Latvijas iedzīvotāji vidēji ceļojumam tērē vairāk nekā 600 eiro par cilvēku, pauda SIA "Join Up Baltic" vadītāja Sabina Saikovskaja.
Vienlaikus viņa prognozēja, ka šogad vidējā ceļojuma summa par vienu cilvēku varētu pieaugt.
Tāpat kompānijā novērots, ka arvien vairāk cilvēku savus ceļojumus plāno savlaicīgāk un mazāk izvēlas tos organizēt pēdējā brīdī.
"Secinām, ka ceļošana ir tas, ko cilvēki vēlas darīt un nav gatavi no tā atteikties," piebilda Saikovskaja.
Taujāta par galamērķiem, kompānijas vadītāja norādīja, ka populārākais galamērķis visās trīs Baltijas valstīs vasaras sezonā ir Turcija, ziemas sezonā - Ēģipte, kur populārākais kūrorts ir Šarm eš Šeiha, kam seko Hurgada.
Salīdzinot "Join Up" darbību Baltijā un citviet pasaulē, Saikovskaja norādīja, ka Baltijas valstīs vienojošais elements ir tas, ka liela daļa ceļotāju izvēlas to, ko viņi ir pārbaudījuši un ko pazīst. "Ja patīk viesnīca, turp var doties gadiem, un reizēm ir sarežģīti iedrošināt, pārliecināt izmēģināt ko jaunu," atzina kompānijas vadītāja.
Tikmēr, piemēram, Polijā, Ukrainā vai Moldovā ceļotāji vairāk ir ieinteresēti izmēģināt ko jaunu - tie izvēlas dažādas viesnīcas, galamērķus, meklē jaunu pieredzi, reizē arī ir prasīgi, savu izvēli balsta uz atsauksmēm un tūrisma aģenta ieteikumiem, minēja Saikovskaja.
Kompānijas vadītāja arī pauda, ka Baltijas iedzīvotāji ceļo biežāk nekā citu valstu ceļotāji, kā arī Baltijā vairāk ceļo iedzīvotāji vecumā no 20 līdz 40 gadiem, kamēr trešdaļa ceļotāju ir vecuma grupā virs 50 gadiem. "Citās valstīs, kurās strādājam, ceļotāji ir jaunākas paaudzes," iestarpināja Saikovskaja.
LETA jau vēstīja, ka "Join Up Baltic" pirmo darbības gadu plāno noslēgt ar 46,5 miljonu eiro apgrozījumu. Kopumā kompānijā pērn apkalpoti aptuveni 80 000 ceļotāju.
Tāpat ziņots, ka "Join Up!" 2022.gada aprīļa vidū sāka darbību Rīgā, atverot "Join Up Baltic" biroju.
"Join Up Baltic" reģistrēta 2021.gada oktobrī, liecina informācija "Firmas.lv". Uzņēmuma pamatkapitāls ir 50 000 eiro, un kompānijas vienīgais īpašnieks ir Ukrainas kompānija "Join Up!".