VAS Latvijas Pasts šogad koncentrēsies uz augstvērtīgu pasta un finanšu pakalpojumu nodrošināšanu, lai saskaņā ar uzņēmuma attīstības plāniem palielinātu savu konkurētspēju. Nacionālā pasta operatora vīzija - būt par pirmo izvēli ikkatra iedzīvotāja sūtījumiem.
Latvijas Pasts līdz 2024.gada beigām plāno izveidot plašāko pakomātu tīklu valstī, atbilstoši mūsdienu nozares specifikai, pilnveidot universālo pasta pakalpojumu pieejamību un sūtījumu piegādes procesus, kā arī uzlabot klientu apkalpošanu.
Latvijas Pasts attīstīs e-komercijas sūtījumu un loģistikas biznesa segmentu, tai skaitā universālā pasta (paku un sīkpaku piegādes) un eksprespasta pakalpojumus, sūtījumus pakomātu tīklā. Paralēli uzņēmums attīstīs jaunus paku sūtījumu pārsūtīšanas virzienus, sadarbībā ar globālajiem e-komercijas pakalpojumu sniedzējiem, pozicionējot Rīgu kā loģistikas centru. Finanšu pakalpojumu segmentā uzņēmums veicinās bezskaidras naudas norēķinus ar VISA maksājumu debetkartes un mobilās lietotnes Latvijas Pasts Pay priekšrocībām. Viena no prioritātēm paredz šogad dubultot pakomātu skaitu līdz vairāk nekā 400 punktiem, lai tie būtu vēl pieejamāki iedzīvotājiem, kā arī uzlabot digitālos pašapkalpošanās rīkus un citas funkcijas.
"Straujā tehnoloģiju attīstība būtiski maina cilvēku gaidas attiecībā uz pakalpojumu sniegšanas procesu, ātrumu un kvalitāti. Šodien jau uzskatāmi redzams, ka pasta nodaļas cilvēkiem vairs nav pirmais saskarsmes punkts ar pakalpojumiem daudzviet Eiropā. Tādējādi mums ir pēdējais laiks mainīt biznesa modeli un ieviest risinājumus, kas uzlabo klientu pieredzi un uzņēmuma finanšu rādītājus. Tam ir nepieciešamie priekšnoteikumi - pārdomāta stratēģija un darbinieku komanda, kas to ir gatava īstenot. Vienlaikus, rūpēs par vecāka gada gājuma klientiem īpaši reģionos, mēs apņemamies atrast labāko risinājumu, kā viņiem ērti saņemt gan pensijas, gan samaksāt komunālos maksājumus," skaidro Latvijas Pasta valdes priekšsēdētāja Beāte Krauze-Čebotare.
Savukārt tirdzniecības pakalpojumi un maksājumu pakalpojumi ir Latvijas Pasta papildu darbības virzieni. Pensijas, pabalstus un atlīdzības pēc to saņēmēju izvēles var saņemt Latvijas kredītiestādes vai Latvijas Pasta pasta norēķinu sistēmas (PNS) kontā. Latvijas Pastam ir līgums ar VSAA par pensiju piegādi saņēmēju dzīvesvietā.
Atgādinām, ka Latvijas Pasts pasta nodaļu optimizāciju uzsāka pirms vairākiem gadiem. Turklāt uzņēmums ir vairākkārtēji informējis sabiedrību, ka daudzās esošajās pasta nodaļu telpās ir jāveic remontdarbi, jo tās neatbilst vides pieejamības prasībām cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem. 2017.gadā bija vairāk nekā 600 fizisku pasta nodaļu. 2019.gadā kopējais nodaļu skaits bija 347. 2024.gadā bija plānots optimizēt 105 pasta nodaļas.
Š.g. 1.februārī pēc Latvijas Pasta vadības un Satiksmes ministrijas pārstāvju diskusijas pasta nodaļu reorganizācija tika apturēta, lai uzņēmums veiktu papildu izpēti un piedāvātu pasta nodaļu attīstībai ne tikai Pastnieks mājās risinājumu, bet arī citus alternatīvus scenārijus, un atkārtoti konsultētos ar ieinteresētajām pusēm - pašvaldību vadītājiem, iedzīvotāju biedrībām u.c. Pēc finanšu aprēķiniem reorganizācijas apturēšana vai kavēšana prasīs valsts subsīdijas no 2,1 milj. līdz 4,0 milj. eiro. Aplēstās izmaksas neietver šo pasta nodaļu modernizēšanu un inflācijas efektus. Tādējādi šī gada pirmajā pusgadā uzņēmums kopā ar ieinteresētajām pusēm plāno atkārtoti un padziļināti izvērtēt, kā vēl var sniegt pasta un finanšu pakalpojumus klātienē.