Eesti Gaas: Skultes LNG termināļa atmaksāšanās šobrīd nav saskatāma

Ekonomika
LETA 07:19, 26.05.2023 0

Pašlaik Baltijas un Somijas reģionā pieprasījumu pēc gāzes pilnībā nodrošina sašķidrinātās dabasgāzes (LNG) termināļi Klaipēdā Lietuvā un Inko Somijā, tādēļ nav redzams, kā komerciāli varētu atmaksāties Skultes LNG termināļa projekts, intervijā aģentūrai LETA pauda Igaunijas gāzes kompānijas "Eesti Gaas" valdes priekšsēdētājs Marguss Kāziks.

 

"Kas attiecas uz Skulti vai jebkuriem citiem projektiem, tad pašlaik ir grūti saskatīt iespēju, ka tos varētu realizēt, jo pēc gāzes nav tik liela pieprasījuma. Izņēmums ir tikai tad, ja tam tiek piešķirts publiskais finansējums, jo ar valsts naudu var paveikt teju jebko. Taču kā komerciālam projektam, es tam pašlaik redzu visai mazu pamatojumu," sacīja Kāziks, jautāts, vai Baltijas un Somijas reģionā vajadzētu izbūvēt vēl ceturto LNG piegādes punktu, līdztekus Klaipēdai Lietuvā, Inko Somijā un Paldiskiem Igaunijā.

Viņš piebilda, lai vēl vienam LNG terminālim būtu komerciāls pamatojums, gāzes patēriņam reģionā ir jāatgriežas vismaz tādā pašā līmenī, kāds bija pirms diviem gadiem, un pat nedaudz virs tā. Tomēr tas nav ticami. Lai gan, cenām turpinot kristies, zināma gāzes patēriņa atjaunošanās būs redzama, kādreizējie patēriņa apmēri, visdrīzāk, vairs netiks sasniegti.

"Turklāt nekur nav pazudis ne zaļais kurss, ne atjaunojamo energoresursu projekti un ar laiku tas viss pamazām samazinās gāzes patēriņu. Tas vairs nebūs tāds kā pirms 10 vai 20 gadiem," uzsvēra Kāziks.

"Eesti Gaas" vadītājs norādīja, ka pašlaik ir redzams, ka arī salīdzinoši nesen pabeigtā Inko LNG termināļa kapacitāte, visdrīzāk, netiks izmantota pilnībā.

Viņš arī atgādināja, ka pašlaik kā rezerves variants ir Paldiski Igaunijā, uz kurieni var nogādāt regazifikācijas platformu un izmantot, ja kaut kas notiek ar Klaipēdas vai Inko LNG termināli.

"Nekad nevar zināt, kas var notikt, un pagājušais gads pierādīja, ka notikt var jebkas. Ja Paldiski būtu gatvi jau pirms gada, tad mūsu reģionā daudzas lietas notiktu pilnīgi citādāk. Turklāt pašlaik ir noslēgts sadarbības memorands starp Latvijas un Igaunijas valdībām par Paldisku LNG termināļa kā rezerves varianta izmantošanu un es domāju, ka tas ir gudrs lēmums. Latvija un Igaunija veido vienu gāzes tirdzniecības zonu un tādēļ nav lielas starpības, vai gāze tiek piegādāta caur Paldiskiem vai, piemēram, Skulti. No tirgus viedokļa tas ir viens un tas pats. Tādēļ tagad, kad Paldisku terminālis ir gatavs, es redzu visai mazu jēgu šajā reģionā būvēt vēl ceturto LNG piegādes punktu," pauda Kāziks.

Viņš sacīja, ka "Eesti Gaas" pašlaik galvenokārt gāzi ieved caur Inko LNG termināli un, visdrīzāk, šovasar būs galvenais tā izmantotājs. Periodā no pagājušā oktobra līdz šā gada septembrim "Eesti Gaas" kopumā plāno ievest 15 LNG kravas ar 15 teravatstundām gāzes.

Izmantojot zīmolu "Elenger", "Eesti Gaas" darbojas Latvijā, Lietuvā, Somijā un Polijā.

"Eesti Gaas" vienīgais akcionārs ir Igaunijas investīciju kompānija "Infortar". "Infortar" koncernā ietilpst kopumā 47 uzņēmumi, tostarp "Infortar" pieder 41% "Tallink Grupp" un 100% "Eesti Gaas" akciju.

"Infortar" pieder Igaunijas uzņēmējiem Ainam Hanšmitam, Ennam Pantam un Kalevam Jervelillam.

Подписывайтесь на Телеграм-канал VS.LV! Заглядывайте на страницу VS.LV на Facebook! И читайте главные новости о Латвии и мире!
Lasīt visus komentārus (0)


ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Nākamgad varētu atjaunot pasažieru vilcienu satiksmi starp Viļņu un Daugavpili

Pasažieru vilcienu satiksmi starp Viļņu un Daugavpili varētu atjaunot nākamā gada pavasarī pēc dzelzceļa remontdarbu pabeigšanas Latvijā, ceturtdien paziņoja Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmuma "Lietuvos geležinkeliai" (LTG) pasažieru pārvadājumu kompānijas "LTG Link" pārstāvji.

Ekonomika Latvijā atsavināti 20% no nepieciešamajām «Rail Baltica» zemes vienībām

Patlaban Latvijā ir atsavināti 20% no nepieciešamajām dzelzceļa projekta "Rail Baltica" zemes vienībām, ceturtdien starptautiskajā nākotnes transporta un mobilitātes konferencē "Look at the Future of Mobility 2024" sacīja SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) valdes priekšsēdētājs Ēriks Diļevs.

Ekonomika Eksperti: kāpēc «zaļais» transports Latvijā ir apstājies (+VIDEO)

Dīleri stāsta, ka vairs nevēlas pieņemt lietotus elektroauto, jo iespējamība tos pārdot ir ļoti maza.

Ekonomika Rīgas vicemērs Ratnieks «‎Naudas pašvaldībām katastrofāli trūkst (+VIDEO)

Galvaspilsēta dod līdzekļus novadiem, bet pati ir spiesta ņemt kredītus.

Lasiet arī

Ekonomika Jaunu gāzes apkures iekārtu uzstādīšanu Rīgā vairs nesaskaņos

Jaunu gāzes apkures iekārtu uzstādīšanu Rīgā vairs nesaskaņos no 2026.gada, paredz šodien Rīgas domes Mājokļu un vides komitejā akceptētie noteikumi Par teritoriālajām zonām siltumapgādes veida izvēlei un prasībām siltumapgādes sistēmas iekārtu izvēlei.

Ekonomika Dabasgāzes izmaksas šajā apkures sezonā satrauc 84% Latvijas iedzīvotāju

Neskatoties uz to, ka dabasgāze šajā apkures sezonā kļuvusi lētāka, 84% Latvijas iedzīvotāju atzīst, ka dabasgāzes apkures izmaksas šajā sezonā viņus satrauc, liecina aptaujas dati.

Ekonomika SPRK: mājsaimniecībām janvārī rēķini par gāzi būs mazāki

Nākamā gada janvārī mājsaimniecībām rēķini par gāzi būs mazāki nekā gadu iepriekš, ņemot vērā dabasgāzes cenas izmaiņas biržā, prognozē Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK).

Ekonomika Patērētās dabasgāzes apmērs Latvijā desmit mēnešos samazinājies par 0,4%

Latvijā patērētās dabasgāzes apmērs šogad desmit mēnešos samazinājies par 0,4% salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo periodu, liecina Centrālās statistikas pārvaldes publiskotie dati.