Pēc reprezentatīvā auto vērtības sliekšņa palielināšanas statusa piemērošanas periods būtu jāsamazina līdz pieciem gadiem, norādīja auto nomas un pilna servisa līzinga pakalpojumu sniedzēja "Avis" pilna servisa līzinga departamenta vadītāja Daina Kantāne.
Viņa skaidro, ka Saeimas lēmums palielināt reprezentatīvā automobiļa vērtības slieksni no 50 000 līdz 75 000 eiro varētu būt viens no stimuliem arī elektromobiļu pārdošanas apjomu kāpumam un līdz ar to Latvijas iespējai veiksmīgāk tuvoties noteiktajiem Eiropas Savienības (ES) ilgtspējīgas attīstības mērķiem. Kantāne gan norāda, ka nozīmīgs un vērtīgs solis būtu noteikt reprezentatīvā auto nodokļa piemērošanas periodu līdz pieciem gadiem, tādā veidā veidojot samērīgu nodokļu politiku un neliekot par kādreiz ekskluzīvu auto arī pēc 10 gadiem maksāt paaugstinātu likmi.
"Avis" pilna servisa līzinga departamenta vadītāja skaidro, ka vairāku gadu laikā jaunu automobiļu cenas būtiski palielinājās inflācijas un izejmateriālu izmaksu pieauguma dēļ. Rezultātā patlaban standarta klases automobiļi un ikdienas elektroauto tiek pielīdzināti luksusa klases transportlīdzekļiem, tiem piemērojot reprezentatīvā auto nodokli. Tas rada slogu ikvienam uzņēmumam, kas vēlas šādu automobili iegādāties, jo realitātē netiek pirkts luksusa tipa transportlīdzeklis. Īpašu ietekmi tas atstāj uzņēmumiem, kuri iegādājas automobiļus vairumā. "Līdz šim novērots tas, ka tiek meklēti citi veidi, kā reģistrēt vai iegādāties automobiļus, nereti apejot likumdošanas normas," viņa norāda.
Kantāne skaidro, ka Saeimas pieņemtie grozījumi ļaus uzņēmumiem iegādāties automobiļus no plašāka piedāvājuma klāsta, tāpēc tiem nebūs vajadzības meklēt citus veidus tos reģistrēt. Turklāt tiks veicināta "zaļā" politika, jo būs lielākās izvēles iespējas elektromobiļu klāstā, kas ir augstākās cenās. Rezultātā tiks pozitīvi ietekmēta valsts ekonomika un vide.
Pateicoties veiktajām izmaiņām, uzņēmumi var iegādāties elektromobiļus ar spēcīgāku bateriju, kas nodrošina lielāku veikto kilometrāžu, tādā veidā veicinot uzņēmumu ilgtspēju. Izmantojot elektromobiļus, tiks ieekonomētas izmaksas, kas ir saistītas ar iekšdedzes dzinēju automobiļu ekspluatāciju.
Kantāne skaidro, ka uzņēmumiem vairs nebūs vajadzības reģistrēt automobiļus citās valstīs, kur šāds nodoklis netiek piemērots. Tādējādi Latvijā pieaugs reģistrēto automobiļu skaits, kā arī paredzama lielāka interese iegādāties jaunus spēkratus. Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis tiks iekasēts par faktisko automobiļu skaitu, kas pārvietojas Latvijā, un kopumā tiks veicināta pozitīva ietekme uz valsts ekonomiku.
Savukārt, palielinoties elektromobiļu pārdošanai, Latvija varētu veiksmīgi tuvoties Eiropas Savienības (ES) noteiktajām vadlīnijām attiecībā uz transportlīdzekļu ietekmi uz apkārtējo vidi.
Kantāne uzsver, ka nākamais svarīgais solis ir pārskatīt regulējumu par reprezentatīvā auto uzturēšanas nodokļa piemērošanas periodu. "Transportlīdzekļa vērtība katru gadu samazinās, līdz ar to būtu loģiski nodokli piemērot noteiktu, ierobežotu periodu," pauž "Avis" pārstāve, skaidrojot, ka par nepieciešamību pārskatīt šo regulējumu vērš uzmanību arī Auto Asociācija.
Viņa uzsver, ka patlaban esošie noteikumi paredz mūžīgu reprezentatīvo statusu šiem automobiļiem, tādējādi veidojot nesamērīgu nodokļu politiku transportlīdzekļu īpašniekiem. "Izmaiņas veidotu atbilstošu auto vērtību, rezultātā nodrošinot veiksmīgāku sistēmu kopumā," norāda Kantāne.
Auto nomas un pilna servisa līzinga pakalpojumu sniedzēja SIA "Ideal services", kas pārstāv starptautisku kompāniju "Avis", apgrozījums sasniedza 6,5 miljonus eiro, kas ir par 16% vairāk nekā gadu iepriekš, bet peļņa pieaugusi par 38% - līdz 365 533 eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.
Uzņēmums "Ideal Services" ir reģistrēts 1999.gadā, un tā pamatkapitāls ir 22 760 eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir Igaunijas "Osauhing Ideal Baltic".