Tāpat kā jebkurš pasākums, kas notiek Latvijā, tā arī Pasaules čempionāts hokejā ir sniedzis zināmu pienesumu izmitināšanas uzņēmējiem, taču tika cerēts uz lielāku viesnīcu noslogojumu, aģentūrai LETA sacīja Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas (LVRA) valdes priekšsēdētājs Andris Kalniņš.
Viņš skaidroja, ka, pēc oficiālajiem datiem, uz Latviju hokeja čempionāta laikā ir ieradušies vairāk nekā 30 000 ārvalstu hokeja fanu, tomēr fakts, ka Pasaules čempionāts hokejā notiek vienlaicīgi divās valstīs, nozīmē, ka dažu valstu izlašu fani nemaz neierodas uz pamatgrupu spēlēm, bet plāno doties tikai uz ceturtdaļfinālu un finālu, kas notiks Somijā.
"To mēs redzējām arī saistībā ar Latvijas-Zviedrijas spēli, kur Zviedrijas izlases fani nemaz neplānoja ierasties Rīgā, bet gaidīja savu komandu atpakaļ Somijā," atzina Kalniņš.
Vienlaikus viņš norādīja, ka iepriecinošs ir fakts, ka saistībā ar Pasaules čempionātu hokejā viesnīcu apgrozījums ir pieaudzis, jo naktsmītņu cenas uz čempionāta laiku ir augušas vismaz par 30-60%. "Taču, manuprāt, šis cenu pieaugums ir bijis ļoti demokrātisks, īpaši, ja mēs salīdzinām ar izmitināšanas cenām Somijā", sacīja Kalniņš.
Lai arī viņš nenoliedza, ka sasniegtie rezultāti ir atspēriens naktsmītņu uzņēmējiem pēc pandēmijas laika un Krievijas karadarbības Ukrainā ietekmes uz tūrisma nozari Latvijā, viņaprāt, ir grūti prognozēt vai Pasaules čempionāts hokejā atspoguļosies uzņēmumu peļņā, jo čempionāts hokejā ilgst tikai trīs nedēļas, kamēr izmitināšanas nozare ir bijusi novājināta pēdējos trīs gadus.
Taujāts par turpmākajām naktsmītņu cenām, Kalniņš apstiprināja, ka tās atgriezīsies iepriekšējā līmenī. Vienlaikus viņš atzīmēja, ka cenas Latvijas viesnīcās arī ārpus Pasaules čempionāta hokejā ir salīdzinoši zemas.
"Es aicinātu kolēģus pārskatīt savu cenu politiku, cienīt savu darbu un konkurēt savā starpā nevis ar cenām, bet ar pakalpojumu kvalitāti," piebilda LVRA vadītājs.
Tāpat Kalniņš pauda viedokli, ka ieguvēji no Pasaules čempionāta hokejā ir arī ēdinātāji, kuru apgrozījums provizoriski varētu pieaugt par 30%, kas sniedz tikpat būtisku atspaidu pēc iepriekšējām krīzēm kā izmitināšanas nozarei.
Līdztekus Kalniņš sacīja, ka arī ēdinātāju sektorā, tāpat kā izmitināšanas biznesā, ir grūti spriest par pasākuma ietekmi uz peļņu, jo nozare ir bijusi būtiski novājināta ilgu laika periodu, un tai ir uzkrājušies nodokļu parādi un darba spēka trūkums, turklāt inflācija sekmē izmaksu pieaugumu.
Lai veicinātu ēdināšanas nozares konkurētspēju reģionā, Kalniņš aicināja valdību ieviest samazināto pievienotās vērtības nodokļa (PVN) likmi ēdināšanas sektorā, nosakot PVN likmi 12% apmērā ēdināšanas pakalpojumiem, un rast brīvos līdzekļus uzņēmumu ilgtspējas nodrošināšanai un investīcijām.
LVRA apvieno naktsmītnes un sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumus profesionālai sadarbībai, lai uzlabotu klientu apkalpošanas kvalitāti, sakārtotu Latvijas viesnīcu tirgu un pārstāvētu Latvijas viesnīcu un restorānu biznesu pasaulē. Asociācija ir asociācijas "Viesnīcas, restorāni un kafejnīcas Eiropā" biedrs.