu biežums var variēt ne tikai nedēļas nogales robežās, bet pat dienas robežās, piemēram, no rīta var tikt pieņemts lēmums, ka pēc pāris stundām klientam tiks piedāvāts speciāls kupons, piemēram, saldējuma iegādei vakarā.
Viņa uzsvēra, ka "Rimi" Latvijas e-veikalā piedāvājumā ir 18 000 produktu un attiecināt 139 produktus uz visu bāzi ir nekorekti. "Maz ticams, ka AREI, izvēloties produktu kopumu, ir ņēmis vērā e-komercijas specifiku, ka pirkumu grozs un pircēju izvēlētie pārtikas zīmoli būtiski var atšķirties fiziskajos mazumtirdzniecības veikalos un pārtikas e-veikalos," atzīmēja Ciemīte.
Starp piemēriem viņa uzskaitīja AREI apkopojumā ietverto pienu, kas realitātē "Rimi" e-veikalā ir tikai sestais populārākais, savukārt "Rimi" privātās preču zīmes piens, kas ir populārākais, apskatīts netiek.
Ciemīte pieļāva, ka šādos gadījumos pētījuma veicējiem būtu vērts pakonsultēties arī ar pašiem mazumtirdzniecības uzņēmumiem un, iespējams, apmainīties precīzākiem datiem par tirgu.
"Mūsu iekšējie dati liecina, ka "Rimi" e-komercijā esam vienā cenu līmenī ar galvenajiem konkurentiem, savukārt mūsu e-komercijas klientiem būtiskajiem produktu zīmoliem īstenojam padziļinātu akciju un citu piedāvājumu stratēģiju," pauda Ciemīte.
LETA jau vēstīja, ka saskaņā ar AREI apkopoto informāciju Latvijā tirdzniecības tīklu internetveikalos dārgākās preces ir mazumtirdzniecības tīklā "Rimi".
AREI kopumā ir izvērtējis piecu tirdzniecības ķēžu internetveikalu piedāvājumus, tostarp "Rimi", "Barbora.lv", kas piedāvā produkciju no tirdzniecības tīkla "Maxima", "LaTS" internetveikalu, tīkla "TOP!" tirdzniecības vietni, kā arī "Citro" internetveikalu, kas apkalpo klientus Rēzeknes, Krāslavas un Ludzas apkaimē.
Datu apkopojumā analizēti 139 izvēlēti pārtikas produkti, tostarp virkne Latvijā ražotu produktu. No 139 produktiem "Rimi" tīklā nebija pieejami septiņi, "Barbora.lv" - deviņi, "LaTS" tīklā - 48 produkti, "TOP!" - 50 produktu, bet "Citro" e-platformā iztrūka 84 no aplūkotajiem pārtikas produktiem.
Ierēķinot iztrūkstošās preces, "Rimi" tīkla interneta veikalā preces visdārgākās bija 63,6% gadījumu, "Barbora.lv" - 41,5%, "LaTS" - 14,3%, "TOP!" - 33,7%, bet "Citro" - 10,9%.
Tāpat ziņots, ka SIA "Rimi Latvia" pagājušajā gadā strādāja ar 1,028 miljardu eiro apgrozījumu, kas ir par 1,2% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa samazinājās par 25,2% un bija 27,49 miljoni eiro.
"Rimi Latvia" reģistrēta 1992.gada janvārī, un tās pamatkapitāls ir pieci miljoni eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Zviedrijā reģistrētais uzņēmums "Rimi Baltic".