Patlaban ārvalstu darbinieku skaits "CleanR grupā" ir salīdzinoši neliels - pāris desmitu, taču nākotnē Latvijai būs jāatvieglo kārtība, kādā veidā nodarbināt cilvēkus no trešajām valstīm, jo darbiniekiem no Eiropas Savienības valstīm Latvija vēl nav interesanta, intervijā aģentūrai LETA sacīja "CleanR grupas" un "CleanR" valdes loceklis Guntars Levics.
"Tas ir sarežģīti, bet, ja tu gribi strādāt, tad ir jāmeklē kaut kādi risinājumi. Pretējā gadījumā, piemēram, atsevišķās ražotnēs mums nebūtu kam vispār strādāt, jo nevar atrast darbiniekus," sacīja Levics.
Viņš uzsvēra, ka darbaspēka problēma Latvijā kļūst arvien akūtāka, jo Latvijā darbspējīgo cilvēku kļūst arvien mazāk. Viņš arī piebilda, ka kaut kādā mērā cilvēki kļuvuši slinkāki un daudzi uzņēmēji, tostarp "CleanR grupa", izmanto arī ārvalstu darbaspēku.
Taujāts par pakalpojumu cenu celšanas jautājumiem atbilstoši inflācijai, Levics sacīja, ka visgrūtāk cenas pacelt atbilstoši šodienas izmaksām ir cilvēku darbaspēkā ietilpīgajos virzienos, ko lielā mērā ietekmē darbaspēka atalgojuma jautājums.
"Jo lielāks ir darbaspēka izmaksu īpatsvars pakalpojuma izmaksās, jo sarežģītāk ir strādāt. Mums ir ļoti izteikts mazkvalificētā darba īpatsvars - gan atkritumu šķirošanā, gan telpu uzkopšanā, gan sētnieku darbs pilsētvides uzturēšanā," komentēja Levics, piebilstot, ka līdz ar to minimālās algas pieaugums no 500 līdz 620 eiro ir jūtams un sadārdzina pakalpojumu sniegšanu.
Vienlaikus viņš norādīja, ka kompānijā ir salīdzinoši maz tādu darbinieku, kas saņemtu tikai minimālo algu, taču patlaban ir ļoti grūti atrast arī tādus darbiniekus, kuri ir gatavi nākt un strādāt par minimālo algu plus 20% vai 30%.
Vaicāts par kopējo inflācijas ietekmi uz "CleanR grupas" darbību, Levics minēja, ka iespaids jūtams būtiski. Ja daļā līgumu inflāciju ir izdevies kompensēt ar cenas indeksāciju, tad ir arī daļa līgumu, kur šo procesu ieviest nav izdevies.
"Vienkārši sakot, asiņojam, jo klienti atsakās mainīt cenas un mēs pieturamies pie principa, ka, ja mēs apsolījām, tad mēs izpildām," sacīja Levics, atzīmējot, ka tad, kad līgumi būs jāpārslēdz, cenas pieaugums būs lielāks.
Tāpat kompānijā izjūt arī citus inflācijas radītos sadārdzinājumus, piemēram, degvielas cenu kāpumu, kur pērn par degvielu samaksāts par pusotru miljonu eiro vairāk nekā 2021.gadā.