Latvijas iedzīvotājiem noderīgākā finanšu sektora inovācija ir iespēja par pirkumiem norēķināties ar bezkontakta bankas kartēm, un šo funkciju novērtē gan jaunieši, gan pensionāri, informēja bankas "Citadele" pārstāvji, atsaucoties uz bankas veiktās iedzīvotāju aptaujas datiem.
Bezkontakta maksājumus bez PIN koda ievadīšanas kā noderīgāko inovāciju izceļ 27% iedzīvotāju, jo sevišķi jaunieši vecumā no 18 līdz 29 gadu vecumam, kā arī tie, kuri pārsnieguši 60 gadu slieksni.
Bezkontakta kartes funkcionalitāti kā sev noderīgāko atzīmē katrs trešais pensionārs, kā arī Latgalē, Pierīgā un Zemgalē dzīvojošie iedzīvotāji.
Pirkumu apstiprināšana internetā ar internetbankas saiti tā vietā, lai katru reizi norādītu bankas kartes informāciju, noderīga šķiet 18% sabiedrības, un aptaujas dati liecina, ka sievietes šo funkciju novērtē uz pusi biežāk nekā vīrieši.
Trešā iecienītākā inovācija ir iespēja par pirkumiem maksāt ar viedtālruni, pulksteni, izmantojot "Apple Pay", "Google Pay" - to atzīmē 17% respondentu, un vīrieši šo funkciju izceļ uz pusi biežāk nekā sievietes.
Banku mobilo lietotņu attīstību kopumā un lietotnēs piedāvātos pakalpojumus kā sev noderīgus raksturo 14%. Dažāda veida attālinātos pakalpojumus - konta atvēršanu, kredīta saņemšanu kā noderīgāko uzsver 9% aptaujāto. Visbiežāk tie ir iedzīvotāji vecumā no 40 līdz 49 gadu vecumam.
"Citadeles" dati par klientu iecienītākajiem maksājumu risinājumiem 2022.gadā liecina, ka biežāk izmantotais maksājumu risinājums ir bezkontakta karte, tālāk seko apmaksa ar "Apple Pay", un trešo vietu ieņem bankas kartes ievietošana maksājumu terminālī, ievadot PIN kodu. Ceturtais biežāk izmantotais apmaksas veids ir maksāšana ar karti internetā, tai seko apmaksa ar "Citadeles" lietotni vai "Google Pay", maksājumu gredzenu, "Garmin Pay", maksājumu aproci, maksājumu uzlīmi, bet visretāk izmantotais risinājums ir "Fitbit Pay".
Reprezentatīvu iedzīvotāju aptauju par inovācijām finanšu pakalpojumos banka "Citadele" kopā ar pētījumu aģentūru "Norstat" veica 2023.gada februārī, Latvijā aptaujājot 1008 interneta lietotājus vecumā no 18 - 74 gadu vecumam.