Gandrīz pabeigta jauna tirdzniecības centra būvniecība Dzelzavas ielā. Tomēr tās izskats un mērķis izraisīja strīdus.
Kurš izdomāja šīs krāsas?
Daudzus Purvciema iedzīvotājus, kuri ir aktīvi sociālajos tīklos, pārsteidz jaunā tirdzniecības centra krāsas - tumši sarkana un brūna.
«Pārsteidzoši, kāpēc mūsu pelēkajā klimatā ēkām izvēlas tik drūmu apdari», - tā rakstīja Tatjana.
«Tas ir tipisks Latvijas krāsojums», - Stella reaģēja.
«Viņi izvēlas lētākos materiālus», – Ļena ir pārliecināta.
«Bērnu pārsteiguma krāsa ir pati jautrākā pasaulē, - pasmaida Antons, -tā teikt atceries savu zelta bērnību».
«Pelējums un rūsa ir mūsu viss!» - rakstīja Oksana.
Jāpiebilst, ka arhitektūras projektu parādīšanos Latvijas galvaspilsētā apstiprina Pilsētas attīstības departaments. Cita starpā šī iestāde pārrauga arhitektūras procesa kvalitāti un kvalitatīvas pilsētvides attīstību.
Konkurence mazumtirdzniecības ķēdēs
Jaunā tirdzniecības vieta atradīsies ļoti tuvu esošajiem tirdzniecības centriem – iepretim Rimi un pa diagonāli no Lidl. Tāpēc konkurence solās būt smaga. Taču šāds Arkādas tirdzniecības vietu formāts jau nostiprinājies Latvijas galvaspilsētas rajonos - Āgenskalnā un Vecmīlgrāvī.
Āgenskalniete Olga nav īpaši sajūsmā par pasāžu, kas veidota uz vēsturisku ēku bāzes: «Mainījās īrnieki, publika ir no rajona. Vakarā tā un pieskati savu maku. Es dzīvoju netālu, apeju garo ceļu. Tikai bankai pieder zīmols. Ar atsevišķu ieeju un izeju».
Tatjana augstu novērtēja ēdiena kvalitāti Āgenskalna pasāžā: «Vietējā ēstuvē kādu rītu ēdu neticamu rīsu putru - pienu, ar sviestu.Tā bija ļoti garšīga».
Jebkurā gadījumā, visticamāk, jaunās ēkas pirmajā stāvā atradīsies kāds «enkura» pārtikas lielveikals, tad specializēts alkohola veikals, iespējams, arī lēts dažādu preču veikals un, iespējams, izlejamais alus. Tas ir tipisks formāts desmitiem «tautas» tirdzniecības centru, kas atveras visā Rīgā guļamrajonos.
Voldemārs Burkevics (teksts, foto)