Degvielas mazumtirgotājs "Neste" šogad plāno atklāt vismaz pa vienai elektroauto uzlādes stacijai katrā Baltijas valstī un līdz 2030.gadam nodrošināt tīkla pārklājumu, intervijā teica SIA "Neste Latvija" valdes priekšsēdētājs Armands Beiziķis.
Viņš stāstīja, ka šobrīd plānots atvērt pirmo publisko uzlādes staciju Somijā. Ņemot vērā nelielo elektroauto skaitu Baltijā un Latvijā, elektroauto uzlādes staciju izveide nebūs straujš process - šogad plānots atklāt pa vienai elektroauto uzlādes stacijai katrā Baltijas valstī, un pēc tam apmēram divas trīs stacijas gadā, lai līdz 2030.gadam ir "pietiekams tīkla pārklājums".
Beiziķis pauda, ka uzsvars tiks likts uz jaudīgām uzlādes stacijām, lai klienti auto varētu uzlādēt ne ilgāk kā 20 minūšu laikā.
"Plāni mums ir, jau ir izvērtētas degvielas uzpildes stacijas (DUS), kur veidot uzlādes vietas, ir izvērtētas iespējamās iekārtas. Sarežģītākais, visticamāk, būs DUS pievienot attiecīgas jaudas elektrokabeļus," teica "Neste Latvija" vadītājs, skaidrojot, ka jaudas, ko pašreiz patērē DUS, ir stipri atšķirīgas no jaudām, kas nepieciešamas elektroautouzlādei.
Viņš arī minēja, ka pie katra no šādiem objektiem ir jāstrādā kopā ar AS "Sadales tīkls", ir jāgatavo projekti, jāvelk kabeļi, un tas ir diezgan laikietilpīgi. Turklāt izmaksas vienai šādai uzlādes vietai var būt no 50 000 eiro līdz pat 350 000 eiro.
Jautāts, vai konkurence ar elektrouzlādes vietām Latvijā nebūs pārāk liela, Beiziķis pauda pārliecību, ka sākumā uzlādes vietu skaits attiecībā pret automašīnu skaitu būs ļoti liels, taču, ja nebūs uzlādes punktu, tad nebūs arī automašīnu.
"Sākumā ir jāveido pietiekama uzlādes infrastruktūra, lai attīstītu šo segmentu un patērētāji iegādātos elektroauto. Latvijā ļoti daudz cilvēku dzīvo dzīvokļos, tādēļ ir jādomā, kā šie cilvēki varēs nodrošināt savu auto uzlādi, piemēram, jādomā par prasību pie katras jaunbūves nodrošināt elektroauto uzlādes publisko infrastruktūru. Liela daļa elektroauto tiek uzlādēti tieši mājās, vietās, kur cilvēki dzīvo, nakšņo, tādēļ tā ir tāda "pelēkā zonā", kur pagaidām nezinām, kā efektīvi nodrošināt automašīnu uzlādi," stāstīja Beiziķis.