VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) valde tikusies ar Latvijas graudaudzētāju kooperatīva "VAKS" vadību un pārrunājusi turpmākās sadarbības jautājumus, gatavojoties nākamajai graudu sezonai, informēja LDz pārstāvji.
Tikšanās laikā LDz valdes priekšsēdētājs Rinalds Pļavnieks atzīmējis, ka graudu produkti apmēra ziņā veido lielāko daļu no LDz iekšzemes kravu pārvadājumu apmēra, un gadu no gada LDz transportē būtiskus un pat rekordlielus ražas apmērus. Taču šīm kravām ir izteikta sezonalitāte, tādēļ īsā laika periodā pārvadājumu apritē ir jābūt pieejamam lielam skaitam vagonu.
Pļavnieks uzsver, ka LDz meitassabiedrību kapacitāte ir augsta, un iespēja nodrošināt šos pārvadājumus intensīvā režīmā ir atbilstoša. Vienlaikus būtiska ir visu pušu sadarbība, tādēļ LDz atzinīgi novērtē, ka graudkopji, kas vēlas izmantot pārvadājumu iespējas pa dzelzceļu, savlaicīgi plāno savas vajadzības, pārrunā tās ar LDz, lai aktīvākajā sezonā šim mērķim būtu pieejams klientiem vajadzīgais vagonu skaits.
Vienlaikus "VAKS" valdes priekšsēdētājs Indulis Jansons norāda, ka kooperatīva biedri dzelzceļu graudu kravu pārvadājumiem nākotnē plāno izmantot arvien aktīvāk.
LDz koncerna uzņēmumi sniedz uz klienta vajadzībām orientētus loģistikas pakalpojumus, ir izveidojuši ilggadēju sadarbību nozares pārstāvjiem un uzņēmumiem, un jau tuvākajā laikā šie uzņēmumi saņems informācijas pieprasījumu no LDz ar aicinājumu norādīt provizoriski nepieciešamo vagonu skaitu produkcijas pārvadājumiem šajā sezonā, lai LDz varētu pārvadājumus nodrošināt nepārtrauktā režīmā.
Gadu no gada vagonu skaits, kas tiek izmantots graudu pārvadājumiem, atšķiras - to skaits ir atkarīgs gan no ražas attiecīgajā gadā, gan arī no apmēriem, kādus plānots transportēt.
Vagonu iztrūkumu var, piemēram, radīt situācijas, kad graudu vagoni faktiski tiek izmantoti kā graudu "noliktava", kad produkcija nesamērīgi ilgi tiek uzglabāti vagonos. Tādēļ LDz aicina klientus pārdomāti plānot arī graudu tālāko loģistiku, lai varētu nodrošināt nepārtrauktus pārvadājumus un garantēt graudu nogādāšanu galamērķī bez aizķeršanās.
Jau ziņots, ka LDz koncerna apgrozījums pagājušajā gadā, pēc provizoriskiem datiem, bija 254,788 miljoni eiro, kas ir par 2,3% vairāk nekā 2021.gadā, taču koncerns cieta 2,368 miljonu eiro zaudējumus pretstatā peļņai gadu iepriekš.
LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDz apsardze", loģistikas uzņēmums "LDz loģistika", kā arī infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums "LDz infrastruktūra", kuram 2022.gada maijā sākts likvidācijas process.