Kuldīgas novada pašvaldība ir saņēmusi pirmos 66 datorus skolēnu vajadzībām, bet kopā pašvaldībai paredzēts saņemt 409 datorus, informēja pašvaldībā.
Saņemtie datori nonāks Kuldīgas Centra vidusskolā, Kuldīgas Mākslas un humanitāro zinību vidusskolā, Turlavas pamatskolā un Viduskurzemes pamatskolā - attīstības centrā. Šo skolu uzdevums ir pieņemt izaicinājumu un ikdienas mācību procesā jēgpilni izmantot datorus 7.klasēs, pēc tam daloties pieredzē.
Datortehnikas piegādi veic SIA "Baltijas informācijas tehnoloģijas". Datortehnikas sadalījuma pa pašvaldībām pamatā ir izglītojamo skaits 2021.gada 1.septembrī 7.-9.klasē. Katra pašvaldība saņems datortehniku 41% apmērā no minētā izglītojamo skaita.
Kā vēstīts, datorus saņems visas 43 pašvaldības, kuras kā projekta partneri apņēmušās rūpēties par piegādātās tehnikas sadali izglītības iestādēm un turpmāku izmantošanu mācību procesā. Kopā ar datoriem pašvaldībām un izglītības iestādēm tiks nodrošināta programmatūra centralizētai un efektīvai datortehnikas administrēšanai.
Būs pieejamas arī programmas "Google Workspace for Education" standarta licences, kas sniedz iespēju izglītības iestādēm organizēt klases pārvaldību un datu apstrādi atbilstoši ES noteiktajām datu glabāšanas prasībām. Projektā Valsts izglītības satura centrs (VISC) kā sadarbības partneris nodrošinās metodisko atbalstu pašvaldību digitālajām komandām.
Līdz 2025.gada beigām skolu datoru iegādei plānots vēl papildus investēt vairāk nekā 50 miljonus eiro.
Datoru skaits, ko saņems katra pašvaldība, ir aprēķināts proporcionāli skolēnu skaitam izglītības iestādēs 7.-9.klašu grupā. Tādējādi visā Latvijā kopumā ar datoriem tiks nodrošināti vairāk nekā 40% šīs vecuma grupas skolēnu.
Līdz ar 25 080 "Acer Chromebook 314" modeļa datoru iegādi Latvijas izglītības ekosistēmā ienāk "ChromeOS" operētājsistēma, dažādojot pieejamās tehnoloģijas, ko apgūst skolēni un paaugstinot konkurenci starp dažādiem programmatūras ražotājiem.
Kā norādīja Izglītības un zinātnes ministrijā (IZM), ar šo iepirkumu Latvija seko pasaules tendencēm izglītības digitālās transformācijas jomā, kur izglītības iestādēs "Chromebook" datori visā pasaulē kļūst aizvien populārāki to salīdzinošās vienkāršības un zemāko izmaksu dēļ.
Iepirkums tika īstenots Eiropas Savienības (ES) struktūrfondu projektā "Izglītības iestāžu digitalizācija 7.-9.klasēm" IZM izveidotajā Elektronisko iepirkumu katalogā. Projektā kā sadarbības partneri iesaistītas visas Latvijas pašvaldības.
Papildu ieguvums datoru iegādes procesā ir IZM veidotais datortehnikas katalogs Elektronisko iepirkumu sistēmā. Izstrādājot katalogu, ņemts vērā izglītības saturs Latvijas izglītības iestādēs, un specifikācija tika saskaņota ar VISC. Tādējādi visa katalogā iekļautā datortehnika ir piemērota mācību procesa pamatvajadzību nodrošināšanai un standartizē datoru tehnisko bāzi.
IZM skaidro, ka tas vienkāršo iepirkuma procedūru un atvieglo izvēli, meklējot skolēnu vecumposmam un izglītības programmai atbilstošāko ierīci. Izveidotajā datortehnikas katalogā turpmākos trīs gadus datortehniku izglītības vajadzībām varēs iegādāties arī citas valsts iestādes un ikviena pašvaldība, kas vēlēsies papildināt skolu datorparku, vienlaikus arī saīsinot iepirkuma procedūru.
Jau ziņots, ka noslēdzoties pirmajai datoru iepirkuma procedūrai, Izglītības un zinātnes ministrija līdz gada beigām iegādāsies 25 080 datorus skolām Latvijā.
Divu pakāpju iepirkuma rezultātā tiesības piegādāt datortehniku izglītības iestādēm ieguva uzņēmums SIA "Baltijas Informācijas tehnoloģijas".
IZM īstenotais projekts "Izglītības iestāžu digitalizācija 7.-9.klasēm" ir cieši saistīts ar memorandu "Dators ikvienam bērnam", kura mērķis ir veicināt izglītības iestāžu digitalizāciju, padarot datorus pieejamus ikvienam Latvijas skolēnam. Parakstot memorandu 2021.gada 17.maijā, šo mērķi apņēmās sekmēt IZM, Valsts prezidenta kanceleja, Latvijas Pašvaldību savienība, Saeimas Izglītības, zinātnes un kultūras komisija, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija un Finanšu ministrija.
Tehnikas iegāde Latvijas skolēnu nodrošināšanai ar datoriem ir viens no veicamajiem uzdevumiem atbilstoši IZM piedāvātajam attīstības plānam "Nākotnes prasmes - nākotnes sabiedrībai", lai mācību procesā mērķtiecīgi integrētu tehnoloģijas un satura apgūšanā izmantotu digitalizācijas sniegtās iespējas.